Van 1966 tot 1988 : een reportage
Van 1966 tot 1988 : een reportage
Vandaag is op de site van Patrick Tassignon (dgrr) een intressante reportage over het beeld van de spoorwegen tussen 1966 en 1988 verschenen.Er zitten zeker intressante foto's tussen , zoals de 26'ers nog met hun oude nummering , de "geelzucht" 20'ers , enz..
Echter over deze foto wil ik wel wat meer weten .. het gaat hier om een rijtuig genaamd "HV5" met UIC-nummer 60 88 80-69 104-3..
Is dit één van de vroegere meetrijtuigen die op de befaamde testrit met de 2401 meereed of niet ? Blijkbaar is de oorsprong een I1 of I2-rijtuig waar men daarna type M4/I10 ramen heeft ingezet..
Echter over deze foto wil ik wel wat meer weten .. het gaat hier om een rijtuig genaamd "HV5" met UIC-nummer 60 88 80-69 104-3..
Is dit één van de vroegere meetrijtuigen die op de befaamde testrit met de 2401 meereed of niet ? Blijkbaar is de oorsprong een I1 of I2-rijtuig waar men daarna type M4/I10 ramen heeft ingezet..
-
- Berichten: 341
- Lid geworden op: 31 jan 2006, 19:59
- Locatie: LK.
Re: Van 1966 tot 1988 : een reportage
Als je goed kijkt, dan zie je op de voorzijde een doorstreept nummer staan: 12076. Dat is een vroeger I1-rijtuig, gebouwd in 1939, en buitendienstgesteld in 1978. Het was een tweedeklasrijtuig met 11 afdelingen. Het is m.i. geen meetrijtuig, maar wel een rijtuig uit een trein waarin het personeel "woont" bij grootschalige werken.msts.be schreef:Vandaag is op de site van Patrick Tassignon (dgrr) een intressante reportage over het beeld van de spoorwegen tussen 1966 en 1988 verschenen.Er zitten zeker intressante foto's tussen , zoals de 26'ers nog met hun oude nummering , de "geelzucht" 20'ers , enz..
Echter over deze foto wil ik wel wat meer weten .. het gaat hier om een rijtuig genaamd "HV5" met UIC-nummer 60 88 80-69 104-3..
Is dit één van de vroegere meetrijtuigen die op de befaamde testrit met de 2401 meereed of niet ? Blijkbaar is de oorsprong een I1 of I2-rijtuig waar men daarna type M4/I10 ramen heeft ingezet..
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Zou het rijtuig hv5 geen rijtuig zijn van de schooltrein (opleiding seingevers en onderchefs).
B23: vroeger was er in het station van Enghien een blokpost in een rijtuig, of het dit is weet ik niet. Heden is er in Mariembourg nog een rijtuig dat dienst doet als seinpost, wel op het spoornet van CFV3V. En ik las hier ook dat er daar een gelijkaardig rijtuig staat, er is daar inderdaad een rood rijtuig met veel gelijkenis maar ik zeg er wel bij dat ik geen echte rijtuigkenner ben. M1 ken ik wel
B23: vroeger was er in het station van Enghien een blokpost in een rijtuig, of het dit is weet ik niet. Heden is er in Mariembourg nog een rijtuig dat dienst doet als seinpost, wel op het spoornet van CFV3V. En ik las hier ook dat er daar een gelijkaardig rijtuig staat, er is daar inderdaad een rood rijtuig met veel gelijkenis maar ik zeg er wel bij dat ik geen echte rijtuigkenner ben. M1 ken ik wel

Re: Van 1966 tot 1988 : een reportage
dat rijtuig staat nu in ronet in de loods en is in de bordaux kleuren gestopt.msts.be schreef:Vandaag is op de site van Patrick Tassignon (dgrr) een intressante reportage over het beeld van de spoorwegen tussen 1966 en 1988 verschenen.Er zitten zeker intressante foto's tussen , zoals de 26'ers nog met hun oude nummering , de "geelzucht" 20'ers , enz..
Echter over deze foto wil ik wel wat meer weten .. het gaat hier om een rijtuig genaamd "HV5" met UIC-nummer 60 88 80-69 104-3..
Is dit één van de vroegere meetrijtuigen die op de befaamde testrit met de 2401 meereed of niet ? Blijkbaar is de oorsprong een I1 of I2-rijtuig waar men daarna type M4/I10 ramen heeft ingezet..