NS heeft weinig vertrouwen in eigen dienstregeling 2007
NS heeft weinig vertrouwen in eigen dienstregeling 2007
NS voorziet problemen bij invoering nieuwe dienstregeling 2007
(NS-persbericht 06-12-2006)
De NS denkt dat de invoering van de nieuwe dienstregeling zeker niet vlekkeloos zal verlopen. Volgens de Spoorwegen is het onvermijdelijk dat er bij zo'n grote operatie problemen ontstaan.
Vanaf aanstaande zondag (10-12-2006) geldt een nieuw spoorboekje. De complete dienstregeling gaat dan op de schop. De reizigers en
het personeel van NS zullen veel tijd nodig hebben om aan de nieuwe dienstregeling te wennen,zeggen de Spoorwegen.
De nieuwe dienstregeling van NS is in Nederland nogal omstreden omdat er veel direkte verbindingen verloren gaan, en de reistijden op bijna alle lijnen flink toenemen. Tevens moeten vele reizigers nu gaan overstappen.
Volgens NS kan het echter niet anders.......
PEWIAM
(NS-persbericht 06-12-2006)
De NS denkt dat de invoering van de nieuwe dienstregeling zeker niet vlekkeloos zal verlopen. Volgens de Spoorwegen is het onvermijdelijk dat er bij zo'n grote operatie problemen ontstaan.
Vanaf aanstaande zondag (10-12-2006) geldt een nieuw spoorboekje. De complete dienstregeling gaat dan op de schop. De reizigers en
het personeel van NS zullen veel tijd nodig hebben om aan de nieuwe dienstregeling te wennen,zeggen de Spoorwegen.
De nieuwe dienstregeling van NS is in Nederland nogal omstreden omdat er veel direkte verbindingen verloren gaan, en de reistijden op bijna alle lijnen flink toenemen. Tevens moeten vele reizigers nu gaan overstappen.
Volgens NS kan het echter niet anders.......
PEWIAM
Ze verwachten problemen, wat mij ook niet meer dan logisch lijkt nee. Er zijn slechts enkele verbindingen die verbroken worden, waarvoor er ook weer anderen in de plaats komen. Over het algemeen gaan mensen er op vooruit hoor, en er komen heel wat treinen bij.
Ik hou in ieder geval heel erg van die strakke kwartierdiensten.
Mijn reistijd bijvoorbeeld gaat er wel op vooruit en ik krijg twee maal zoveel verbindingen.
Ook wel zo eerlijk om dit stukje er ook bij te quoten, alhoewel ik niet weet waar jij het nu vandaan haalt?
Ik hou in ieder geval heel erg van die strakke kwartierdiensten.

Ook wel zo eerlijk om dit stukje er ook bij te quoten, alhoewel ik niet weet waar jij het nu vandaan haalt?
Om de overlast zo beperkt mogelijk te houden, zal de NS in het begin extra mensen en materieel inzetten. Ook wordt er in het begin dagelijks geëvalueerd om snel in te spelen op de problemen.
ik heb er wel zin aan. Ik heb een soort van baantje bij de NS 
Ik mag mensen gaan tellen in de trein....
http://www.tellenindetrein.nl/

Ik mag mensen gaan tellen in de trein....

http://www.tellenindetrein.nl/
Groot gebrek aan rijvaardige treinen NSR
(update 08-12-2007)
De nieuwe dienstregeling van de Nederlandse Spoorwegen (NS) loopt ernstig gevaar vanwege een gebrek aan treinen. Dat stellen de vakbonden CNV en FNV. Bijna honderd treinen zouden niet beschikbaar zijn omdat ze in onderhoud zijn.
Het onderhoudsbedrijf Nedtrain liep vorige week 94 treinstellen achter op de planning. Gevolg is dat treinen moeten worden ingekort of dat treinen simpelweg niet meer rijden.
Gezien de onderhoudsachterstand reden er vorige week bijna vierhonderd treinstellen met defecten rond, bevestigt Nedtrain. Het gaat dan om problemen als kapotte deuren en defecte aandrijvingen.
Volgens de bonden kampt de NS met een ernstig personeelstekort bij de werkplaatsen. Vorig jaar gingen 350 mensen met vervroegd pensioen, zonder dat zij werden vervangen.
De NS zegt zich nog geen zorgen te maken. De situatie zou pas zorgwekkend zijn als er meer dan honderd rijtuigen buiten dienst zijn.
Hieronder een overzicht van de tekorten aan materieel bij NSR op 08/12:
Sprinter -33
DDM/DDAR -17
ICM -14
IRM -42
Buffel +4
ICR+ICM +4
Locs +2
(bron: http://www.spoorforum.nl)
(update 08-12-2007)
De nieuwe dienstregeling van de Nederlandse Spoorwegen (NS) loopt ernstig gevaar vanwege een gebrek aan treinen. Dat stellen de vakbonden CNV en FNV. Bijna honderd treinen zouden niet beschikbaar zijn omdat ze in onderhoud zijn.
Het onderhoudsbedrijf Nedtrain liep vorige week 94 treinstellen achter op de planning. Gevolg is dat treinen moeten worden ingekort of dat treinen simpelweg niet meer rijden.
Gezien de onderhoudsachterstand reden er vorige week bijna vierhonderd treinstellen met defecten rond, bevestigt Nedtrain. Het gaat dan om problemen als kapotte deuren en defecte aandrijvingen.
Volgens de bonden kampt de NS met een ernstig personeelstekort bij de werkplaatsen. Vorig jaar gingen 350 mensen met vervroegd pensioen, zonder dat zij werden vervangen.
De NS zegt zich nog geen zorgen te maken. De situatie zou pas zorgwekkend zijn als er meer dan honderd rijtuigen buiten dienst zijn.
Hieronder een overzicht van de tekorten aan materieel bij NSR op 08/12:
Sprinter -33
DDM/DDAR -17
ICM -14
IRM -42
Buffel +4
ICR+ICM +4
Locs +2
(bron: http://www.spoorforum.nl)
Inzet DB huurrijtuigen in Nederland
In de Nederlandse treinserie 1500 (ASD <> AMF <> DV) worden vanaf 11-12-2006 huurrijtuigen van de DB ingezet in een compositie met voor en achter een lok 1800.
De rijtuigen hebben voorlopig nog de DB kleurstelling, het ligt in de bedoeling ze tzt om te schilderen. Tevens worden vanaf volgend jaar alle treinen serie 1500 met deze rijtuigen gereden, ong, 8 treinstammen.
De rijtuigen zijn van het type Aim(z)261 (1ste klas) en Bim(z)261 (2de klas).
Voorlopig rijden de treinen 1520-1528-1529-1534-1535-1560-1569-1571 met deze DB rijtuigen.
Pewiam
In de Nederlandse treinserie 1500 (ASD <> AMF <> DV) worden vanaf 11-12-2006 huurrijtuigen van de DB ingezet in een compositie met voor en achter een lok 1800.
De rijtuigen hebben voorlopig nog de DB kleurstelling, het ligt in de bedoeling ze tzt om te schilderen. Tevens worden vanaf volgend jaar alle treinen serie 1500 met deze rijtuigen gereden, ong, 8 treinstammen.
De rijtuigen zijn van het type Aim(z)261 (1ste klas) en Bim(z)261 (2de klas).
Voorlopig rijden de treinen 1520-1528-1529-1534-1535-1560-1569-1571 met deze DB rijtuigen.
Pewiam