Storten van ballast tussen Y.Ledeberg en station Gentbrugge

Alles over stations, sporen, bovenleidingen, veiligheidssystemen enz.
Plaats reactie
JonasV91

Storten van ballast tussen Y.Ledeberg en station Gentbrugge

Bericht door JonasV91 »

Enkele uren terug passeerde ik langs het station van Gentbrugge toen mij een quasi oorverdovend geluid tegemoet kwam.
Het was de infra-trein die ik even voordien tussen Gent-Dampoort en Gentbrugge zag langzaam zag rijden naar het 2-geel seinbeeld.
Het konvooi bestond uit een HLD77, enkele stortwagens en een remwagen (?) die opgeduwd werden.
Er werd gestort vanuit de laatste wagen.

Ik keek op de wervenlijst maar ik kon niks terugvinden.
Mogelijks was er verkeer op enkelspoor dat op het moment van waarnemen geen probleem vormde voor de onbestaande reizigersdienst?

Is dit ter voorbereiding van nakende werken of opvulling van de bovenbouw die later ondergestopt zal worden?
Ben hier eerder aanwezig geweest onder "swfjvh".

Door langtijdige afwezigheid is die account gedeactiveerd en onlangs kwam ik hier terug terecht waardoor ik een nieuwe account heb aangemaakt... Datum is louter toeval.
Shrek

Re: Storten van ballast tussen Y.Ledeberg en station Gentbrugge

Bericht door Shrek »

JonasV91 schreef: 24 feb 2026, 05:06 Enkele uren terug passeerde ik langs het station van Gentbrugge toen mij een quasi oorverdovend geluid tegemoet kwam.
Het was de infra-trein die ik even voordien tussen Gent-Dampoort en Gentbrugge zag langzaam zag rijden naar het 2-geel seinbeeld.
Het konvooi bestond uit een HLD77, enkele stortwagens en een remwagen (?) die opgeduwd werden.
Er werd gestort vanuit de laatste wagen.

Ik keek op de wervenlijst maar ik kon niks terugvinden.
Mogelijks was er verkeer op enkelspoor dat op het moment van waarnemen geen probleem vormde voor de onbestaande reizigersdienst?

Is dit ter voorbereiding van nakende werken of opvulling van de bovenbouw die later ondergestopt zal worden?
Kleine ballastwerken gebeuren quasi continu en overal op het netwerk, onafhankelijk van een grote werf. Je zal over dit soort kleine werken niet vaak iets online terugvinden, een brief aan de buurtbewoners krijgen meestal een brief in de bus.
Plaats reactie