Geen Eurostar-verkeer tussen continent en VK
Geen Eurostar-verkeer tussen continent en VK
Als gevolg van een brand gisteren ten zuiden van Londen, rijden er tot vanavond geen Eurostar-treinen van en naar Londen.
Het vuur ontstond in een afbraakbedrijf nabij Clapham. De brandweer kon het vuur snel doven maar er bleek een onbekende cylinder aanwezig te zijn die voor explosiegevaar zorgde. Een zone van 200 m werd afgebakend. Honderden Schotse rugbyfans konden de reis naar Parijs niet aanvatten.
De gestrande reizigers kunnen hun ticketten laten omwisselen of terugbetalen.
Vanuit Brussel zijn ook bussen ingelegd naar de Kanaaltunnel waar de bus op de Shuttle moest.
Bronnen: BBC-website en VRT-nieuwsnet.
Het vuur ontstond in een afbraakbedrijf nabij Clapham. De brandweer kon het vuur snel doven maar er bleek een onbekende cylinder aanwezig te zijn die voor explosiegevaar zorgde. Een zone van 200 m werd afgebakend. Honderden Schotse rugbyfans konden de reis naar Parijs niet aanvatten.
De gestrande reizigers kunnen hun ticketten laten omwisselen of terugbetalen.
Vanuit Brussel zijn ook bussen ingelegd naar de Kanaaltunnel waar de bus op de Shuttle moest.
Bronnen: BBC-website en VRT-nieuwsnet.
- e49memling
- Berichten: 720
- Lid geworden op: 27 feb 2006, 21:08
- Locatie: Vlaams Brabant-Pajottenland
- e49memling
- Berichten: 720
- Lid geworden op: 27 feb 2006, 21:08
- Locatie: Vlaams Brabant-Pajottenland
De toegang tot de Eurostar is even streng als voor vliegtuigen, bagage door X-ray; je moet door een metaaldetector, soms word je zelfs gefouilleerd, de zone waarin je op een eurostar kan is volledig afgesloten en enkel via het bewakingssysteem toegankelijk, dit noemt men de steriele zone.Jeroen schreef:Wat is een steriele zone?
Ah, OK, die term ken ik maar ik dacht dat het specifiek op treinen van toepassing was.e49memling schreef:De toegang tot de Eurostar is even streng als voor vliegtuigen, bagage door X-ray; je moet door een metaaldetector, soms word je zelfs gefouilleerd, de zone waarin je op een eurostar kan is volledig afgesloten en enkel via het bewakingssysteem toegankelijk, dit noemt men de steriele zone.Jeroen schreef:Wat is een steriele zone?
Mag de Eurostar zomaar worden omgeleid. Geeft dat geen problemen inzake homologatie voor andere stukken spoorlijn in het VK?
- e49memling
- Berichten: 720
- Lid geworden op: 27 feb 2006, 21:08
- Locatie: Vlaams Brabant-Pajottenland
Als een Eurostar uit de steriele zone van uit de werkplaats (in Vorst) komt, moet hij zonder stoppen naar Brussel zuid kunnen rijden, anders moet hij in het station opnieuw worden gesteriliseerd.
Dit houdt in dat heel de trein opnieuw gecontroleerd wordt, alle mogelijk vakken waar illegalen of verdachte pakjes in kunnen, worden geopend en nagekeken.
Dit houdt in dat heel de trein opnieuw gecontroleerd wordt, alle mogelijk vakken waar illegalen of verdachte pakjes in kunnen, worden geopend en nagekeken.
Die omleidingsroutes zijn niet meer gekend en mogen niet meer bereden worden. Het enige wat overblijft is Het stuk klassieke lijn tussen ET en Ashford, en de Catforth loop. Waar je in dit geval niets mee kon doen.
Enkel Engelse bestuurders mogen nog via klassieke lijn rijden. Maar hoe lang nog is zeer de vraag. Eens HS1 open zal zijn wordt er gesproken dat Eurostar niets meer wil betalen om de klassieke infrastructuur te gebruiken.
En het klopt dat je van in Vorst Atelier rechtstreeks naar Brussel Zuid moet rijden zonder stoppen. Maar helaas ...
Enkel Engelse bestuurders mogen nog via klassieke lijn rijden. Maar hoe lang nog is zeer de vraag. Eens HS1 open zal zijn wordt er gesproken dat Eurostar niets meer wil betalen om de klassieke infrastructuur te gebruiken.
En het klopt dat je van in Vorst Atelier rechtstreeks naar Brussel Zuid moet rijden zonder stoppen. Maar helaas ...
- e49memling
- Berichten: 720
- Lid geworden op: 27 feb 2006, 21:08
- Locatie: Vlaams Brabant-Pajottenland
Niet alleen dat, de 750V (3° rail) uitrusting wordt overbodig en wordt misschien uitgebouwd.Jules schreef:Die omleidingsroutes zijn niet meer gekend en mogen niet meer bereden worden. Het enige wat overblijft is Het stuk klassieke lijn tussen ET en Ashford, en de Catforth loop. Waar je in dit geval niets mee kon doen.
Enkel Engelse bestuurders mogen nog via klassieke lijn rijden. Maar hoe lang nog is zeer de vraag. Eens HS1 open zal zijn wordt er gesproken dat Eurostar niets meer wil betalen om de klassieke infrastructuur te gebruiken.
En het klopt dat je van in Vorst Atelier rechtstreeks naar Brussel Zuid moet rijden zonder stoppen. Maar helaas ...