Enkele foto's van lijn 24 , ook filmpje van DB 225 dubbeltractie, je hoort hem nog zand strooien:
http://www.loccollector.be/filmpje36.htm














johan
De NMBS zou daar toch eens zware diesel willen kopen hebben, dus dat zal dara voor geweest zijn. Verder denk ik dat ze de 77'ers en 55'ers met dat doel in Duitsland hebben laten (proberen) homologeren.Taurus schreef:Ik had juist vernomen dat de lijn voorzien zou worden van een 15kV bovenleiding zoals nu al het geval is aan de Duitse zijde, met spanningssluis vlak voor Montzen.
Ik vraag me nog altijd af voor welk materieel deze bovenleiding wordt aangezien de NMBS nog geen aanstalte maakt om locs die o.a. geschikt zijn voor 15kV aan te schaffen. Zo wordt het voor de concurrentie wel heel makkelijk om naar België door te rijden.
Tja , omschakelbare bovenleiding in Montzen of sluis op het viaduct , de 15kV bovenleiding zal nooit tot Montzen zelf doorgetrokken worden , ongeacht men daar een 1 of meerspanningsloc voorhangt : in Aken-West moeten toch al die treinen bestemd voor België kopmaken en kan men dus daar beter al een meerspanningsmachine voorhangen , zo kunnen de formaliteiten in Montzen (eventuele bestuurderswissel) tot een minimum beperkt worden en kan de gemiddelde snelheid van die treinen omhoog !Joris schreef: Had men de sluis in montzen gelegd had de concurentie veel sneller binnen gezeten, maar dan was de kans groter-volgens mij althans- dat de nMBS die treinen ten minste nog naar Antwerpen mocht slepen. Een prive firma met een loc met 3Kv zal doorrijden tot FN of verder, en niet z'n 3Kv enkel gebruiken om Montzen binnen te raken... Tot zover mijn mening.