[TESTCASE] Met de nieuwe cam naar Ekeren

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
SIMPY.be

[TESTCASE] Met de nieuwe cam naar Ekeren

Bericht door SIMPY.be »

Bon ik ben eergisteren naar de bocht van Ekeren getrokken met mijn Canon EOS350D, het weer viel niet echt mee, maar ik ga toch de foto's posten.
GRAAG OPBOUWENDE COMMENTAAR/KRITIEK! Ik weet ook wel van enkele dat de bovenleidingspalen en andere paaltjes niet goed staan...

Ik mocht mijn dag starten met 2uurtjes in de EX-roze giro trein. Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Tim

Bericht door Tim »

Buiten de bovenleidingspalen en andere paaltjes die soms in de weg staan vind ik je foto's zeker niet slecht! Een goed toestel, mooie kleuren en scherpe weergave.

P.S. Moest je gisteren geweest zijn zag je de 4403 op de HSL 4 :P
Joris
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
Buiten de positie zijn de foto's goed gelukt!
Heb je die automatisch getrokken (sportprogramma ofzo) of manueel (stand M) ?
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

Bedankt.
Ik heb een deel met sportstand genomen, en een deel met shutter-priority (sluiter-prioriteit), die ik heb ingesteld op 1/500 of 1/400 (als de zon meer achter de wolken zat).

De slechte posities was enerzijds door de maïs, maar ook door het wisselende weer wou ik niet té ver van het station afdwalen.
2012
Contacteer:

Bericht door 2012 »

SIMPY.be schreef:Bedankt.
Ik heb een deel met sportstand genomen, en een deel met shutter-priority (sluiter-prioriteit), die ik heb ingesteld op 1/500 of 1/400 (als de zon meer achter de wolken zat).

De slechte posities was enerzijds door de maïs, maar ook door het wisselende weer wou ik niet té ver van het station afdwalen.
ik hebzelfde toestel maar ik werk omgekeerd, ik zet diafragma in, zo klein mogelijk en dan past het toestel de lichtinval aan met sluitersnelheid, als ge laagste diafragma instelt (3,5) dan gaat die vanzelf een hoge sluitersnelheid moeten pakken, zodat snel rijdende treinen mooi scherp en onbewogen op de foto staan, omkering van de redenering dus, zo ben je zeker dat je steeds op de hoogst mogelijk sluitersnelheid foto's pakt, hetgeen tengoede komt aan (snel) rijdende treinen fotograferen.
Mijn ISO staat doorgaans op 200.
poyaud

Bericht door poyaud »

leuke foto's , vooral de 2619 en 2553 zijn wel geslaagd
Tux

Re: [TESTCASE] Met de nieuwe cam naar Ekeren

Bericht door Tux »

Die varkensneus 806, geweldig :lol: :lol:
Shrek

Bericht door Shrek »

bestaat er over de 806 geen hele site? ik herinner mij vaag zoiets :P
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

Shrek schreef:bestaat er over de 806 geen hele site? ik herinner mij vaag zoiets :P
Idd van thompsten...
Tommyken

Bericht door Tommyken »

Niet slecht .. van cadrage mag het wel beter worden maar dat leer je inderdaad wel met de tijd waar en hoe je moet gaan staan om een idieale foto te maken.

Van scherpte zie ik momenteel nog niets slechts in dus dat is ook allemaal bon en contrast en kleuren zitten ook goed.

Zeker de tweede foto .. met de losse 26 en 23 is voor mij het beste gelukd vind ik. Voor de rest ( zoals je zelf zegt ) kan er aan werken.
Dus niet als negatief beschouwen maar als een positieve moed om het resultaat te verbeteren! Zoals ze zeggen: al doende leert men :wink:
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

misschien wat photoshop (vooral dan crop) om nog eentje mooi te krijgen?!
Bijlagen
5211.jpg
5211.jpg (201.44 KiB) 7156 keer bekeken
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

nog de 2012 :)
Bijlagen
5211.jpg
5211.jpg (152.75 KiB) 7154 keer bekeken
5941

Bericht door 5941 »

prachtig
vooral de 5211 is af

doe zo voort simply
jumper

Bericht door jumper »

Tim schreef:Buiten de bovenleidingspalen en andere paaltjes die soms in de weg staan ....
Vind ik je foto's echt mooi :) Tis maar op een paar foto's daj de tegenslag hebt van net voor of naast zo'n paaltje of portiek te staan. Is mij ook al vaker overkomen :) Show é man, ze zijn scherp genomen en je hebt :) zelfs een nachttrein :) welke trein is dat toevallig? kbedoel van waar tot waar? duidelijk een Fransman, ma das zowa et enige dak er van info kan uithalen. Heel tof plekje daar hoor die bocht! en knap die 20ers in hun eentje. Blijven gaan, meer van dat.
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

thx

Die 2 ligrijtuigen waren leeg en gingen richting Nederland... Meer info ontbreekt idd.
Plaats reactie