Deze namiddag ben ik wat foto's geweest gaan nemen hier in de geburen van Loppem, langsheen de L66 Brugge - Kortrijk. De fotolocatie is meerbepaald ter hoogte van de plaats waar het nieuwe stadion van Club Brugge zou moeten komen.
Wegens een technische storing tussen Zedelgem en Brugge was het treinverkeer tussen Torhout en Brugge onderbroken, zodat ik daar mooi voor krommenaas met mijn camera in de aanslag stond.
Wat later kon de dienst dan hervat worden, weliswaar over enkelspoor en met (veel) vertraging.
Bijlagen
Stel 206 rijdt in gezelschap van een ander stelletje met een dikke tien minuten vertraging op tegenspoor naar Brugge, met een dikke tien minuten vertraging.
Wachtend op de treintjes die niet zullen komen...
Even een sfeerbeeld. Wat moet je anders doen als er geen treinen passeren...
En, neen, treinen spotten kun je niet alleen langs een spoorlijn ... getuige deze foto! Een derde van een AGC-stel heeft zonet de Bombardier-fabriek van Brugge verlaten en rijdt over de E403 zijn nieuwe thuisland SNCF-land tegemoet. De kwaliteit van de foto is wel barslecht, maar er was dan ook maximaal ingezoomt.
Bijlagen
En als afsluitertje nog een bovenleidingspaal met een stralend blauwe lucht erboven...
Trainspotterke schreef:
Wegens een technische storing tussen Zedelgem en Brugge was het treinverkeer tussen Torhout en Brugge onderbroken, zodat ik daar mooi voor krommenaas met mijn camera in de aanslag stond.
De testrit dan nog gezien? Of is hij niet meer afgekomen?
Ze worden elk aan een andere kant van de balk opgesteld om met de rijrichting mee te gaan. Ook worden ze zo opgesteld om de overslag te vermijden doordat een trein stroom kan "opduwen".