Reis naar Snowworld Landgraaf

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden voor internationale reizen.
Metoyou

Reis naar Snowworld Landgraaf

Bericht door Metoyou »

Ik overweeg zondag 22 september met de trein tot Landgraaf te reizen, vanuit omgeving Liedekerke.

Via de reisplanner zie ik een reis :

1/ Liedekerke - Brussel ( Noord of Zuid )
2/ Brussel - Liege Guillemins
3/ Liege - Landgraaf

OF

1/ Liedekerke - Brussel ( Noord of Zuid )
2/ Brussel - Aken ( ICE )
3/ Aken - Landgraaf

Mijn vraag :
De overstap in Luik is minimaal, 7 a 8 minuten.
Indien de IC Brussel - Liege te laat zou zijn, wacht de aansluiting dan in Liege ( REGIONAAL ) richting Aken ?

Ben nog nooit in station Liège Guillemins geweest, dus de beperkte overstaptijd vind ik niet zo handig.
Vinden jullie deze verbinding zeker te doen, of raden jullie toch de verbinding via Aken aan met ICE ?
Laatst gewijzigd door Metoyou op 10 sep 2024, 08:53, 1 keer totaal gewijzigd.
ovspotter_be

Re: Reis naar Snowworld Landgraaf

Bericht door ovspotter_be »

Waarschijnlijk niet planmatig, maar eens vragen aan de treinbegeleider zodat die er achter kan horen kan nooit kwaad.
En om je gerust te stellen, de IC's Oostende <> Eupen hebben niet zo vaak vertraging in Luik, het rijpad op L2 is ruim waardoor treinen vaak een minuut of 2 à 3 te vroeg arriveren in Luik.
edelweiss

Bericht door edelweiss »

Wèl nog 40 min lopen vanuit station Landgraaf naar Snowworld. Of 25 min met bus.
Steven

Bericht door Steven »

Als je naar snowworld gaat kan je vanuit Heerlen ook de bus nemen die bijna aan de voordeur van landgraaf stopt. Wel een ruime overstap in Heerlen van net geen half uur. Zeker als je niet graag de wandeling doet of zelf wat bagage bij hebt.

Info te vinden op www.arriva.nl
Metoyou

Bericht door Metoyou »

ovspotter_be schreef: 09 sep 2024, 19:51 Waarschijnlijk niet planmatig, maar eens vragen aan de treinbegeleider zodat die er achter kan horen kan nooit kwaad.
En om je gerust te stellen, de IC's Oostende <> Eupen hebben niet zo vaak vertraging in Luik, het rijpad op L2 is ruim waardoor treinen vaak een minuut of 2 à 3 te vroeg arriveren in Luik.
Thx voor de tip van de treinbegeleider. Moet ik hem natuurlijk nog wel vinden tussen Leuven en Luik op de trein.
Of zou ik hem al aanspreken in het station van Leuven als er daar vertraging is ?
Metoyou

Bericht door Metoyou »

ovspotter_be schreef: 09 sep 2024, 19:51 Waarschijnlijk niet planmatig, maar eens vragen aan de treinbegeleider zodat die er achter kan horen kan nooit kwaad.
Als ik de app van NMBS mag geloven, hadden de IC504 en IC505, zondag 8 september allebei 1 tot 2 minuten vertraging. Dus met zo een krappe overstap, spannend!
Metoyou

Bericht door Metoyou »

Steven schreef: 09 sep 2024, 23:20 Als je naar snowworld gaat kan je vanuit Heerlen ook de bus nemen die bijna aan de voordeur van landgraaf stopt. Wel een ruime overstap in Heerlen van net geen half uur. Zeker als je niet graag de wandeling doet of zelf wat bagage bij hebt.

