Pagina 1 van 3
NS heeft weinig vertrouwen in eigen dienstregeling 2007
Geplaatst: 06 dec 2006, 12:17
door pewiam
NS voorziet problemen bij invoering nieuwe dienstregeling 2007
(NS-persbericht 06-12-2006)
De NS denkt dat de invoering van de nieuwe dienstregeling zeker niet vlekkeloos zal verlopen. Volgens de Spoorwegen is het onvermijdelijk dat er bij zo'n grote operatie problemen ontstaan.
Vanaf aanstaande zondag (10-12-2006) geldt een nieuw spoorboekje. De complete dienstregeling gaat dan op de schop. De reizigers en
het personeel van NS zullen veel tijd nodig hebben om aan de nieuwe dienstregeling te wennen,zeggen de Spoorwegen.
De nieuwe dienstregeling van NS is in Nederland nogal omstreden omdat er veel direkte verbindingen verloren gaan, en de reistijden op bijna alle lijnen flink toenemen. Tevens moeten vele reizigers nu gaan overstappen.
Volgens NS kan het echter niet anders.......
PEWIAM
Geplaatst: 06 dec 2006, 17:09
door Accelerat
Ach, hier komen meer getrokken treinen, dus ik heb er geen problemen mee!

Geplaatst: 06 dec 2006, 17:18
door Teach2
De nieuwe dienstregeling van NS is in Nederland nogal omstreden omdat er veel direkte verbindingen verloren gaan, en de reistijden op bijna alle lijnen flink toenemen.
Ongeveer het omgekeerde dus van wat er hier gebeurt, ttz meer direct verbindingen (vooral tijdens spits) en kortere reistijden...
Geplaatst: 06 dec 2006, 20:26
door Mike
Hier bij mij willen ze 2 treinen per kwartier laten rijden, op een stuk van waar IC's en sprinter rijden, ze komen dan lekker in de knoop

Geplaatst: 06 dec 2006, 21:54
door sweek
Ze verwachten problemen, wat mij ook niet meer dan logisch lijkt nee. Er zijn slechts enkele verbindingen die verbroken worden, waarvoor er ook weer anderen in de plaats komen. Over het algemeen gaan mensen er op vooruit hoor, en er komen heel wat treinen bij.
Ik hou in ieder geval heel erg van die strakke kwartierdiensten.

Mijn reistijd bijvoorbeeld gaat er wel op vooruit en ik krijg twee maal zoveel verbindingen.
Ook wel zo eerlijk om dit stukje er ook bij te quoten, alhoewel ik niet weet waar jij het nu vandaan haalt?
Om de overlast zo beperkt mogelijk te houden, zal de NS in het begin extra mensen en materieel inzetten. Ook wordt er in het begin dagelijks geëvalueerd om snel in te spelen op de problemen.
Geplaatst: 07 dec 2006, 23:16
door NSNMBS
ik heb er wel zin aan. Ik heb een soort van baantje bij de NS
Ik mag mensen gaan tellen in de trein....
http://www.tellenindetrein.nl/
Geplaatst: 08 dec 2006, 09:58
door TSP
Ik ga er 4 minuten op achteruit. De trein vertrekt 2 minuten eerder en komt 2 minuten later aan. Verder gaan ze bij ons een 3e perron bouwen voor de stoptrein naar Utrecht.
Geplaatst: 08 dec 2006, 12:43
door pewiam
Groot gebrek aan rijvaardige treinen NSR
(update 08-12-2007)
De nieuwe dienstregeling van de Nederlandse Spoorwegen (NS) loopt ernstig gevaar vanwege een gebrek aan treinen. Dat stellen de vakbonden CNV en FNV. Bijna honderd treinen zouden niet beschikbaar zijn omdat ze in onderhoud zijn.
Het onderhoudsbedrijf Nedtrain liep vorige week 94 treinstellen achter op de planning. Gevolg is dat treinen moeten worden ingekort of dat treinen simpelweg niet meer rijden.
Gezien de onderhoudsachterstand reden er vorige week bijna vierhonderd treinstellen met defecten rond, bevestigt Nedtrain. Het gaat dan om problemen als kapotte deuren en defecte aandrijvingen.
Volgens de bonden kampt de NS met een ernstig personeelstekort bij de werkplaatsen. Vorig jaar gingen 350 mensen met vervroegd pensioen, zonder dat zij werden vervangen.
De NS zegt zich nog geen zorgen te maken. De situatie zou pas zorgwekkend zijn als er meer dan honderd rijtuigen buiten dienst zijn.
Hieronder een overzicht van de tekorten aan materieel bij NSR op 08/12:
Sprinter -33
DDM/DDAR -17
ICM -14
IRM -42
Buffel +4
ICR+ICM +4
Locs +2
(bron:
http://www.spoorforum.nl)
Geplaatst: 08 dec 2006, 14:47
door Mike
pewiam schreef:
Hieronder een overzicht van de tekorten aan materieel bij NSR op 08/12:
Sprinter -33
haal er rond uitgeest maar een sooi weg

Geplaatst: 08 dec 2006, 17:17
door pewiam
Treinplanner NS regelmatig in de storing...
De treinplanner van de Nederlandse Spoorwegen ligt vanwege overbelasting geregeld plat. Dat komt doordat twee keer zo veel mensen als normaal gebruik
maken van de internetpagina.
Pewiam
Geplaatst: 08 dec 2006, 17:19
door nicken
pewiam schreef:Treinplanner NS regelmatig in de storing...
De treinplanner van de Nederlandse Spoorwegen ligt vanwege overbelasting geregeld plat. Dat komt doordat twee keer zo veel mensen als normaal gebruik
maken van de internetpagina.
Pewiam
Dat ze hun servers wat opkrikken hè

Geplaatst: 08 dec 2006, 17:20
door pewiam
Inzet DB huurrijtuigen in Nederland
In de Nederlandse treinserie 1500 (ASD <> AMF <> DV) worden vanaf 11-12-2006 huurrijtuigen van de DB ingezet in een compositie met voor en achter een lok 1800.
De rijtuigen hebben voorlopig nog de DB kleurstelling, het ligt in de bedoeling ze tzt om te schilderen. Tevens worden vanaf volgend jaar alle treinen serie 1500 met deze rijtuigen gereden, ong, 8 treinstammen.
De rijtuigen zijn van het type Aim(z)261 (1ste klas) en Bim(z)261 (2de klas).
Voorlopig rijden de treinen 1520-1528-1529-1534-1535-1560-1569-1571 met deze DB rijtuigen.
Pewiam
Geplaatst: 08 dec 2006, 17:57
door Wover
Hadden ze die L of K rijtuigen van de NMBS eigenlijk niet meer, dacht dat die er toch nog redelijk proper uitzagen, maar niet meer gebruikt werden?
Geplaatst: 08 dec 2006, 18:39
door Steven
Wover schreef:Hadden ze die L of K rijtuigen van de NMBS eigenlijk niet meer, dacht dat die er toch nog redelijk proper uitzagen, maar niet meer gebruikt werden?
L rijtuigen is iets van over 50 jaar en de K4 rijtuigen staat definitief aan de kant
Geplaatst: 08 dec 2006, 19:04
door Wover
ja, kbedoel die K4's dus
Zijn die er dan toch slechter aan toe dan ik dacht? Eigenlijk ken ik ze niet zo goed, maar op interieurfoto's zien ze er toch redelijk modern uit.