Thalys zon via Luxemburg?

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
K V B

Thalys zon via Luxemburg?

Bericht door K V B »

Volgens NS internationaal:

http://www.nsinternationaal.nl/

... rijd de Thalys "Zon" via Luxemburg... :-)

(Let op het "Flash" block rechts op de pagina)
msts.be

Bericht door msts.be »

Dat word dan wel een probleempje , ware het niet dat de Thalys PBA stellen die op die verbindingen zullen rijden (PBKA zijn niet meer toegelaten op Zuid-Franse HSL's , red.) niet zijn uitgerust met MEMOR2+ ... voorlopig zijn er nog overgangsmaatregelen van kracht (dus materieel zonder MEMOR2+ mag Luxemburg nog wel in) , maar midden volgend jaar is het spel definitief uit en moet al het buitenlands materieel dat Luxemburg in wil MEMOR2+ hebben..

De HLE13 en de AM96 501-520 hebben die uitrusting al , de rest van de klassieke locs NIET en die zullen dus niet meer de EC-treinen mogen gaan ophalen in Luxemburg (officiëel , de facto wordt dat een ander zaakje natuurlijk en gaat men er geen probleem van maken..).Natuurlijk kadert dit systeem ook al in een sluimerend plan om het Luxemburgse gedeelte van L162 op 25kV te zetten , want de 3000en geven niet echt voldoening meer en de CFL wil ook maar 1 systeem meer overhouden (het oversschakelingssysteem in het station van Luxemburg kost te veel om te onderhouden luidt de uitleg..)

Het zal weliswaar voorbarig dus zijn dat de Thalys zon via Luxemburg gaat rijden.. zoniet , dan betekent dit dat de rijpaden via de LGV-Nord ferm duurder zijn geworden (tiens , waar hebben we dat nog gehoord ? Thalys naar CDG ?) en men een goedkoper rijpad via Luxemburg kon bekomen ..
Wover

Bericht door Wover »

Onmogelijk, want volgens de brochure zou de thalys zon in Parijs en CDG stoppen... Ik neem aan dat ze wel zeker zullen zijn van rijpaden enz voor ze de brochure online zetten :p
Steven

Bericht door Steven »

ik heb da flashkaartje ook gezien
Wover

Bericht door Wover »

Ik zou het toch straf vinden, want dan zou de reistijd waarschijnlijk bijna verdubbeld worden. Via de LGV's zou het maar 5u zijn, maar via Luxemburg ben je na 5u misschien juist in Metz :P
Steven

Bericht door Steven »

Wover schreef:Onmogelijk, want volgens de brochure zou de thalys zon in Parijs en CDG stoppen... Ik neem aan dat ze wel zeker zullen zijn van rijpaden enz voor ze de brochure online zetten :p
niet volgens de website van thalys zelf
http://www.thalys.com/be/nl/zon-2007/dienstregeling
1 van beide heeft dus een drukfout?
Wover

Bericht door Wover »

Nee, je hebt gelijk, ik ben toch verkeerd.

Ik ben een reis aan het plannen naar het zuiden van Frankrijk, en een stuk of 5 brochures van TGV Brussel - Frankrijk en Thalys Zon en weet ik wat nog allemaal zijn mijn ogen al gepasseerd, dus ik was gewoon verward :).

Maar op het kaartje van Thalys "lijkt" het natuurlijk wel alsof hij langs Parijs zou gaan.

Een reistijd van 4u30min Brussel - Marseille lijkt mij toch onmogelijk via Luxemburg? Brussel - Luxemburg alleen al is +- 2u45min, dus dan heeft de trein nog 1u45min om van Luxemburg naar Marseille te rijden. Dat lijkt me toch nogal snel ;).

edit: nu we toch over de Thalys Zon bezig zijn, op de site (en ook in de brochure) staat bij het Sun-tarief te lezen:

"Dit verminderd tarief is te combineren met andere tarieven enkele reis zoals Librys en Jongere."

