brug beschadigd tussen Edingen en Halle
brug beschadigd tussen Edingen en Halle
Sinds gisteren wordt een storing gemeld als gevolg van een beschadigde brug tussen Edingen en Halle, met verkeer op enkelspoor. Weet iemand toevallig wat er gebeurd is? De storing zou duren tot 26.04!
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Re: brug beschadigd tussen Edingen en Halle
Het treinverkeer tussen Sint-Renelde (Tubeke) en Edingen zal een tiental dagen verstoord zijn door de instorting van een brug in Rebecq.
bron : Belga
Een instorting van een spoorbrug is in België dus geen noemensaardig nieuwsfeit meer...
Het stond wel in een Waalse krant en het zou gaan om een brugje over een beek. Wat niet betekent dat het daar niet verkeerd had kunnen aflopen.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
https://www.rtbf.be/article/rebecq-affa ... n-11534863
Ben benieuwd naar wat er juist gebeurd is.
Is die brug ingestort en hebben ze tijdig het treinverkeer kunnen stoppen?
Is het gebeurd toen er een trein (was) (ge)passeert/d(e)?
Ben benieuwd naar wat er juist gebeurd is.
Is die brug ingestort en hebben ze tijdig het treinverkeer kunnen stoppen?
Is het gebeurd toen er een trein (was) (ge)passeert/d(e)?
Ben hier eerder aanwezig geweest onder "swfjvh".
Door langtijdige afwezigheid is die account gedeactiveerd en onlangs kwam ik hier terug terecht waardoor ik een nieuwe account heb aangemaakt... Datum is louter toeval.
Door langtijdige afwezigheid is die account gedeactiveerd en onlangs kwam ik hier terug terecht waardoor ik een nieuwe account heb aangemaakt... Datum is louter toeval.
Ik ben gisteravond met de 3218 gepasseerd op de plaats waar de beschadigde brug zou moeten liggen. Uit Edingen vertrokken we op normaalspoor en zonder snelheidsbeperking zijn we tot Halle gereden. Ik zat dus uiteraard aan die kant van het rijtuig van waarop ik het tegenspoor kon observeren. Dat er verkeer op enkelspoor was (tussen Edingen en Saintes) staat buiten kijf, maar eigenaardig genoeg was er op het andere spoor geen "spoor" te bekennen van de ingestorte brug. Het zou trouwens om een brugje van een beek gaan en dus is het best mogelijk dat het inderdaad ook niet te zien is uit een rijdende trein. Wat ik wel verwacht had, was dat er toch wat te zien zou zien van de voorbereidende herstellingswerken, maar ik heb niets gezien. Conclusie: of ik heb slecht gekeken, of men is nog niet begonnen aan de herstelling.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
-
Het is een klein tunneltje onder het spoor en 'affaissement' is ook eerder als verzakking en niet als instorting te vertalen.
Anders zou de hele lijn wel onderbroken zijn.
Anders zou de hele lijn wel onderbroken zijn.
-
Door deze instorting vertrekken de treinen komende van Tournai richting Brussels Airport eerder dan normaal, en rijden de 4 IC-treinen Liège-Saint-Lambert <> Brussel-Zuid die vertrekken in / doorrijden naar Tournai niet tussen Brussel-Zuid en Tournai.
De P-treinen tussen Brussel en Geraardsbergen zijn afgeschaft.
De P-treinen tussen Brussel en Geraardsbergen zijn afgeschaft.