Materieelinzet nieuwe dienstregeling
Materieelinzet nieuwe dienstregeling
Misschien tijd voor een feitelijk overzichtstopic hierover? Ook voor degenen (zoals ik) die het overzicht destijds in Spoorwegjournaal gemist hebben.
Een aftrap gebaseerd op een uurtje kijken in Brussel Luxemburg zojuist:
* in Brussel Luxemburg eindigde/beginnende treinen op lijn 26 nog steeds MS86
* alle andere L-treinen via Brussel Luxemburg Desiro
* IC Schaarbeek - Dinant en IC Brussel Luxemburg - Charleroi Zuid allebei Desiro
* IC Brussel - Luik via Namen MS80
* IC 97 Brussel - Basel geheel met I6/I10 (?) rijtuigen
Wellicht goed om dit overzicht zoveel mogelijk feitelijk te houden en discussies e.d. over de nieuwe dienstregeling in het reeds lang bestaande topic hierover te houden.
Een aftrap gebaseerd op een uurtje kijken in Brussel Luxemburg zojuist:
* in Brussel Luxemburg eindigde/beginnende treinen op lijn 26 nog steeds MS86
* alle andere L-treinen via Brussel Luxemburg Desiro
* IC Schaarbeek - Dinant en IC Brussel Luxemburg - Charleroi Zuid allebei Desiro
* IC Brussel - Luik via Namen MS80
* IC 97 Brussel - Basel geheel met I6/I10 (?) rijtuigen
Wellicht goed om dit overzicht zoveel mogelijk feitelijk te houden en discussies e.d. over de nieuwe dienstregeling in het reeds lang bestaande topic hierover te houden.
Re: Materieelinzet nieuwe dienstregeling
De reeks 1500 rijdt alvast met MS96
De reeks 1700 rijdt alvast met MS80
"stoptrein" Sint-Niklaas - Leuven: MS80
"InterCity" Gent-Mechelen-Leuven: MS08
"InterCity" Gent-Mechelen-Leuven: MS08
-
- Contacteer:
als 15xx kust - Genk rijden ook (en zelfs voornamelijk) M6 met hle18 (zoals verwacht)Jeroen schreef:De reeks 1500 rijdt alvast met MS96
17xx Quiévrain - Luik heb ik ook nog alleen maar breaks gezien
verder heb ik gezien:
IC Hasselt - Maastricht: break
IC Tongeren - Gent: M6 getrokken door hle18 en break
L Leuven - Hasselt: break
IC Landen - De Panne: break
Niet om reclame te maken en ik wil ook geen plezier bederver zijn. Echter is er een website waar je de samenstellingen kan doorgeven, namelujk beluxtrains
het feit dat ze in turnhout zijn niet zo blij zijn kan ik hier toch niet achterlaten 
http://www.gva.be/cnt/dmf20141216_01432 ... arkensneus

-
- Contacteer:
Ik heb de volgende samenstellingen al gezien gisteren en vandaag
IC01 5xx normaal HLE 18 I11
IC12 HLE 18 + M6 + 18
IC23 28xx HLE 18 5 M6 en AM96, 23xx wellicht ook, maar kan ik nog niet bevestigen.
IC01 5xx normaal HLE 18 I11
IC12 HLE 18 + M6 + 18
IC23 28xx HLE 18 5 M6 en AM96, 23xx wellicht ook, maar kan ik nog niet bevestigen.
Laatst gewijzigd door BVG1988 op 16 dec 2014, 21:36, 1 keer totaal gewijzigd.

De stiptheid primeert, zegt een reactie in het artikel... maar met een verbinding die helemaal tot Binche gaat (oftewel nog verder dan het destijds zo verfoeide Manage) én inzet van grotendeels MS75, hebben ze volgens mij zowel qua stiptheid als qua comfort erg weinig om gelukkig over te zijn...profke schreef:het feit dat ze in turnhout zijn niet zo blij zijn kan ik hier toch niet achterlaten
Wie kan mij vertellen wat voor treinen er rijden op de IC Essen - Brussel Zuid v.v. ?
Groetjes uit Nederland
Groetjes uit Nederland

-
- Contacteer:
er staat bijna helemaal niets op beluxtrains sinds nieuwe vervoersplanMerijn schreef:Niet om reclame te maken en ik wil ook geen plezier bederver zijn. Echter is er een website waar je de samenstellingen kan doorgeven, namelujk beluxtrains

Oude gerenoveerde dubbeldekkers...spurt2244 schreef:Wie kan mij vertellen wat voor treinen er rijden op de IC Essen - Brussel Zuid v.v. ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
De M5 is dat. Bedankt voor de info!dentheo schreef:Oude gerenoveerde dubbeldekkers...spurt2244 schreef:Wie kan mij vertellen wat voor treinen er rijden op de IC Essen - Brussel Zuid v.v. ?

Was dat niet één van de uitgangspunten destijds? Lange verbindingen knippen, het verhaal van de koe in West-Vlaanderen die de trein in Limburg doet vertragen. Wat is ermee gebeurd?Steve schreef:De stiptheid primeert, zegt een reactie in het artikel... maar met een verbinding die helemaal tot Binche gaat (oftewel nog verder dan het destijds zo verfoeide Manage) én inzet van grotendeels MS75, hebben ze volgens mij zowel qua stiptheid als qua comfort erg weinig om gelukkig over te zijn...
IC30 Antwerpen-Turnhout is grotendeels in AM75 Varkensneus. Ze moeten ERGENS rijden. Het alternatief, dat werd gepushed toen ze op IC11 MOESTEN verdwijnen, en dat we met veel moeite hebben kunnen afwenden, was een RAMP geweest.profke schreef:het feit dat ze in turnhout zijn niet zo blij zijn kan ik hier toch niet achterlaten
IC11 Turnhout-Binche is grotendeels in M4, met enkele treinen in M6 en nog slechts enkele in AM75/AM66.
En sorry (en duidelijk OFF-topic hier!): Turnhout-Binche wil niemand(!), dus ook niet NMBS EN Infrabel, maar is 100% noodzaak door capaciteit NoordZuidVerbinding.
spoorwegrealist
Net daarom: iedereen daar de samenstellingen postentrainlovertje schreef:er staat bijna helemaal niets op beluxtrains sinds nieuwe vervoersplan