In
dit topicjekun je lezen dat er was loos is met een stukje van de lijn 69 ter hoogte van Heuvel 60 te Zillebeke. In 2006 ging men daar al wat aan doen maar tot nu toe durft men niet
Dinsdag ben ik de situatie eens gaan bekijken en plaats hier meteen een paar plaatjes van de lijn rond Zillebeke, een deelgemeente van Ieper.
Een dubbele break (alvast 383 als kopstel, de 2e kan ik niet meer ontwaren) van de IC 2314 rijdt langs de voormalige halteplaats Zillebeke (opgeheven in mei 1979).

De boordstenen van het perron zijn nog allemaal intact!

IC 2314 maakt voorbij de halteplaats een bocht en slingert zich naar Heuvel 60:

Ter hoogte van een Britse militaire begraafplaats staat al het tweede snelheidsteken (40 km/u):

Dit is het beruchte stukje waar de bedding onstabiel is. De hoge pieten kennen deze streek ook!

Net onder een brugje bij Heuvel 60 heeft men precies de tanden gezet in de zijbedding

Aan de andere zijde heeft men al wat versterking aangebracht ("oplapwerk"). Links ligt de beruchte Heuvel 60:

Wat betekent die dubbele dwarsligger daar

Een beetje geschiedenis...

Aan de andere zijde van het brugje is het al niet veel beter:

Break 380 (IC 2335) komt zachtjes aangereden:

En rijdt onder het brugje door. Let op het snelheidsbord voor de goederentreinen (HKM) (lees: bietentreinen):

En is luttele seconden later alweer aan hogere snelheid op weg naar Ieper/Poperinge:

Hier nog maar eens een break: de 428 (IC 2315) opnieuw aan de halteplaats Zillebeke. Sorry voor het vuile middenrijtuig

En hop, daar verdwijnt ie weer richting Heuvel 60:

Al wachtend op IC 2336 richting Ieper, krijg ik gezelschap van een zeer brave viervoeter

IC 2336. Ben het nummer vergeten

De Groote Oorlog is hier dus nooit ver weg:

Zo. Ben benieuwd hoe het verder zal evolueren met dat stukje spoorbedding.