Locs Infrabel
Locs Infrabel
Wanneer ik een overzichtje zie van de locs van Infrabel lijkt het alsof zij een slordige 100 locs hebben.
Gaan die een eigen maatschappij oprichten ?
Of gaan ze verhuren zoals Akiem ?
Gaan die een eigen maatschappij oprichten ?
Of gaan ze verhuren zoals Akiem ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Locs Infrabel
Infrabel doet de overgrote meerderheid van zijn benodigde vervoer zelf. Treinen met ballast, wissels, dwarsliggers, perronboorden,... worden door Infrabel-locs gereden. Dit zou een grote besparing zijn tegenover het uitbesteden van het vervoer aan privé-bedrijven.dentheo schreef:Wanneer ik een overzichtje zie van de locs van Infrabel lijkt het alsof zij een slordige 100 locs hebben.
Gaan die een eigen maatschappij oprichten ?
Of gaan ze verhuren zoals Akiem ?
Al die technische treinen samen leggen een heel aantal kilometer af zodat je Infrabel inderdaad kan vergelijken met een spoorvervoerder. Alleen: Infrabel rijdt geen enkele commerciële rit.
Re: Locs Infrabel
Maar ik heb zo'n idee dat ze vroeger veel minder locs hadden....
Hebben zij de overschot van B-logistics gekregen ?
Hebben zij de overschot van B-logistics gekregen ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Locs Infrabel
Infrabel moet soms zelf nog loc's inhuren.
Onlangs zag ik foto op het internet met daarop een HLE18 met 1 wagon van Infrabel.
Onlangs zag ik foto op het internet met daarop een HLE18 met 1 wagon van Infrabel.
Re: Locs Infrabel
Enkel een foto zegt niets over wie wat heeft ingehuurd. Het kan even goed zijn dat Siemens een homologatieproef wou doen en daarvoor bij Infrabel een wagon gehuurd heeft om lomp gewicht te spelen.Bibke schreef:Infrabel moet soms zelf nog loc's inhuren.
Onlangs zag ik foto op het internet met daarop een HLE18 met 1 wagon van Infrabel.
Gezien de aard van treinen van Infrabel zie ik het ook niet direct gebeuren dat er elektrische locomotieven gebruikt gaan worden.
Re: Locs Infrabel
Bij de foto stond dat het een trein was die ingehuurd was door Infrabel.Shrek schreef:Enkel een foto zegt niets over wie wat heeft ingehuurd. Het kan even goed zijn dat Siemens een homologatieproef wou doen en daarvoor bij Infrabel een wagon gehuurd heeft om lomp gewicht te spelen.Bibke schreef:Infrabel moet soms zelf nog loc's inhuren.
Onlangs zag ik foto op het internet met daarop een HLE18 met 1 wagon van Infrabel.
Gezien de aard van treinen van Infrabel zie ik het ook niet direct gebeuren dat er elektrische locomotieven gebruikt gaan worden.
Re: Locs Infrabel
Is best mogelijk, B-Log rijdt ook regelmatig treinen voor Infrabel (zoals stenen tussen Lessines en Gent).
Re: Locs Infrabel
Dat zal dan wel voor iets speciaal zijn geweest, normaal heeft Infrabel geen T18 nodig he



Re: Locs Infrabel
Ik vind het heel raar dat Infrabrol... euh... -bel nog Dlocs type 62/63 moderniseert (die van de jaren '60 zijn), als er Dlocs type 77/78 in park staan (die veel recenter en zuiniger zijn). Is hier een reden voor?
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Re: Locs Infrabel
De 62 is voor snellere treinen geschikter dan de rangeerlocs. Bovendien vragen de 77 veel onderhoud en kan je vanuit de cabine niet veel zien, wat bij werken toch ook belangrijk is. Kort gezegd: de 77 worden een beetje door de strot geramd, de mensen op het terrein hebben liever de 62.LML schreef:Ik vind het heel raar dat Infrabrol... euh... -bel nog Dlocs type 62/63 moderniseert (die van de jaren '60 zijn), als er Dlocs type 77/78 in park staan (die veel recenter en zuiniger zijn). Is hier een reden voor?
Re: Locs Infrabel
... wat toch wel iets wil zeggen als je weet dat er grofweg 40 jaar verschil zit tussen beide locs, en lang niet alle "mensen op het terrein" per se spoorwegliefhebbers zijn die automatisch wegdromen bij een HLD 62 of andere klassieke diesel.Shrek schreef:Kort gezegd: de 77 worden een beetje door de strot geramd, de mensen op het terrein hebben liever de 62.

Re: Locs Infrabel
Dat klopt, maar de mensen op het terrein zijn doorgaans wel van het "robustere" type. Die hechten minder belang aan comfortzaken als airco of een betere zetel, maar kijken meer naar het praktisch gebruik. Dat benadeelt natuurlijk de 77Steve schreef:... wat toch wel iets wil zeggen als je weet dat er grofweg 40 jaar verschil zit tussen beide locs, en lang niet alle "mensen op het terrein" per se spoorwegliefhebbers zijn die automatisch wegdromen bij een HLD 62 of andere klassieke diesel.

Re: Locs Infrabel
Naar comfort kijken bestuurders zeker. Net daarom dat die blauwe 62en een update gekregen hebben. Als ik mij niet vergis zit er nu zelfs airco in.