Info te vinden op www.arriva.nl
Zelf al nagekeken, en het is korter om de bus te nemen vanuit Landgraaf station.
Geen idee waarom Snowworld aangeeft om vanuit Heerlen de bus te nemen 🤷
rvdborgt

Bericht door rvdborgt »

Metoyou schreef: 10 sep 2024, 09:03 Zelf al nagekeken, en het is korter om de bus te nemen vanuit Landgraaf station.
Dergelijke informatie is vaak verouderd, en/of opgesteld door iemand die maar weinig van OV weet, en je mag er dus nooit zomaar op afgaan.
Steve

Bericht door Steve »

Een deel van de treinen (in het bijzonder de IC's van het "binnenland") is natuurlijk beperkt tot Heerlen en de bus vanaf daar kan dan een extra overstap uitsparen.
Metoyou

Bericht door Metoyou »

Steve schreef: 10 sep 2024, 10:45 Een deel van de treinen (in het bijzonder de IC's van het "binnenland") is natuurlijk beperkt tot Heerlen en de bus vanaf daar kan dan een extra overstap uitsparen.
Vanuit Brussel vind ik geen rechtstreekse treinen naar Heerlen. Zowel tijdens de week als weekend 🤔
Steve

Bericht door Steve »

Ik bedoelde uiteraard het Nederlandse binnenland, net als Maastricht is Heerlen daar het einde van het hoofdnet (en in sommige geesten misschien ook van de bewoonde wereld :wink: ). Vanuit België hang je inderdaad af van de nieuwe Drielandentrein vanuit Luik, die nu niet alleen rechtstreeks naar Heerlen gaat maar ook Landgraaf zelf.
Metoyou

Bericht door Metoyou »

Steve schreef: 10 sep 2024, 13:48 Ik bedoelde uiteraard het Nederlandse binnenland, net als Maastricht is Heerlen daar het einde van het hoofdnet (en in sommige geesten misschien ook van de bewoonde wereld :wink: ). Vanuit België hang je inderdaad af van de nieuwe Drielandentrein vanuit Luik, die nu niet alleen rechtstreeks naar Heerlen gaat maar ook Landgraaf zelf.
Bedankt voor de verduidelijking 🙌😁
Metoyou

Bericht door Metoyou »

rvdborgt schreef: 10 sep 2024, 09:48
Metoyou schreef: 10 sep 2024, 09:03 Zelf al nagekeken, en het is korter om de bus te nemen vanuit Landgraaf station.
Dergelijke informatie is vaak verouderd, en/of opgesteld door iemand die maar weinig van OV weet, en je mag er dus nooit zomaar op afgaan.

Mag ik u mening vragen over welke verbinding jij zou adviseren ?
Vermoedelijk vertrek rond 06u00 te Brussel.

- IC Oostende - Eupen ( met krappe overstap in Luik )

- ICE Brussel - Frankfurt ( met langere overstap in Aken )
rvdborgt

Bericht door rvdborgt »

Metoyou schreef: 10 sep 2024, 14:59 Mag ik u mening vragen over welke verbinding jij zou adviseren ?

Dat zou ik laten afhangen van de tijd dat ik op de bestemming moet zijn en de prijs. De ICE-verbinding is rond de 40 euro op 22/9; via Maastricht kan dat een stuk goedkoper, zeker als je een Rail Pass of een weekendretour kunt gebruiken en eventueel nog 40% korting in Nederland.
Over de overstap in Luik zou ik me niet zo druk maken.
Metoyou

Bericht door Metoyou »

rvdborgt schreef: 10 sep 2024, 15:39
Metoyou schreef: 10 sep 2024, 14:59 Mag ik u mening vragen over welke verbinding jij zou adviseren ?

Dat zou ik laten afhangen van de tijd dat ik op de bestemming moet zijn en de prijs. De ICE-verbinding is rond de 40 euro op 22/9; via Maastricht kan dat een stuk goedkoper, zeker als je een Rail Pass of een weekendretour kunt gebruiken en eventueel nog 40% korting in Nederland.
Over de overstap in Luik zou ik me niet zo druk maken.

Bedankt om te laten weten dat ik me niet druk moet maken over de overstap in Luik.

Prijs weekendticket : Moet ik dan het laatste Belgische station ingeven, in dit geval is dit dan, Wezet (Vise), om de prijs te bereken ?

Betreffende een korting in Nederland, kom ik enkel op " Prijstijd deal NS " .

Hier kan ik een verbinding kopen : Eijsden - Landgraaf = Momenteel 9.20 .
Maar dan zit ik nog met de verbinding : Vise - Eijsden, waardoor de " Prijstijd deal " niet interessant is.
Laatst gewijzigd door Metoyou op 10 sep 2024, 17:11, 4 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie