Pagina 1 van 1
17 april 2014 Dinant - Gendron-Celles GR129
Geplaatst: 21 apr 2014, 09:34
door overweg13
We stapten van Dinant naar Gendron-Celles over GR129. Alles over wandeling en treinen op
http://blog.seniorennet.be/overweg13/.
Veel leesplezier.
Re: 17 april 2014 Dinant - Gendron-Celles GR129
Geplaatst: 21 apr 2014, 19:24
door Shrek
Sein A60 kan geen dubbel geel geven, het is gekoppeld met het volgende sein. Als het volgende dichtstaat, staat A60 dus ook dicht

Re: 17 april 2014 Dinant - Gendron-Celles GR129
Geplaatst: 21 apr 2014, 19:26
door overweg13
Shrek schreef:
Sein A60 kan geen dubbel geel geven, het is gekoppeld met het volgende sein. Als het volgende dichtstaat, staat A60 dus ook dicht

Bedankt voor de toelichting. Is het zelfs dan niet eigenaardig dat het sein dicht bleef? Er lijkt me geen trein in de omgeving geweest te zijn.
17 april 2014 Dinant - Gendron-Celles GR129
Geplaatst: 21 apr 2014, 21:17
door dekooiker
Ik kan geen sein A60 terugvinden.
Wel een A58, AX60 en B60, en dat op lijn 166...
Re: 17 april 2014 Dinant - Gendron-Celles GR129
Geplaatst: 21 apr 2014, 22:16
door Lukas
Hoi,
Vic,
Bedankt voor het mooi verslag!!
Lukas
Re: 17 april 2014 Dinant - Gendron-Celles GR129
Geplaatst: 21 apr 2014, 22:28
door Shrek
dekooiker schreef:Ik kan geen sein A60 terugvinden.
Wel een A58, AX60 en B60, en dat op lijn 166...
B60 bedoelde ik, excuus

Re: 17 april 2014 Dinant - Gendron-Celles GR129
Geplaatst: 21 apr 2014, 22:31
door overweg13
dekooiker schreef:Ik kan geen sein A60 terugvinden.
Wel een A58, AX60 en B60, en dat op lijn 166...
Oeps, ik zie mijn fout al: ik heb het sein AX60 gezien, en ben ervan uitgegaan dat aan de andere kant sein A60 staat. Maar als ik het goed voorheb, moet het dus B60 zijn. Ik had het beter eens opgezocht op de kaart van lijn 166 die ik godbetert zelf in elkaar gestoken heb. Bedankt voor de correctie!
Re: 17 april 2014 Dinant - Gendron-Celles GR129
Geplaatst: 22 apr 2014, 09:57
door Shrek
B60 is gekoppeld aan T.7, het sein dat de brug van Anseremme afdekt. Dat is een sein beheerd door de oude blokpost van Dinant.
Dus als er een trein op de Brug van Anseremme zit, bijna 5km verder, staat dat sein ook al dicht.
Re: 17 april 2014 Dinant - Gendron-Celles GR129
Geplaatst: 22 apr 2014, 13:17
door Paul
Waarom is die koppeling er, Shrek?
Ik weet wel dat bewegende bruggen beveiligd moeten worden door twee opeenvolgende stopseinen, maar geldt dat ook voor een vaste brug zoals in Anseremme?
Re: 17 april 2014 Dinant - Gendron-Celles GR129
Geplaatst: 22 apr 2014, 13:39
door Shrek
Paul schreef:Waarom is die koppeling er, Shrek?
Ik weet wel dat bewegende bruggen beveiligd moeten worden door twee opeenvolgende stopseinen, maar geldt dat ook voor een vaste brug zoals in Anseremme?
Het is niet zozeer de brug die daar beschermd moet worden, wel het stukje enkelspoor. Lang voor de tijd van treincontrolesystemen als TBL2 of ETCS was de enige oplossing daarvoor gewoon een hele blok op voorhand vrij te houden. Eens alle treinen op ETCS gaan rijden verdwijnt die extra beveiliging uiteraard

Re: 17 april 2014 Dinant - Gendron-Celles GR129
Geplaatst: 22 apr 2014, 18:09
door Paul
Shrek schreef:Het is niet zozeer de brug die daar beschermd moet worden, wel het stukje enkelspoor. Lang voor de tijd van treincontrolesystemen als TBL2 of ETCS was de enige oplossing daarvoor gewoon een hele blok op voorhand vrij te houden.
Is dat dan overal het geval waar er een stukje enkelspoor is op een dubbelsporige lijn? Bv. in sommige tunnels (Viane-Moerbeke, Jamioulx...)?