Pagina 1 van 2
Geplaatst: 08 mar 2006, 18:13
door Jonathan
260689 schreef:De 13 kan 200 andere loc's 160 of minder daarom is de ICA met I11 en 13 omdat ze tussen leuven en luik aan 200 per uur rijden
Dat bedoel ik niet. Als sommige IC A in dat station van Oostende binnenrijden worden ze aan de kant gezet en vervangen door een andere. Waarom kan die gewoonweg niet nog één keer die IC A doen

Geplaatst: 08 mar 2006, 18:14
door 260689
en Jonathan er moeten een bepaald aantal rijtuigen beschikbaar zijn (minstens 1 ram) voor moest een andere ram problemen krijgen met de rijtuigen.
Geplaatst: 08 mar 2006, 18:17
door Steven
Jonathan schreef:260689 schreef:De 13 kan 200 andere loc's 160 of minder daarom is de ICA met I11 en 13 omdat ze tussen leuven en luik aan 200 per uur rijden
Dat bedoel ik niet. Als sommige IC A in dat station van Oostende binnenrijden worden ze aan de kant gezet en vervangen door een andere. Waarom kan die gewoonweg niet nog één keer die IC A doen

omdat de loc een bepaalde grafiek volgt, die moet zijn onderhoud krijgen of gaat over naar de goederen of veranderd gewoon van samenstelling (komt dan tegen andere rijtuigen)
Geplaatst: 08 mar 2006, 18:23
door Jonathan
Steven schreef:Jonathan schreef:260689 schreef:De 13 kan 200 andere loc's 160 of minder daarom is de ICA met I11 en 13 omdat ze tussen leuven en luik aan 200 per uur rijden
Dat bedoel ik niet. Als sommige IC A in dat station van Oostende binnenrijden worden ze aan de kant gezet en vervangen door een andere. Waarom kan die gewoonweg niet nog één keer die IC A doen

omdat de loc een bepaalde grafiek volgt, die moet zijn onderhoud krijgen of gaat over naar de goederen of veranderd gewoon van samenstelling (komt dan tegen andere rijtuigen)
T'is enken dag dat ze dat doen. Enkele voorbeelden: IC A 534 en 538 worden aan de kant gezet en vervangen door nieuwe. En worden HLE 13 niet onderhouden in Merelbeke

Geplaatst: 08 mar 2006, 18:28
door SIMPY.be
ook moeten de vuilbakjes worden leeggemaakt, en moet de trein worden bekeken voor schade, een beetje poetsen vanbinnen... En dan ook nog de wc's controleren. Als dat allemaal in het station van Oostende zelf moet gebeuren, dan moeten ze nog wat sporen bijleggen

Geplaatst: 08 mar 2006, 18:31
door Jonathan
Sommige vertrekken dan wel als ze binnengekomen zijn

En kunnen ze de wagons daar niet afnemen en de loc laten staan

Geplaatst: 08 mar 2006, 18:35
door Steven
dat zit allemaal in roosters zo ook om te kuisen, alle materieel en personeel volgt zoiets
Geplaatst: 08 mar 2006, 19:50
door Bert
Jonathan schreef:
T'is enken dag dat ze dat doen. Enkele voorbeelden: IC A 534 en 538 worden aan de kant gezet en vervangen door nieuwe. En worden HLE 13 niet onderhouden in Merelbeke

Kleine mankementen en schouwingen die om de zoveel dagen moet gebeuren worden altijd in de dichste werkplaats uitgevoerd. Enkel bij grote mankementen die ze in die werkplaats niet kunnen doen omwille van diverse redenen, versturen ze de loc dan naar de eigenaarswerkplaats.
Bv een loc reeks 20 moet om de 40 dagen een grondige schouwing ondergaan en dit gebeurt niet altijd in Stockem, maar kan evengoed in Antwerpen-Noord gebeuren.

Geplaatst: 08 mar 2006, 19:52
door Steven
idd is enkel in geval van ernstige zaken of voorziene dingen da ze naar hun eigenaars werkplaats moeten voor vervangen van remblokken of zo gaat men die ni terugsturen hoor

Geplaatst: 08 mar 2006, 19:55
door Jonathan
Bert schreef:Jonathan schreef:
T'is enken dag dat ze dat doen. Enkele voorbeelden: IC A 534 en 538 worden aan de kant gezet en vervangen door nieuwe. En worden HLE 13 niet onderhouden in Merelbeke

Kleine mankementen en schouwingen die om de zoveel dagen moet gebeuren worden altijd in de dichste werkplaats uitgevoerd. Enkel bij grote mankementen die ze in die werkplaats niet kunnen doen omwille van diverse redenen, versturen ze de loc dan naar de eigenaarswerkplaats.
Bv een loc reeks 20 moet om de 40 dagen een grondige schouwing ondergaan en dit gebeurt niet altijd in Stockem, maar kan evengoed in Antwerpen-Noord gebeuren.

En waarvoor dienen dan de depot van Mechelen en Salzinnes? Er zijn iet eens locs of motorstellen ingeschreven.
Geplaatst: 08 mar 2006, 19:56
door Bert
Herstellen van ongeval, grote,comfort en tussentijdserevisies, herschildering...
Mechelen: voor de moterstellen en rijtuigen
Salzinnes: voor de locs en I10 rijtuigen
Geplaatst: 08 mar 2006, 20:00
door Jonathan
Waarom moeten die I10 rijtuigen zo speciaal doen

En kunnen ze niet herschilderen in de Eigenaarsdepot

Geplaatst: 08 mar 2006, 20:05
door Bert
Waarom dat nu precies was weet ik niet meer, maar wat ik wel weet is dat ze een 18 gebruiken om de verwarming te testen.

Geplaatst: 08 mar 2006, 20:07
door Jonathan
Bert schreef:Waarom dat nu precies was weet ik niet meer, maar wat ik wel weet is dat ze een 18 gebruiken om de verwarming te testen.

Ge moet iets gebruiken, hé. Ik ben daar nog geweest toen dien depot in Salzinnes 100 jaar werd.
Geplaatst: 08 mar 2006, 20:11
door Steven
je hebt verschillende soorten werkplaatsen die verschillende soorten onderhoud doen, mechelen en salzinnes zijn centrale werkplaatsen waar grote revisies gegeven worden, hier haalt men het rijtuig, loc, ms, volledig uit elkaar en word de kast bijgewerkt waar nodig, nadien word deze terug in de verf gezet, in deze werkplaatsen bezitten ze normaal ook de nodige droogkamers hiervoor, ook de wielen worden nagezien en in geval van monoblok wielen afgedraaid zodat ze terug mooi glad zijn, elkrische motoren worden terug herwikkeld en dat soort zaken
in andere werkplaatsen, tractiewerkplaatsen, zoals antwerpen noord merelbeke, oostende worden onderhoud gegeven op korte termijn, slijtage aan sleepstuk panto, delen die gesmeerd moeten worden en zo meer worden er uitgevoerd