Pagina 1 van 11

Materieelinzet nieuwe dienstregeling

Geplaatst: 16 dec 2014, 14:01
door jpvdveer
Misschien tijd voor een feitelijk overzichtstopic hierover? Ook voor degenen (zoals ik) die het overzicht destijds in Spoorwegjournaal gemist hebben.

Een aftrap gebaseerd op een uurtje kijken in Brussel Luxemburg zojuist:

* in Brussel Luxemburg eindigde/beginnende treinen op lijn 26 nog steeds MS86
* alle andere L-treinen via Brussel Luxemburg Desiro
* IC Schaarbeek - Dinant en IC Brussel Luxemburg - Charleroi Zuid allebei Desiro
* IC Brussel - Luik via Namen MS80
* IC 97 Brussel - Basel geheel met I6/I10 (?) rijtuigen

Wellicht goed om dit overzicht zoveel mogelijk feitelijk te houden en discussies e.d. over de nieuwe dienstregeling in het reeds lang bestaande topic hierover te houden.

Re: Materieelinzet nieuwe dienstregeling

Geplaatst: 16 dec 2014, 15:22
door Asterix
De reeks 1500 rijdt alvast met MS96
De reeks 1700 rijdt alvast met MS80

Re: Materieelinzet nieuwe dienstregeling

Geplaatst: 16 dec 2014, 15:28
door Shrek
"stoptrein" Sint-Niklaas - Leuven: MS80
"InterCity" Gent-Mechelen-Leuven: MS08

Re: Materieelinzet nieuwe dienstregeling

Geplaatst: 16 dec 2014, 18:37
door trainlovertje
Jeroen schreef:De reeks 1500 rijdt alvast met MS96
De reeks 1700 rijdt alvast met MS80
als 15xx kust - Genk rijden ook (en zelfs voornamelijk) M6 met hle18 (zoals verwacht)
17xx Quiévrain - Luik heb ik ook nog alleen maar breaks gezien

verder heb ik gezien:
IC Hasselt - Maastricht: break
IC Tongeren - Gent: M6 getrokken door hle18 en break
L Leuven - Hasselt: break
IC Landen - De Panne: break

Re: Materieelinzet nieuwe dienstregeling

Geplaatst: 16 dec 2014, 19:46
door Merijn
Niet om reclame te maken en ik wil ook geen plezier bederver zijn. Echter is er een website waar je de samenstellingen kan doorgeven, namelujk beluxtrains

Re: Materieelinzet nieuwe dienstregeling

Geplaatst: 16 dec 2014, 20:29
door profke
het feit dat ze in turnhout zijn niet zo blij zijn kan ik hier toch niet achterlaten ;-)
http://www.gva.be/cnt/dmf20141216_01432 ... arkensneus

Re: Materieelinzet nieuwe dienstregeling

Geplaatst: 16 dec 2014, 20:43
door BVG1988
Ik heb de volgende samenstellingen al gezien gisteren en vandaag
IC01 5xx normaal HLE 18 I11
IC12 HLE 18 + M6 + 18
IC23 28xx HLE 18 5 M6 en AM96, 23xx wellicht ook, maar kan ik nog niet bevestigen.

Re: Materieelinzet nieuwe dienstregeling

Geplaatst: 16 dec 2014, 20:56
door Steve
profke schreef:het feit dat ze in turnhout zijn niet zo blij zijn kan ik hier toch niet achterlaten ;-)
http://www.gva.be/cnt/dmf20141216_01432 ... arkensneus
De stiptheid primeert, zegt een reactie in het artikel... maar met een verbinding die helemaal tot Binche gaat (oftewel nog verder dan het destijds zo verfoeide Manage) én inzet van grotendeels MS75, hebben ze volgens mij zowel qua stiptheid als qua comfort erg weinig om gelukkig over te zijn...

Re: Materieelinzet nieuwe dienstregeling

Geplaatst: 16 dec 2014, 22:19
door spurt2244
Wie kan mij vertellen wat voor treinen er rijden op de IC Essen - Brussel Zuid v.v. ?

Groetjes uit Nederland :wink:

Re: Materieelinzet nieuwe dienstregeling

Geplaatst: 16 dec 2014, 22:42
door trainlovertje
Merijn schreef:Niet om reclame te maken en ik wil ook geen plezier bederver zijn. Echter is er een website waar je de samenstellingen kan doorgeven, namelujk beluxtrains
er staat bijna helemaal niets op beluxtrains sinds nieuwe vervoersplan :mrgreen:

Re: Materieelinzet nieuwe dienstregeling

Geplaatst: 16 dec 2014, 22:48
door dentheo
spurt2244 schreef:Wie kan mij vertellen wat voor treinen er rijden op de IC Essen - Brussel Zuid v.v. ?
Oude gerenoveerde dubbeldekkers...

Re: Materieelinzet nieuwe dienstregeling

Geplaatst: 16 dec 2014, 23:10
door spurt2244
dentheo schreef:
spurt2244 schreef:Wie kan mij vertellen wat voor treinen er rijden op de IC Essen - Brussel Zuid v.v. ?
Oude gerenoveerde dubbeldekkers...
De M5 is dat. Bedankt voor de info! :wink:

Re: Materieelinzet nieuwe dienstregeling

Geplaatst: 16 dec 2014, 23:44
door Asterix
Steve schreef:De stiptheid primeert, zegt een reactie in het artikel... maar met een verbinding die helemaal tot Binche gaat (oftewel nog verder dan het destijds zo verfoeide Manage) én inzet van grotendeels MS75, hebben ze volgens mij zowel qua stiptheid als qua comfort erg weinig om gelukkig over te zijn...
Was dat niet één van de uitgangspunten destijds? Lange verbindingen knippen, het verhaal van de koe in West-Vlaanderen die de trein in Limburg doet vertragen. Wat is ermee gebeurd?

Re: Materieelinzet nieuwe dienstregeling

Geplaatst: 17 dec 2014, 03:46
door stefanic
profke schreef:het feit dat ze in turnhout zijn niet zo blij zijn kan ik hier toch niet achterlaten ;-)
http://www.gva.be/cnt/dmf20141216_01432 ... arkensneus
IC30 Antwerpen-Turnhout is grotendeels in AM75 Varkensneus. Ze moeten ERGENS rijden. Het alternatief, dat werd gepushed toen ze op IC11 MOESTEN verdwijnen, en dat we met veel moeite hebben kunnen afwenden, was een RAMP geweest.
IC11 Turnhout-Binche is grotendeels in M4, met enkele treinen in M6 en nog slechts enkele in AM75/AM66.
En sorry (en duidelijk OFF-topic hier!): Turnhout-Binche wil niemand(!), dus ook niet NMBS EN Infrabel, maar is 100% noodzaak door capaciteit NoordZuidVerbinding.

Re: Materieelinzet nieuwe dienstregeling

Geplaatst: 17 dec 2014, 06:47
door Merijn
trainlovertje schreef:er staat bijna helemaal niets op beluxtrains sinds nieuwe vervoersplan :mrgreen:
Net daarom: iedereen daar de samenstellingen posten :wink: Nuja, beter 2x de samenstellingen kunnen lezen, dan niet.