Pagina 1 van 2
Test met i11 en 13 op HSL 4
Geplaatst: 27 apr 2007, 11:08
door i11
Ik kwam dinsdag 24 april j.l. 's middags een 13 met i11 tegen op HSL4. Ik reed met de wagen over de E19 in de richting van Antwerpen en plots zag ik die schitterende trein in de richting van Noorderkempen rijden.
Nu vraag ik me wel af of dat allemaal mogelijk is, aangezien een 13 en i11 TBL2 heeft en geen ERTMS aan boord. Weet iemand of het inderdaad om testritten gaat en hoe ze dat doen met de beveiliging.
P.S. Is het de bedoeling dat i11 de dienst naar Noorderkempen gaat verzekeren.
Geplaatst: 27 apr 2007, 12:40
door Steven
idd de i11 rijtuigen zullen naar daar rijden ingesloten tussen de traxx locs voor de pendelritten naar antwerpen centraal te doen. dus vermoedelijk een testrit voor de rijtuigen, men kan tijdelijk de loc voorzien van ects voor de ritten, men heeft dit ook gedaan met een reeks 62 loc voor bepaalde testen te doen van de etcs installaties. de etcs meldingen aan de bestuurder gaan dan via los gemonteerde toestellen, als scherm gebruikt men een laptop
Geplaatst: 27 apr 2007, 17:24
door Bibke
Regelmatig zie ik de I11 rijtuigen vermeld worden op dit forum.
Kan iemand een foto posten van een I11?
Geplaatst: 27 apr 2007, 17:26
door Dietrich
Geplaatst: 27 apr 2007, 17:27
door Steven
voila een stuurrijtuig I11
Geplaatst: 27 apr 2007, 17:27
door Bibke
Dietrich en Steven,
Hartelijk dank voor de snelle reactie.
Bibke
Geplaatst: 30 apr 2007, 20:27
door Jules
idd de i11 rijtuigen zullen naar daar rijden ingesloten tussen de traxx locs voor de pendelritten naar antwerpen centraal te doen. dus vermoedelijk een testrit voor de rijtuigen, men kan tijdelijk de loc voorzien van ects voor de ritten, men heeft dit ook gedaan met een reeks 62 loc voor bepaalde testen te doen van de etcs installaties. de etcs meldingen aan de bestuurder gaan dan via los gemonteerde toestellen, als scherm gebruikt men een laptop
ETCS uitrusting plaatsen wordt enkel gedaan als de grondinstallatie moet getest worden. Die tijdelijk installaties moeten geplaatst worden zonder dat de structuur van de trein mag geschonden worden. En eens die uitrusting op de trein staat heb je speciale toelatingen nodig om nog op het klassieke net te komen.
In de meeste gevallen van testen met materiaal wordt gewoon blind gereden. Zonder signalisatie. Je krijgt een fiche met de kilometerpunten op en de max toegelaten snelheid. Je remkurve staat op die fiche en hierdoor kan je in alle veiligheid zonder signalisatie rijden.
Geplaatst: 30 apr 2007, 20:40
door Stijn D.C.
Schone foto van die I11Bdx

Dat is in FGSP hé?
Geplaatst: 30 apr 2007, 21:25
door willem
Ik denk spoor 10 richting brussel

Geplaatst: 01 mei 2007, 10:42
door 260689
die foto is genomen op het spoor 10 in het station gent st pieters
Geplaatst: 01 mei 2007, 11:28
door Stijn D.C.
Ik dacht zoiets

Geplaatst: 01 mei 2007, 16:22
door K V B
Steven schreef:idd de i11 rijtuigen zullen naar daar rijden ingesloten tussen de traxx locs voor de pendelritten naar antwerpen centraal te doen.
Die combinatie i11 + traxx is naar ik mag aannemen voorlopig. Wat wordt het definitieve materiaal voor de Brecht Shuttle?
Geplaatst: 01 mei 2007, 17:02
door Steven
zie benelux KVB, de nmbs heeft er daar ook drie van besteld

Geplaatst: 01 mei 2007, 18:18
door Sander
Drie van zulke stellen voor zo'n klein rotstukje?
Geplaatst: 01 mei 2007, 18:29
door Steven
nee nu ist maar voorlopig een pendeldienst wegens gebrek aan materieel nadien zou dat een volwaardige ic of ir moeten worden, wat nog niet duidelijk is naar waar het zal worden, brecht met brussel of oostende verbinden, ik vermoed brussel