Een paar vraagjes.
Een paar vraagjes.
Hoy
Ik heb ne sony dsc-s60 4.1mega pixels.
Ik heb er al veel schone foto's mee getrokken.
Maar de laatste tijt zit er nog al eens een onscherpe foto bij.
Ik ken wel niet zoveel van de instellingen enz..
Wat is de beste instelling?
Hoe voorkom je dat je foto onscherp is?
Ik heb ne sony dsc-s60 4.1mega pixels.
Ik heb er al veel schone foto's mee getrokken.
Maar de laatste tijt zit er nog al eens een onscherpe foto bij.
Ik ken wel niet zoveel van de instellingen enz..
Wat is de beste instelling?
Hoe voorkom je dat je foto onscherp is?
> oplossingen:
> vraag de TB om trager te rijden of om stil te staan
> kortere sluitertijd gebruiken, dit compenseren door een hoge ISO waarde te hanteren (max ASA400) en een groot diafragma (>f-stop).
> mee bewegen met de trein
> de hoek tussen de trein en camera zo klein mogelijk (ga niet op de sporen liggen natuurlijk)
ik hoop je hier van dienst mee te zijn
> vraag de TB om trager te rijden of om stil te staan

> kortere sluitertijd gebruiken, dit compenseren door een hoge ISO waarde te hanteren (max ASA400) en een groot diafragma (>f-stop).
> mee bewegen met de trein
> de hoek tussen de trein en camera zo klein mogelijk (ga niet op de sporen liggen natuurlijk)
ik hoop je hier van dienst mee te zijn

Zelfs dan heb je nog kans op onscherpte.SIMPY.be schreef:Manueel instellen hé (doe ik), of hem vantevoor laten instellen (half indukken)
Nog een tip:
> hoe meer je zoomt, des te minder kans heb je dat de trein bewogen is. Dit heeft overigens alleen zin bij goed licht (=zon), anders heb je nog onscherpte...
zoomen is idd een oplossing, maar eigenlijk is dat optisch de hoek tussen trein en fotograaf verkleinen.
Hoe je uw toestel manueel insteld weet ik niet (ikzelf schiet met een canon). Het is zelfs mogelijk dat het niet kan met jouw toestel, best is hiervoor de handleiding te raadplegen.
Beste tip voor scherpe beelden, zorg voor veel licht, hoe donkerder hoe meer kans op onscherpte!
Hoe je uw toestel manueel insteld weet ik niet (ikzelf schiet met een canon). Het is zelfs mogelijk dat het niet kan met jouw toestel, best is hiervoor de handleiding te raadplegen.
Beste tip voor scherpe beelden, zorg voor veel licht, hoe donkerder hoe meer kans op onscherpte!
ik heb juist etzelfde als gij dus post maarSIMPY.be schreef:zoomen is idd een oplossing, maar eigenlijk is dat optisch de hoek tussen trein en fotograaf verkleinen.