Wil dit zeggen dat de procentuele korting voor het jongerentarief ook toepasbaar is op het Sun-tarief?
Steven

Bericht door Steven »

2u 45 is met de stops die de gewone ic doet hoor, als ze echt non stop zouden rijden van luxemburg naar brussel kan je wel aan rittijden komen van 2.15 ongeveer. maar dan heb je nog steeds te weinig tijd om daar compleet in het zuiden te geraken denk ik
Wover

Bericht door Wover »

Steven schreef:2u 45 is met de stops die de gewone ic doet hoor, als ze echt non stop zouden rijden van luxemburg naar brussel kan je wel aan rittijden komen van 2.15 ongeveer. maar dan heb je nog steeds te weinig tijd om daar compleet in het zuiden te geraken denk ik
Nee hoor, 2u45 is de tijd die de EC erover doet, maar die stopt inderdaad ook nog in Namen en Aarlen zeker?

In ieder geval zullen we het binnekort wel horen moest hij toch via Luxemburg rijden, maar is deze topic enkel gebaseerd op een flash kaartje op de site van de NS?
Accelerat

Bericht door Accelerat »

Breda staat er ook in vernoemd, mischien in de war met HSL-Zuid of een of andere leek die dat flashkaartje heeft gemaakt.
In ieder geval: Via Breda is niet verkeerd voor mij! :P
Steven

Bericht door Steven »

Wover schreef:
Steven schreef:2u 45 is met de stops die de gewone ic doet hoor, als ze echt non stop zouden rijden van luxemburg naar brussel kan je wel aan rittijden komen van 2.15 ongeveer. maar dan heb je nog steeds te weinig tijd om daar compleet in het zuiden te geraken denk ik
Nee hoor, 2u45 is de tijd die de EC erover doet, maar die stopt inderdaad ook nog in Namen en Aarlen zeker?

In ieder geval zullen we het binnekort wel horen moest hij toch via Luxemburg rijden, maar is deze topic enkel gebaseerd op een flash kaartje op de site van de NS?
volgens spoorboekje doet trein 91 (vauban er 2u52 over :-))
maar kan u dit vertellen dat wij ooit met de retour in luxemburg vertrokken zijn met 35 min vertraging en in brussel lux aankwamen met 4 (ja lees goed vier) min vertraging. er zit dus wat spel op die uurregeling van die treinen, aangezien ze van luxemburg tot brussel luxemburg maar twee stops hebben
rvdborgt

Bericht door rvdborgt »

Wover schreef:"Dit verminderd tarief is te combineren met andere tarieven enkele reis zoals Librys en Jongere."
Wil dit zeggen dat de procentuele korting voor het jongerentarief ook toepasbaar is op het Sun-tarief?
Nee, dat kan niet. Je kunt wel de heen- en terugreis met verschillende tarieven doen. Dat wordt waarschijnlijk bedoeld.

Groetjes,

Rian
K V B

Bericht door K V B »

Wover schreef: In ieder geval zullen we het binnekort wel horen moest hij toch via Luxemburg rijden, maar is deze topic enkel gebaseerd op een flash kaartje op de site van de NS?
ik ga er van uit dat de Thalys Zon precies zo zal rijden als ie altijd al gereden heeft. Ik vondt het Flash Kaartje wel grappig. Iemand bij NS heeft niet goed opgelet...
FLV-FGSP

Bericht door FLV-FGSP »

K V B schreef:
Wover schreef: In ieder geval zullen we het binnekort wel horen moest hij toch via Luxemburg rijden, maar is deze topic enkel gebaseerd op een flash kaartje op de site van de NS?
ik ga er van uit dat de Thalys Zon precies zo zal rijden als ie altijd al gereden heeft. Ik vondt het Flash Kaartje wel grappig. Iemand bij NS heeft niet goed opgelet...
Inmiddels zijn ze ginder in Utrecht ook wakker geworden, het is aangepast.
Plaats reactie