Pagina 1 van 1
Lijn 24
Geplaatst: 23 sep 2006, 15:39
door 55erke
Geplaatst: 23 sep 2006, 20:05
door 5307
mooi zo, jmmr dat sommigen overbelicht zijn, maar die foto van de 5521 in die bocht, waar ergens is die genomen, best mooi

Geplaatst: 23 sep 2006, 20:14
door 13'erke
Mooie foto's van een mooi lijntje. Spijtig dat op het viaduct van Moresnet al de palen staan voor de "wasdraden".
Wanneer wordt dit eigelijk voltooid, ik had gehoord 2008. Er ging een 3kv leiding hangen , maar wordt dit de klassieke 3 kV of de vernieuwde 3kV leiding ( ik bedoel de manier van ophanging, vernieuwde = palen zoals op lijn 36 N)
Geplaatst: 23 sep 2006, 21:51
door Taurus
Ik had juist vernomen dat de lijn voorzien zou worden van een 15kV bovenleiding zoals nu al het geval is aan de Duitse zijde, met spanningssluis vlak voor Montzen.
Ik vraag me nog altijd af voor welk materieel deze bovenleiding wordt aangezien de NMBS nog geen aanstalte maakt om locs die o.a. geschikt zijn voor 15kV aan te schaffen. Zo wordt het voor de concurrentie wel heel makkelijk om naar België door te rijden.
Geplaatst: 23 sep 2006, 22:28
door Joris
Hallo,
Taurus schreef:Ik had juist vernomen dat de lijn voorzien zou worden van een 15kV bovenleiding zoals nu al het geval is aan de Duitse zijde, met spanningssluis vlak voor Montzen.
Ik vraag me nog altijd af voor welk materieel deze bovenleiding wordt aangezien de NMBS nog geen aanstalte maakt om locs die o.a. geschikt zijn voor 15kV aan te schaffen. Zo wordt het voor de concurrentie wel heel makkelijk om naar België door te rijden.
De NMBS zou daar toch eens zware diesel willen kopen hebben, dus dat zal dara voor geweest zijn. Verder denk ik dat ze de 77'ers en 55'ers met dat doel in Duitsland hebben laten (proberen) homologeren.
En de concurentie raakt nu ook niet zo makkelijk binnen hé, de meeste locs hebben enkel wisselspanning aan boord (enkel de ES 64 F 4 en de Traxx 4 spannigen(Het is enkel SBB Cargo zeker die die heeft), maar dat zijn er niet zo veel, zeker niet ten opzichte van alle andere locs in dienst bij private firma's).
Had men de sluis in montzen gelegd had de concurentie veel sneller binnen gezeten, maar dan was de kans groter-volgens mij althans- dat de nMBS die treinen ten minste nog naar Antwerpen mocht slepen. Een prive firma met een loc met 3Kv zal doorrijden tot FN of verder, en niet z'n 3Kv enkel gebruiken om Montzen binnen te raken... Tot zover mijn mening.
Groeten,
Joris De Mol
Geplaatst: 23 sep 2006, 23:22
door msts.be
Joris schreef:
Had men de sluis in montzen gelegd had de concurentie veel sneller binnen gezeten, maar dan was de kans groter-volgens mij althans- dat de nMBS die treinen ten minste nog naar Antwerpen mocht slepen. Een prive firma met een loc met 3Kv zal doorrijden tot FN of verder, en niet z'n 3Kv enkel gebruiken om Montzen binnen te raken... Tot zover mijn mening.
Tja , omschakelbare bovenleiding in Montzen of sluis op het viaduct , de 15kV bovenleiding zal nooit tot Montzen zelf doorgetrokken worden , ongeacht men daar een 1 of meerspanningsloc voorhangt : in Aken-West moeten toch al die treinen bestemd voor België kopmaken en kan men dus daar beter al een meerspanningsmachine voorhangen , zo kunnen de formaliteiten in Montzen (eventuele bestuurderswissel) tot een minimum beperkt worden en kan de gemiddelde snelheid van die treinen omhoog !
Wat het ook mogen zij , ik zie de BR189/Re474 en consoorten nog wel goedgekeurd worden voor Montzen : als de BB27000 het korte grensstukje tussen Feignes en Quévy mag berijden dan moet de regel ook toegepast worden aan Duitse zijde hé ..
Wat het goedkeuren voor heel het Belgische net betreft .. als de Prima 6000 hier al testritten achter de rug heeft , de veiligheidscertificaten voor België de deur uitvliegen en privé-maatschappijen weinig tot niets meer in de weg wordt gelegd , dan zie ik niet in waarom deze locs niet goedgekeurd zouden kunnen worden ..
Maar we zullen maar eerst de goedkeuring van de BR186 (Angel Trains locs voor HSL4) in het oog houden en zien of de goedkeuring van de EuroSprinters een even makkelijke klus wordt ..

Geplaatst: 24 sep 2006, 07:07
door 5941
je bent ons ant warm maken voor 30/09/06 dan gaat er een rit naar lijn 24 met een van mijn lievelings machine
mooie foto's trowens
en geen class 66 gezien?
Geplaatst: 25 sep 2006, 23:59
door 55erke
Hoy
Tog wel :

Geplaatst: 27 sep 2006, 13:40
door 5941
mooie foto
mmmmmmmmmmm
groetjes 5941
Geplaatst: 30 sep 2006, 01:33
door jumper
PRACHTIG!!!!!!
Vooral de foto genomen uit het dorpje in het dal vind ik echt supertof
Keep on Going
