zware regenval
-
- Berichten: 937
- Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24
zware regenval
nu de Hasselt expres deze week niet langs de luchthaven rijdt weet er iemand of er ´s ochtends toch nog treinen van antwerpen naar de luchthaven worden ingelegd?
-
- Berichten: 937
- Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24
Re: zware regenval
Ik vraag mij dan af of en wat de NMBS dan ter vervanging aanbiedt. Is er geen materieel voor een P-trein? Desnoods een extra stop te Vilvoorde voor de IC met aansluitende pendelbus die gratis is? Ze kunnen toch moeilijk doen alsof er niets nodig is?
Re: zware regenval
In Vilvoorde stopen er op zich al genoeg treinen, daar hoef je niets extra voor te doen. Maar daarnaast denk ik dat Vilvoorde + bus niet zoveel korter is dan overstappen in Brussel-Noord. Bovendien heb je met de huidige oplossing gegarandeerd genoeg capaciteit, met bussen kan het makkelijker mislopen.
Re: zware regenval
En de IC via de Luchthaven sturen? Eén trein per uur is echt wel heel weinig, en de eerste trein van de dag pas na 8u30 wel heel erg laat. Bovendien, het materieel is beschikbaar, idem voor het personeel. Wat zorgt er dan voor dat de IC-Antwerpen-Hasselt niet minstens tussen Antwerpen en de Luchthaven rijdt? En tussen Hasselt en Leuven? Het is geen ideale situatie, maar je zou kunnen keren in de Luchthaven, of indien de bestuurders lijnkennis hebben, naar Schaarbeek omleiden, of desnoods zelfs een lus maken via Vilvoorde, lijn 26/1, 36/1 en lijn 36... Ik mis inventiviteit in de maatregelen. Simpelweg opheffen is echt wel een gemakkelijkheidsoplossing.
-
- Berichten: 2679
- Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
- Locatie: Landen
- Contacteer:
Re: zware regenval
Voor die omleidingen langs Schaarbeek of Vilvoorde is volgens mij echt geen ruimte, zeker niet in de spits, en dan zit je natuurlijk altijd met een 'vertraging' op het verdere deel van je traject, waar ook veel mensen zich aan zullen hekelen. De IC 26xx zal trouwens wel gewoon rijden, maar zal extra kop maken in Mechelen en L53 nemen.groentje schreef: ↑28 mei 2018, 00:17 En de IC via de Luchthaven sturen? Eén trein per uur is echt wel heel weinig, en de eerste trein van de dag pas na 8u30 wel heel erg laat. Bovendien, het materieel is beschikbaar, idem voor het personeel. Wat zorgt er dan voor dat de IC-Antwerpen-Hasselt niet minstens tussen Antwerpen en de Luchthaven rijdt? En tussen Hasselt en Leuven? Het is geen ideale situatie, maar je zou kunnen keren in de Luchthaven, of indien de bestuurders lijnkennis hebben, naar Schaarbeek omleiden, of desnoods zelfs een lus maken via Vilvoorde, lijn 26/1, 36/1 en lijn 36... Ik mis inventiviteit in de maatregelen. Simpelweg opheffen is echt wel een gemakkelijkheidsoplossing.
Re: zware regenval
Da's dan al iets beter dan ik eerder hoorde/las. Toch blijft het een miserabel aanbod om slechts 1 trein naar de Luchthaven te hebben vanuit Antwerpen. Want met alle respect, een reistijd van een uur tov een halfuur is echt niet aantrekkelijk, en ik vermoed dan ook dat de meesten gewoon zullen wachten op de Benelux, die daarmee echt overbelast dreigt te worden...
Re: zware regenval
Keren in de luchthaven is uitgesloten. Daar stoppen al zoveel andere treinen dat daar echt geen ruimte voor is. Ook de lus maken is geen optie, Y. Diegem zit immers al stampvol.groentje schreef: ↑28 mei 2018, 00:17 En de IC via de Luchthaven sturen? Eén trein per uur is echt wel heel weinig, en de eerste trein van de dag pas na 8u30 wel heel erg laat. Bovendien, het materieel is beschikbaar, idem voor het personeel. Wat zorgt er dan voor dat de IC-Antwerpen-Hasselt niet minstens tussen Antwerpen en de Luchthaven rijdt? En tussen Hasselt en Leuven? Het is geen ideale situatie, maar je zou kunnen keren in de Luchthaven, of indien de bestuurders lijnkennis hebben, naar Schaarbeek omleiden, of desnoods zelfs een lus maken via Vilvoorde, lijn 26/1, 36/1 en lijn 36... Ik mis inventiviteit in de maatregelen. Simpelweg opheffen is echt wel een gemakkelijkheidsoplossing.
De IC Antwerpen-Hasselt rijdt weldegelijk tussen Leuven en Hasselt.
Daarom is de huidige oplossing volgens mij de minst slechte: laat iedereen overstappen in Brussel-Noord zoals het decennia lang geweest is. Heel duidelijk, veel capaciteit, geen risico op vertragingen op andere diensten (wat met jouw ideetjes absoluut wel het geval is).
Re: zware regenval
...maar wel ten koste van de reizigers uit Antwerpen, die niet eens over het geblokkeerde stuk moeten. En maar liefst een halfuur later zullen verliezen per traject. Da's toch wel aanzienlijk.
Re: zware regenval
Zo aanzienlijk is dat niet als je kijkt naar de omvang van de overstroming. Daarom vind ik ook dat de NMBS dit geval van overmacht heel goed aanpakt. Nu is het vooral hopen dat Infrabel de schade snel herstelt krijgt.groentje schreef:...maar wel ten koste van de reizigers uit Antwerpen, die niet eens over het geblokkeerde stuk moeten. En maar liefst een halfuur later zullen verliezen per traject. Da's toch wel aanzienlijk.
Re: zware regenval
Ik heb net in Mechelen de Amsterdammer richting luchthaven zien vertrekken, deze zat helemaal niet overvol.
Het enige wat ik op deze tijdelijke dienstregeling aan te merken heb is dat ze die vliegtuigicoontjes op de aanwijzers van de omgelegde Hasselt toch echt zouden moeten wegdoen.
Het enige wat ik op deze tijdelijke dienstregeling aan te merken heb is dat ze die vliegtuigicoontjes op de aanwijzers van de omgelegde Hasselt toch echt zouden moeten wegdoen.
Re: zware regenval
Ik dacht dat de oostzijde van de tunnel volledig buitendienst was ? Dus alles keert daar nu toch ?
Of heb ik het verkeerd begrepen ?
Of heb ik het verkeerd begrepen ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: zware regenval
Enkel tussen Y.Luchthaven en Y.Nossegem is buiten dienst, van de luchthaven richting Zaventem-dorp gaat nog wel.
Re: zware regenval
Blijkt technisch niet zo maar 1-2-3 op te lossen, die staan op een of andere manier gekoppeld met het treinnummer in een database van EMMA. Het is een terugkerend probleem bij treinen die door een omleiding of storing de luchthaven uitzonderlijk niet aandoen.