26 voor passagierstrein
26 voor passagierstrein
Vanmorgen stond in Mechelen een stam M4'en met een locomotief uit de reeks 26 er voor. Het bleek om piektrein 'P 7258' te gaan die als stoptrein naar Brussel-Zuid rijdt, met vertrek in Mechelen om 8:23.
Het is de eerste keer dat ik in Mechelen een 26 voor een reizigerstrein zie..
Weet iemand met welk materiaal deze trein normaal verzekerd wordt en trekt de 26 eigenlijk nog andere passagierstreinen in België?
Weet iemand met welk materiaal deze trein normaal verzekerd wordt en trekt de 26 eigenlijk nog andere passagierstreinen in België?
Normaal gezien moet dat een type 23 zijn als ik me niet vergis.
Maar het gebeurd wel meer de laatste tijd, dat je een type 26 voor een piekuur trein ziet. Vorige vrijdag stond er in FOVR ook een type 26 met M4m (vermoed trein richting Namen). Maar dat is dan telkens ter vervanging van een andere loc. Vooral op de lijn naar Charleroi kan je er af en toe eens ééntje vinden. Type 26 doet geen vaste diensten (meer) met hkv dacht ik.
Maar het gebeurd wel meer de laatste tijd, dat je een type 26 voor een piekuur trein ziet. Vorige vrijdag stond er in FOVR ook een type 26 met M4m (vermoed trein richting Namen). Maar dat is dan telkens ter vervanging van een andere loc. Vooral op de lijn naar Charleroi kan je er af en toe eens ééntje vinden. Type 26 doet geen vaste diensten (meer) met hkv dacht ik.
-
- Contacteer:
Die P7258 wordt al een tijdje met een 26 gereden, de laatste weken de 2613, nu de 2611.2160 schreef:Normaal gezien moet dat een type 23 zijn als ik me niet vergis.
Re: 26 voor passagierstrein
Elgar schreef:Vanmorgen stond in Mechelen een stam M4'en met een locomotief uit de reeks 26 er voor. Het bleek om piektrein 'P 7258' te gaan die als stoptrein naar Brussel-Zuid rijdt, met vertrek in Mechelen om 8:23.
gisteren 17/07 werd p7282 door een t26 getrokken; vandaag was het de beurt aan p7283
Op Schijnpoort stonden gisteren en vandaag twee 26'ers voor M4 stammen. Het ging om 2633 en 2620 denk ik.
Bij vertrek uit de bundel had de 2620 twee panto's omhoog. Schoon zicht, khad graag een foto'tje genomen, maar dat was nogal moeilijk
.
De 26'ers die daar staan zijn trouwens allemaal uit depot Charleroi.
Bij vertrek uit de bundel had de 2620 twee panto's omhoog. Schoon zicht, khad graag een foto'tje genomen, maar dat was nogal moeilijk

de sterk verroeste 2620 stond vandaag in Aarschot om de p7283 te doenWover schreef:Op Schijnpoort stonden gisteren en vandaag twee 26'ers voor M4 stammen. Het ging om 2633 en 2620 denk ik.
Bij vertrek uit de bundel had de 2620 twee panto's omhoog. Schoon zicht, khad graag een foto'tje genomen, maar dat was nogal moeilijk.