Hej,
Ik ben nieuw op dit forum en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Ik ben student aan het Rits te Brussel en ben zoals elk jaar verplicht 2 films te maken.
Ik vind de wereld van de treinen en alles wat daar rond hangt heel boeiend en zou hier graag mijn volgende kortfilm over maken.
De film zal over een treinhobbyist gaan die leeft voor de treinen. Hij is ook een fervent treinenspotter en houdt zich graag bezig met zijn miniatuur treintjes. Zijn doel is om dé 'magnum opus' onder de treinen te fotograferen (welke trein een gegeerde trein is, hoop ik hier te weten te komen). Zijn doel wordt verstoord door de verschijning van een vrouw die hij toevallig fotografeert. Vanaf dan neemt zijn passie een wending tot de onverwachte uiteindelijke keuze tussen dé trein en de vrouw.
Dit project moet 26 april af zijn en ik zoek nog heel wat materiaal.
Mijn doel is zijn kamer volledig te behangen met foto's van treinen (die ik nog niet heb) en om in zijn kamer ook een miniatuur baan te installeren.
Kunnen jullie mij helpen met de foto's (afdruk kosten zijn voor mij), een miniatuurbaan en me laten weten welke trein een 'top'trein is en waar deze langs komt?
Sorry dat ik zoveel vragen stel en ik hoop dat dit niet fout overkomt.
Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen,
Mvg Tijs
opzoek naar treinfoto's/miniatuur treintjes voor fictiefilm
Re: opzoek naar treinfoto's/miniatuur treintjes voor fictief
Voor TopTreinen ben je eigenlijk juist te laat. Door de economische crisis zijn heel wat nicheproductlocreeksen naar de sloper verwezen en door de massale levering van de nieuwe locs reeks 18 en 19 is het allemaal wat eenheidsworst geworden
Zo kikten we er vroeger op een loc reeks 16 (bouwjaar 1966, gemaakt om internationale treinen naar Keulen te verzekeren) met M5-rijtuigen (gebouwd om veel pendelaars in de spits te vervoeren) op de foto te zetten, maar dat is nu allemaal verleden tijd.