Test met i11 en 13 op HSL 4
Test met i11 en 13 op HSL 4
Ik kwam dinsdag 24 april j.l. 's middags een 13 met i11 tegen op HSL4. Ik reed met de wagen over de E19 in de richting van Antwerpen en plots zag ik die schitterende trein in de richting van Noorderkempen rijden.
Nu vraag ik me wel af of dat allemaal mogelijk is, aangezien een 13 en i11 TBL2 heeft en geen ERTMS aan boord. Weet iemand of het inderdaad om testritten gaat en hoe ze dat doen met de beveiliging.
P.S. Is het de bedoeling dat i11 de dienst naar Noorderkempen gaat verzekeren.
Nu vraag ik me wel af of dat allemaal mogelijk is, aangezien een 13 en i11 TBL2 heeft en geen ERTMS aan boord. Weet iemand of het inderdaad om testritten gaat en hoe ze dat doen met de beveiliging.
P.S. Is het de bedoeling dat i11 de dienst naar Noorderkempen gaat verzekeren.
idd de i11 rijtuigen zullen naar daar rijden ingesloten tussen de traxx locs voor de pendelritten naar antwerpen centraal te doen. dus vermoedelijk een testrit voor de rijtuigen, men kan tijdelijk de loc voorzien van ects voor de ritten, men heeft dit ook gedaan met een reeks 62 loc voor bepaalde testen te doen van de etcs installaties. de etcs meldingen aan de bestuurder gaan dan via los gemonteerde toestellen, als scherm gebruikt men een laptop
ETCS uitrusting plaatsen wordt enkel gedaan als de grondinstallatie moet getest worden. Die tijdelijk installaties moeten geplaatst worden zonder dat de structuur van de trein mag geschonden worden. En eens die uitrusting op de trein staat heb je speciale toelatingen nodig om nog op het klassieke net te komen.idd de i11 rijtuigen zullen naar daar rijden ingesloten tussen de traxx locs voor de pendelritten naar antwerpen centraal te doen. dus vermoedelijk een testrit voor de rijtuigen, men kan tijdelijk de loc voorzien van ects voor de ritten, men heeft dit ook gedaan met een reeks 62 loc voor bepaalde testen te doen van de etcs installaties. de etcs meldingen aan de bestuurder gaan dan via los gemonteerde toestellen, als scherm gebruikt men een laptop
In de meeste gevallen van testen met materiaal wordt gewoon blind gereden. Zonder signalisatie. Je krijgt een fiche met de kilometerpunten op en de max toegelaten snelheid. Je remkurve staat op die fiche en hierdoor kan je in alle veiligheid zonder signalisatie rijden.
-
- Contacteer:
-
- Contacteer: