14 juni 2013 Loenhout - Nieuwmoer
14 juni 2013 Loenhout - Nieuwmoer
We wandelden van knooppunt naar knooppunt tussen Loenhout en Nieuwmoer. Hoe de NMBS het vandaag uitstekend deed en hoe De Lijn-Antwerpen toch wel flinke steken liet vallen, lees je hier: http://blog.seniorennet.be/overweg13/ . En uiteraard besteden we ook aandacht aan de wandeling zelf.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Re: 14 juni 2013 Loenhout - Nieuwmoer
Hoi,
Vic,
Bedankt voor je mooi verslag.
Lukas
Vic,
Bedankt voor je mooi verslag.
Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Re: 14 juni 2013 Loenhout - Nieuwmoer
Misschien daardoor dat er af en toe een door Spoorvreter aangehaalde samenstelling zonder tweedeklasserijtuigen opduikt tussen Charleroi en Essen. Het is gemakkelijk beide rammen om te wisselen, zeker in geval van defecten.een opvallende combinatie: 10 M6-rijtuigen, met een loc reeks 27 vooraan, en een in het midden. Alleen in het tweede deel zit een eersteklasrijtuig. Deze samenstelling maakt het mogelijk deze erg lange trein overdag in te korten.
Re: 14 juni 2013 Loenhout - Nieuwmoer
Beste Vic,
bedankt voor dit verslag.
De omleidingen bij DL blijven inderdaad een groot probleem. Vooral de interne communicatie naar de chauffeurs lijkt zeer moeizaam te verlopen.
Maar ook voor de reiziger maakt men het vaak veel te ingewikkeld. Een voorbeeld: in Leuven wordt buslijn 337 aan een halte in het centrum afgeschaft en dit wegens het moeten volgen van een omleidingsweg door wegwerkzaamheden. De digitale informatiekrant aan de halte (mét reële "doorkomsttijden"!) kondigt de bus echter nog steeds elk halfuur aan. Navraag hierover leerde mij dat het anno 2013 technisch absoluut onmogelijk is om die betrokken lijn uit het systeem te halen. Reizigers die niet op de hoogte zijn van de omleiding vertrouwen dus aan die halte - geheel terecht - op de meest recente info die bestaat uit de aankondiging dat de bus binnen x-minuten zal aankomen. Ik vraag mij af hoeveel uren sommige reizigers daar al hebben zitten wachten vooraleer ze doorhadden dat die bus daar helemaal niet meer rijdt. De bus wordt immers aangekondigd met een reële doorkomsttijd (wat mij al vragen doet stellen over het waarheidsgehalte van dat systeem), verdwijnt dan opeens van het scherm maar niet getreurd want die van een halfuur later staat inmiddels al aangekondigd. Vele reizigers zullen dan wellicht redeneren dat de bus in panne is gevallen of misschien vast zit in het verkeer en vinden een halfuurtje wachten op de volgende misschien nog net te doen. Hoeveel uren kan je mensen op die manier aan de waggel houden?
In een volgende fase hebben ze dan grotere, plastic borden opgehangen met de melding dat de lijn 337 niet meer "doorkomt"... In realiteit echter niet voor de nachtbussen op die lijn want die doen de halte opeens wel. Zij volgen voor God-weet-welke reden een nòg andere omweg en kunnen de halte daardoor wél bedienen. Alleen rijden die bussen nu blijkbaar leeg rond want op de borden staan alle bussen van lijn 337 zonder onderscheid geannuleerd.
Etc etc
bedankt voor dit verslag.
De omleidingen bij DL blijven inderdaad een groot probleem. Vooral de interne communicatie naar de chauffeurs lijkt zeer moeizaam te verlopen.
Maar ook voor de reiziger maakt men het vaak veel te ingewikkeld. Een voorbeeld: in Leuven wordt buslijn 337 aan een halte in het centrum afgeschaft en dit wegens het moeten volgen van een omleidingsweg door wegwerkzaamheden. De digitale informatiekrant aan de halte (mét reële "doorkomsttijden"!) kondigt de bus echter nog steeds elk halfuur aan. Navraag hierover leerde mij dat het anno 2013 technisch absoluut onmogelijk is om die betrokken lijn uit het systeem te halen. Reizigers die niet op de hoogte zijn van de omleiding vertrouwen dus aan die halte - geheel terecht - op de meest recente info die bestaat uit de aankondiging dat de bus binnen x-minuten zal aankomen. Ik vraag mij af hoeveel uren sommige reizigers daar al hebben zitten wachten vooraleer ze doorhadden dat die bus daar helemaal niet meer rijdt. De bus wordt immers aangekondigd met een reële doorkomsttijd (wat mij al vragen doet stellen over het waarheidsgehalte van dat systeem), verdwijnt dan opeens van het scherm maar niet getreurd want die van een halfuur later staat inmiddels al aangekondigd. Vele reizigers zullen dan wellicht redeneren dat de bus in panne is gevallen of misschien vast zit in het verkeer en vinden een halfuurtje wachten op de volgende misschien nog net te doen. Hoeveel uren kan je mensen op die manier aan de waggel houden?
In een volgende fase hebben ze dan grotere, plastic borden opgehangen met de melding dat de lijn 337 niet meer "doorkomt"... In realiteit echter niet voor de nachtbussen op die lijn want die doen de halte opeens wel. Zij volgen voor God-weet-welke reden een nòg andere omweg en kunnen de halte daardoor wél bedienen. Alleen rijden die bussen nu blijkbaar leeg rond want op de borden staan alle bussen van lijn 337 zonder onderscheid geannuleerd.
Etc etc
Re: 14 juni 2013 Loenhout - Nieuwmoer
Etc etc zegt het helemaal, want het houdt inderdaad nooit op. Ik heb ondertussen wel al antwoord gekregen van De Lijn - Antwerpen (zie mijn blog) en daaruit kun je vooral afleiden dat niet alleen de elektronica de mist ingaat. Er zijn zoveel factoren die een rol spelen, dat het wel verkeerd moet lopen: de gemeente, de aannemer, de chauffeur, de dienst omleggingen, met o.m. de persoon die het in het systeem moet inbrengen...Jeroen schreef:
Etc etc
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13