22 maart 2016 Sainte-Cécile - Florenville (Gaumeroute)

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Plaats reactie
overweg13

22 maart 2016 Sainte-Cécile - Florenville (Gaumeroute)

Bericht door overweg13 »

We stapten van Sainte-Cécile naar Florenville langs de Gaumeroute. Wisten we 's morgens vroeg veel van wat er die dag nog te gebeuren stond. Geen spel met kleurtjes deze keer op http://blog.seniorennet.be/overweg13/, maar toch een verslag van wandeling, trein- en busreizen.
Met vriendelijke groet

overweg13
rdv

Re: 22 maart 2016 Sainte-Cécile - Florenville (Gaumeroute)

Bericht door rdv »

overweg13 schreef:Ik prijs me gelukkig dat ik de dienstregelingen van deze lijnen in een papieren versie heb, want planners zijn op zo een moment omslachtig en waardeloos
Op zulke crisisdagen is een papieren versie (of pdf-versie) inderdaad geen overbodige luxe. De website en app waren quasi onbereikbaar en de info die er op stond was niet correct. Mensen werden via de media (radio, twitter, ...) etc. opgeroepen om de website of app te raadplegen voor meer info, terwijl men bij de NMBS op dat moment toch moest weten dat de site het begeven had. Jammergenoeg zijn er toch zo een paar momenten per jaar (sneeuw, spoorlopers of defecte trein op L0, ...), en stuurt men zijn klanten iedere keer met een kluitje in het riet i.p.v. de alternatieven die er zijn aan te reiken. Ik zou hopen dat men een noodscenario klaar heeft voor totale verstoringen in Brussel, waarbij men mensen naar algemene alternatieven verwijst, zoals
- Leuven - Gent en verder westwaarts via L53 of via Antwerpen
- Luik - Bergen via de Waalse as
- ...
Plaats reactie