Hallo ,
ik heb ook fotos kunnen maken van het interieur op zn laatst .
Dat zijn echte ijzeren cabines ,waar is het comfort van de TB , dit laat de wensen toch over.
Dan hebben de TBs het nu beter en verdient ook .
laatte fotos van type 26 interieur ook in Cuesmes
Re: laatte fotos van type 26 interieur ook in Cuesmes
Ik dacht dat de treinmachinist in de stuurpost van een HLE 26 veel comfortabeler zat dan in 22/23/25. Ook kon volgens Op De Baan de chauffage van een 26 bij de koudste temperaturen de stuurpost warmstoken, wat de toenmalige locs niet konden.
Inderdaad de reeks 26 was in de winter een gewenst gezelschap, zijn verwarming werd door menig treinbestuurder geprezen.
Natuurlijk zijn de moderne loc's een verbetering in comfort, maar ook de reeks 26 was dat al in vergelijking met wat er voordien reed. Daar was er vaak geen verwarming, geen stoel, etc.
Allee de chauffage was beter dan de rest van de treinen , positief .
Das toch al iets , ik denk met de komst van type 21,27 en breaks daar hebben ze voor het eerst echt rekening gehouden met
het comfort van de TB alsook de break was een doorbreker .
De ergonomie was dan voor het eerst bespreekbaar in de stuurposten alsook de bestuurszetel die veel beter was en is.
Dan spreken we van begin jaren 80.
Das toch al iets , ik denk met de komst van type 21,27 en breaks daar hebben ze voor het eerst echt rekening gehouden met
het comfort van de TB alsook de break was een doorbreker .
De ergonomie was dan voor het eerst bespreekbaar in de stuurposten alsook de bestuurszetel die veel beter was en is.
Dan spreken we van begin jaren 80.