De Franse hogesnelheidstrein TGV zal wellicht een poging doen om een recordsnelheid van minstens 540 km per uur te halen. De kosten worden geraamd op 30 miljoen eur. Officieel is de recordpoging gepland op 3 april, maar ze kan desnoods één of twee dagen uitgesteld worden in functie van het weer, aldus de organisatoren. Het huidige record van de TGV - 515,3 km/uur - dateert van mei 1990. De organisatoren mikken op een snelheid van mintsens 540km/uur, maar hopen op een snelheid van 560km/uur. Sinds midden januari vonden er verscheidene testritten plaats op de hoge snelheidslijn Oost. Daarbij werden al snelheden gemeten tot 559km per uur, maar die werden niet officieel geregistreerd. Met de recordpoging wil Alstom naar eigen zeggen de technologie van de hogesnelheidstreinen in het buitenland promoten. (afp)
Bron: De Standaard
Als ze nu binnenkort op het SNCF net de commerciële snelheid van de TGV zouden optrekken naar zeg maar 400 per uur heeft de SNCF alvast nog enkele flinke troeven in handen
jumper schreef:
Als ze nu binnenkort op het SNCF net de commerciële snelheid van de TGV zouden optrekken naar zeg maar 400 per uur heeft de SNCF alvast nog enkele flinke troeven in handen
De SNCF zou beter de TGV optimaler in het bestaande net integreren. Toen ik onlangs van Geneve naar "l'Isle sur Sourge" moest verloor ik de tijd die ik op Valence - Avignon gewonnen had door die domme transfer Avignon TGV - Avignon centre, en de domme dienstregeling op de klassieke lijn.
blijven dromen, schijnt dat snelheden hoger dan 350 km/u commercieel niet rendabel te krijgen zijn, wegens te grote onderhoudskosten aan de lijnen, de veiligheid. je moet uw produkt nog aan een schappelijke prijs verkocht krijgen ook he
Steven schreef:blijven dromen, schijnt dat snelheden hoger dan 350 km/u commercieel niet rendabel te krijgen zijn, wegens te grote onderhoudskosten aan de lijnen, de veiligheid. je moet uw produkt nog aan een schappelijke prijs verkocht krijgen ook he
Steven schreef:blijven dromen, schijnt dat snelheden hoger dan 350 km/u commercieel niet rendabel te krijgen zijn, wegens te grote onderhoudskosten aan de lijnen, de veiligheid. je moet uw produkt nog aan een schappelijke prijs verkocht krijgen ook he
Vergeet ook de energiekosten niet...
awel ja da bedoel ik allemaal he, het geheel van kosten gemaakt om commercieel 400 te rijden zou te hoog liggen
Nog tot en met 29 maart kan je meedoen aan een wedstrijd met als hoofdprijs een zetel in de hogesnelheidstrein tijdens de recordpoging.
Het enige wat je moet doen, is je registreren door je gegevens in te vullen.
Wedstrijd: http://www.record2007.com/jeu/
Hier een artikel vanop de SNCF-site, waar je nog een tekening kan vinden met de speciale livrei van het recordstel en ook nog een filmpje.
ok 400 km/u is niet commercieel haalbaar ,maar het blijft wel snel he, daar kan zelfs prins Plankgas niet tegenop
En die testen tegen 560 km/u, dat is "luchtvaartsnelheid", maar dan op het spoor
Men gaat er om 12u30 aan beginnen , de recordpoging is LIVE te volgen op France 2 (ook hier te ontvangen in België !).. Ik zal mijn DVD-recorder programmeren en misschien komt de poging wel online ..
'k heb het live gezien op de speciale "Record 2007" site , het is uiteindelijk 574 km/u geworden.Mooi natuurlijk maar de 600 km/u kon dus niet gehaald worden..
Logisch want bij 450 km/u begon de panto het moeilijk te krijgen .. veel zou hij na 580 km/u niet meer kunnen verdragen..
Spijtig dat het weer een chauvinistische show is geworden met de boodschap "Kijk eens wat wij , de Fransen kunnen" en "Dank u SNCF , RFF en Alstom" ..
Natuurlijk zou wel het in andere landen ook zo doen maar Frankrijk doet er altijd wel een ferm schepje bovenop ..
Concurrent schreef:Op Nederland 2 zeiden ze record op 574 km/u, net niet de snelste, want dat was een japanse magneettrein.
Magneettreinen rijden niet op rails, zien er niet uit als een trein, hebben geen wagons, geen draaistellen, geen rails, en hoort niet thuis vindt ik op spoorweggebied! Een juistere benaming vindt ik eerder Magnetisch veld zweefvoertuig ! Terzake dit...! Die fransen kunnen er wel wat van, maar een fransman zou geen fransman zijn als ie geen arrogante dikke nek erbij heeft !