Helaas ben ik terug aan het twijfelen geslaan over de Fuchsia livrei, en heb dus nog wat onderzoek gedaan. Ik ben uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat het waarschijnlijk toch 2 verschillende tinten roos zijn.
Het zalm kleurtje in de foto hierboven zou inderdaad afgebleekt zijn door de zon, maar de originele kleur was volgens mij toch niet zo hevig als het vernieuwde rijtuig. Wat me opvalt: elk rijtuig met het donkere roos heeft een blauw dak gekregen in plaats van het originele grijs. (op de I6'en op zijn minst, de I5 had al een aantal rijtuigen met blauw dak)
Het oudste beeldmateriaal dat ik kan vinden van de rijtuigen met het donkere roos dateert van ~2000 voor de I5 en 2006 voor de I6. Toen kwam het nog maar zeer sporadisch voor, rond 2011-2013 zie je het steeds vaker opduiken. Ik vermoed dat het hier enkel gaat om rijtuigen waar men een laag graffiti moest afhalen.
Hier een foto van een lichtroze I5 Fuchsia variant begin jaren '90 toen de livrei nog gloednieuw was. (het SR-2 rijtuig rijdt namelijk nog in Arc en Ciel livrei)
https://youtu.be/zA0rCKjxvhg?t=213