onderstationschef

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
mart

onderstationschef

Bericht door mart »

hallo

ik ben Mart en ik ben al van kleins af heel erg geintresseerd in treinen. Dit is echter verkleind door dat ik ben moeten verhuizen en daardoor mijn hobbies niet heb kunnen waar maken. Nu is dat weer op gang gekomen maar in kleine beperkingen nog. Jammer genoeg kan ik niet voor treinbestuurder meer beginnen, door verkeerde studies gevolgt te hebben (4 jaar latijn en nu 1 jaar informaticabeheer). Daarom heb ik gekozen om na mijn studies een ander beroep uit te oefenen bij de NMBS zodat ik toch nog mijn hobby ook als werk kan doen. Ik had daarom onderstationschef op het oog. Het lijkt mij echt een toffe job om uittevoeren. Maar echter vind ik niet veel informatie over wat een onderstationschef precies moet doen.
Ook had ik echter een vraag hoe dat de selectieproeven verlopen, en de examens. Als er iemand mij kan helpen met informatie, post het hier maar. Alles is welkom.

Alvast bedank :)
WannaBe

Bericht door WannaBe »

wwww
Laatst gewijzigd door WannaBe op 16 aug 2007, 15:00, 1 keer totaal gewijzigd.
mart

Bericht door mart »

ik had al wat van de site bekeken. ik zag het op dat moment niet staan dus dacht ik hier al wat te zetten zodat ik een misschien een reactie krijg. als iemand nieuw op de site kan je niet verwachten dat die persoon direct alles vind!
mart

Bericht door mart »

ik heb de site, al de topics dat ik kon vinden over OSTCH bekeken. ik heb inderdaad informatie gevonden. wel vond ik het moeilijk doordat er meerdere topics waren over OSTCH en daardoor wat verward werd. Maar bedankt voor de tip dat er andere topics al waren :)
Wover

Bericht door Wover »

Misschien moet er eeb apart subforum komen voor aanwervingen NMBS met daarin één topic per job, en enkele samenvattende topics die gaan over de medische en psychologische testen enz...
mart

Bericht door mart »

ey Wover

Dit zou inderdaad wel handig zijn. Maar dit moet de eigenaar van dit forum inorde brengen als hem dit zou willen doen. In iedergeval is dit zeker een super idee. Dit zou een stuk overzichtelijker zijn.
SExyBAck

Re: onderstationschef

Bericht door SExyBAck »

mart schreef:
Jammer genoeg kan ik niet voor treinbestuurder meer beginnen, door verkeerde studies gevolgt te hebben (4 jaar latijn en nu 1 jaar informaticabeheer). Daarom heb ik gekozen om na mijn studies een ander beroep uit te oefenen bij de NMBS zodat ik toch nog mijn hobby ook als werk kan doen
En waarom zou treinbestuurder dan niet mogelijk zijn...? Verkeerde studies...? ASO diploma mag toch...?
e49memling

Re: onderstationschef

Bericht door e49memling »

mart schreef:hallo

Jammer genoeg kan ik niet voor treinbestuurder meer beginnen, door verkeerde studies gevolgt te hebben (4 jaar latijn en nu 1 jaar informaticabeheer)
Wie heeft u dat wijsgemaakt? maak uw SO af en vlieg er in, maak van je hobby je beroep! zo'n mensen hebben we nodig.

ASO-TSO geen probleem, er zijn er zelfs die uit het kunstonderwijs komen en bekwame treinbestuurders zijn.
mart

Bericht door mart »

Voor het beroep treinbestuurtder moet je in de richting mechanica elekrtonica ofzo zitten. Staat op de site van de NMBS bij de job pagina. en aangezien ik niets van motoren en wat dan ook ken of van elektronica zal dit niet gaan.
Tim

Bericht door Tim »

Inderdaad, voor treinbestuurder is nu enkel ASO toegelaten en TSO in de vermelde richtingen op de site.
En vergeet het maar dat je met een ander diploma binnenraakt, heb het zelf ondervonden :(
nicken

Bericht door nicken »

Tim schreef:Inderdaad, voor treinbestuurder is nu enkel ASO toegelaten en TSO in de vermelde richtingen op de site.
En vergeet het maar dat je met een ander diploma binnenraakt, heb het zelf ondervonden :(
ja,binnen 15 jaar zullen het weer bakkers en slagers zijn die met treinen zullen bollen,wegens geen kandidaten meer
in ken zu een metaalbewerkingsbedrijf,waar ze een ganse boel kappers oppgeleid hebben tot CNC-machine bedieners,wel er even bij vermelden dat die mensen perfect de machines bedienen nu,en nie moeten onderdoen voor een ander,kwestie van te investeren,en u werkvolk zeer goed op te leiden.Ze een kans geven met andere woorden
e49memling

mart schreef:Voor het beroep treinbestuurtder moet je in de richting mechanica elekrtonica ofzo zitten.
Niet waar, geloof mij maar (rijmt), tenzij je het echt niet wilt geloven, maar dan denk ik dat het beroep van treinbestuurder je niet echt interesseert.
Voor mensen uit ASO geven ze een soort vooropleiding over technische zaken, helemaal niet onoverkomelijk.
e49memling

nicken schreef: ja,binnen 15 jaar zullen het weer bakkers en slagers zijn die met treinen zullen bollen
Der zijn er nu al, en het zijn geen onbekwame bestuurders, neem dat van mij aan
Steven

Bericht door Steven »

e49memling schreef:
nicken schreef: ja,binnen 15 jaar zullen het weer bakkers en slagers zijn die met treinen zullen bollen
e49memling effe zeggen dat het opentrekken naar alle diploma's een tijdje terug afgeschaft is, heden is voor treinbestuurder toegelaten
ASO
TSO met name de richtingen, elektriciteit, mechanica, elektromechanica en elektronica (of aanverwante benamingen zoals elektrotechnieken,...)
nicken

Bericht door nicken »

Steven schreef:
e49memling schreef:
e49memling effe zeggen dat het opentrekken naar alle diploma's een tijdje terug afgeschaft is, heden is voor treinbestuurder toegelaten
ASO
TSO met name de richtingen, elektriciteit, mechanica, elektromechanica en elektronica (of aanverwante benamingen zoals elektrotechnieken,...)
Steven,waar gaan ze die uithalen :?:
die visvijver is compleet leeg hè,zelf in de prive zit m'n d'r achter te schreeuwen,en ik zever niet hè :roll:
Plaats reactie