Gevonden voorwerpen

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
Patrick

Gevonden voorwerpen

Bericht door Patrick »

Schatkist bij de MIVB

In 2005 heeft de MIVB meer dan 12.000 verloren voorwerpen gevonden op de Brusselse trams, metro's en bussen. Zo'n 4.200 stukken konden terugbezorgd worden aan de eigenaar.

Mensen verliezen allerhande zaken op de Brusselse tram, bus of metro: van televisietoestellen :shock: over krukken :shock: tot gsm's. De spullen worden zes maanden bijgehouden en worden daarna weggegeven aan liefdadigheidsinstellingen.
(Belga 10:26)
http://www.demorgen.be/telex/?news=B339262
:?: Wat is het meest merkwaardige, eigenaardige, vreemde voorwerp dat jij op trein/tram/bus ooit gevonden/verloren hebt?
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Twee paraplu's, een notitieboekje, een aantal potloden, een stylo. Niets speciaals dus.
ThomSten

Bericht door ThomSten »

TV's... Welke ***** 'verliest' er nu zoiets groot...
Jonathan

Bericht door Jonathan »

ThomSten schreef:TV's... Welke ***** 'verliest' er nu zoiets groot...
Ge zit te denken wat je allemaal gaat zien op die TV, je denkt aan dat beeld, die ontspanning... En je vergeet de TV.
Frank

Bericht door Frank »

Er zijn al wel enkele vreemde dingen teruggevonden:

http://www.uitweg.be/nummer-39/uitweg39_022.html
Wover

Bericht door Wover »

Ik heb een rugzak verloren op de IC G een tiental jaar geleden. Mijn vader heeft toen wat rondgebeld en diezelfde avond toen we naar huis terugkeerden van een dagje Oostende, konden we de rugzak daar al afhalen ;)

Voor de rest nog nooit iets vergeten op de trein, ik kijk altijd goed rond, want ik ben in een cinemazetel al eens mijn sleutels kwijtgeraakt.
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Wover schreef:Ik heb een rugzak verloren op de IC G een tiental jaar geleden. Mijn vader heeft toen wat rondgebeld en diezelfde avond toen we naar huis terugkeerden van een dagje Oostende, konden we de rugzak daar al afhalen ;)

Voor de rest nog nooit iets vergeten op de trein, ik kijk altijd goed rond, want ik ben in een cinemazetel al eens mijn sleutels kwijtgeraakt.
Ja, ik ook. Sinds dat ze een keer mijn GSM hebben gestolen en dat ik een paraplu ben kwijtgeraakt op de trein, controleer ik altijd 3 keer of ik wel alles bij heb. In de trein, al ik uitgestapt ben, en als hij het station buitenrijdt. En sindsdien ben nooit meer iets vergeten op trein, tram, bus of metro.
5307

Bericht door 5307 »

ik ben nog nieks op de trein vergeten

ik ken wel enkele andere mensen die dingen vergaten: een beautycase-gedoe en een digitale camera :wink:
trainfreak

Bericht door trainfreak »

Handschoenen (trainspotterke)
Rugzak (OO-MSS)

Als ik op die site kijk dan zie ik hoorapparaten, rolstoelen, kinderbuggy's :shock:
ThomSten

Bericht door ThomSten »

Toen ik op 't middelbaar was ben ik ooit eens mijn rapport op de trein 'vergeten' :P
Steven

Bericht door Steven »

deze treinbestuurder is zijn eigen treinbestuurdersboekentas is gaan afhalen in dendermonde, wegens laten staan op de trein bij het naar huis gaan :-) :lol:
groentje

Bericht door groentje »

Ik ben al 3 keer 2 hoeden vergeten op de trein. De eerste ben ik vergeten in de verwarring van het moment (opgestapt in de trein in Leuven, die na een kwartier nog steeds in Leuven stond, waarna we gesommeerd werden naar bussen te gaan aan de kant Kessel-Lo, en waarna die trein toch nog doodleuk doorrijdt naar Brussel (er was een kortsluiting op de lijn naar Aarschot, geloof ik, aan de uitrit van Leuven, maar men dacht dat ook de lijn naar Brussel getroffen was), ik ben mijn 2e hoed dan nog eens kwijtgeraakt, die kreeg ik weer in Heverlee, en diezelfde hoed heb ik dan ook nog eens laten liggen op de trein naar Kortrijk, maar die had ik een goed uurtje later weer toen die trein opnieuw passeerde in Deinze. De tbg was namelijk gewaarschuwd vlak voor het sluiten van de deur...
En verder ben ik nog wel eens mijn eten voor op kot vergeten (waaronder 2 zelfgebakken broden)...
adminn

Bericht door adminn »

heb ooit eens gezien dat de conducteur zijn ticketprinterding was vergeten...
na een half uur had hij dit echter wel al door :lol:
Steven

Bericht door Steven »

adminn schreef:heb ooit eens gezien dat de conducteur zijn ticketprinterding was vergeten...
na een half uur had hij dit echter wel al door :lol:
yvette of ibis genaamd (eerste of tweede generatie)
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Ik heb al tweemaal bijna mijn digitaal fototoestel verloren op de trein! :P Gelukkig was het in beide gevallen in de terminus van die trein!

De eerste keer was toen ik op weg was naar Turnhout, bij overstap te Antwerpen-Centraal. Op het perron gemerkt dat ik mijn camera niet bij had. Terug de trein ingecrosst en daar lag hij gelukkig nog op de zetel, uit mijn jaszak gevallen! :)

De laatste keer was te Moeskroen, toen ik met een boemeltreintje uit Doornik was aangekomen. Op dat treintje was ik de foto's van de opendeurdagen van TSP aan het bekijken. Achteraf had ik mijn camera op het tafeltje laten liggen. Te Moeskroen had ik het pas redelijk laat door. Gespurt door de reizigerstunnel, dat klassiekske opgesprongen en een pak van mijn hart dat hij daar nog lag, op dat tafeltje. Ik stap uit de trein, de TBG geeft op dat moment het fluitsignaal en de trein vertrekt terug naar Doornik! :)
Wat voor een goede engelbewaarder heb ik toch! 8)
Plaats reactie