treinbestuurde thalys

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
kurt

treinbestuurde thalys

Bericht door kurt »

Hoe wordt je treinbestuurder bij Thalys ?(of e.v. eurostar)
Kan je daar rechtstreeks soliciteren en een opleiding volgen of moet je eerst bij de nmbs opleiding volgen en dan na 10 jaar! (tegenw. moet je naar 't schijnt tekenen voor 10 jaar) pas na thalys ?
Waarschijnlijk moeilijk binnen te geraken bij Thalys?
Steven

Bericht door Steven »

treinbestuurder worden, depot brussel zuid aanvragen, op u laatste driejaarlijkse ondervraging minstens 14/20 halen, minstens 4 jaar passagierstreinen bestuurd hebben, slagen voor taalexamens frans (als vlaming) en engels (tegenwoordig verplicht voor zowel de reeks thalys als eurostar). verder veeeeeeeeeel geduld hebben, er zijn X wachtende voor u :-)
Wover

Bericht door Wover »

Steven schreef:treinbestuurder worden, depot brussel zuid aanvragen, op u laatste driejaarlijkse ondervraging minstens 14/20 halen, minstens 4 jaar passagierstreinen bestuurd hebben, slagen voor taalexamens frans (als vlaming) en engels (tegenwoordig verplicht voor zowel de reeks thalys als eurostar). verder veeeeeeeeeel geduld hebben, er zijn X wachtende voor u :-)
En hoe zit het met jou? Rij je liever de binnenlandse treintjes of zie je het wel zitten om naar Thalys te gaan? Ik neem aan dat men u niet zomaar gekozen hebben voor de koninklijke trein vorig jaar :P?
Steven

Bericht door Steven »

ik blijf binnelands rijden, ze mogen hun thalys houden, ik heb nu meer variatie in diensten :-)
Plaats reactie