Loppem

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Trainspotterke

Loppem

Bericht door Trainspotterke »

Deze namiddag ben ik wat foto's geweest gaan nemen hier in de geburen van Loppem, langsheen de L66 Brugge - Kortrijk. De fotolocatie is meerbepaald ter hoogte van de plaats waar het nieuwe stadion van Club Brugge zou moeten komen.

Wegens een technische storing tussen Zedelgem en Brugge was het treinverkeer tussen Torhout en Brugge onderbroken, zodat ik daar mooi voor krommenaas met mijn camera in de aanslag stond. :P

Wat later kon de dienst dan hervat worden, weliswaar over enkelspoor en met (veel) vertraging.
Bijlagen
Stel 206 rijdt in gezelschap van een ander stelletje met een dikke tien minuten vertraging op tegenspoor naar Brugge, met een dikke tien minuten vertraging.
Stel 206 rijdt in gezelschap van een ander stelletje met een dikke tien minuten vertraging op tegenspoor naar Brugge, met een dikke tien minuten vertraging.
Wachtend op de treintjes die niet zullen komen...
Wachtend op de treintjes die niet zullen komen...
Even een sfeerbeeld. Wat moet je anders doen als er geen treinen passeren...
Even een sfeerbeeld. Wat moet je anders doen als er geen treinen passeren...
Trainspotterke

Vervolg
Bijlagen
Nogmaals de 206 die zonet Brugge verlaten heeft, dit keer op tijd.
Nogmaals de 206 die zonet Brugge verlaten heeft, dit keer op tijd.
De 481 met de IC naar Lille-Flandres met een half uur vertraging.
De 481 met de IC naar Lille-Flandres met een half uur vertraging.
Trainspotterke

En, neen, treinen spotten kun je niet alleen langs een spoorlijn ... getuige deze foto! :wink: Een derde van een AGC-stel heeft zonet de Bombardier-fabriek van Brugge verlaten en rijdt over de E403 zijn nieuwe thuisland SNCF-land tegemoet. De kwaliteit van de foto is wel barslecht, maar er was dan ook maximaal ingezoomt.
Bijlagen
En als afsluitertje nog een bovenleidingspaal met een stralend blauwe lucht erboven...
En als afsluitertje nog een bovenleidingspaal met een stralend blauwe lucht erboven...
SUC54875x.JPG
Trainspotterke

Miljaarde, die foto's vallen klein uit. :?
willem

Bericht door willem »

Is dat een overspanningsbeveiliging op die laatste foto (een zogenaamde jacob's ladder - spark gap)?
Wover

Bericht door Wover »

willem schreef:Is dat een overspanningsbeveiliging op die laatste foto (een zogenaamde jacob's ladder - spark gap)?
Inderdaad ;)
Bert

Re: Loppem

Bericht door Bert »

Trainspotterke schreef: Wegens een technische storing tussen Zedelgem en Brugge was het treinverkeer tussen Torhout en Brugge onderbroken, zodat ik daar mooi voor krommenaas met mijn camera in de aanslag stond. :P
:lol: :lol:
De testrit dan nog gezien? Of is hij niet meer afgekomen?
paljas

Bericht door paljas »

willem schreef:een zogenaamde jacob's ladder - spark gap
of kortweg: bliksemafleider (parafoudre in het schoon brussels) in het vakjargon

Quizvraagje: Wie weet er waarom ze opgesteld worden elk aan een andere kant van de console?
willem

Bericht door willem »

paljas schreef:Quizvraagje: Wie weet er waarom ze opgesteld worden elk aan een andere kant van de console?
Ik kan niet echt een zinnige reden bedenken waarom dat zo gedaan zou worden...
Shrek

Bericht door Shrek »

paljas schreef: Quizvraagje: Wie weet er waarom ze opgesteld worden elk aan een andere kant van de console?
om het moment op de bovenste balk zo klein mogelijk te houden? :P
stefferson

Bericht door stefferson »

deze worden opgesteld in de rijrichting van de treinen
willem

Bericht door willem »

En wat is daar het voordeel aan?
Shrek

Bericht door Shrek »

paljas schreef: Quizvraagje: Wie weet er waarom ze opgesteld worden elk aan een andere kant van de console?
en wa is het antwoord? :D
willem

Bericht door willem »

Ik wacht nog steeds vol spanning op het antwoord :wink:
paljas

Bericht door paljas »

Ze worden elk aan een andere kant van de balk opgesteld om met de rijrichting mee te gaan. Ook worden ze zo opgesteld om de overslag te vermijden doordat een trein stroom kan "opduwen".
Plaats reactie