Computerprobleem blokkeert deel leraarspensioenen sinds 2005

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
Plaats reactie
Bartjedj

Bericht door Bartjedj »

Blijkbaar staan programmeurs niet te springen om bij de overheid te werken.

Als je al programmeur bent, ga je op een ander veel meer verdienen dan bij de staat denk ik :lol: :lol:

BDJ
Dietrich

Bericht door Dietrich »

Nochtans heb ik al gehoord van een pas-afgestudeerde ingenieur die bij H-ICT werkt (NMBS-Holding) met een verloning van iets in de 23.000 EUR per jaar + veel extra voordelen.

Ik denk dat de meesten de overheid nogal associëren met verouderde systemen, bij de NMBS werkt men bvb ook nog met COBOL op sommige vlakken, een taal van meer dan 40 jaar oud.
Jean

Bericht door Jean »

Dietrich schreef:Nochtans heb ik al gehoord van een pas-afgestudeerde ingenieur die bij H-ICT werkt (NMBS-Holding) met een verloning van iets in de 23.000 EUR per jaar + veel extra voordelen.

Ik denk dat de meesten de overheid nogal associëren met verouderde systemen, bij de NMBS werkt men bvb ook nog met COBOL op sommige vlakken, een taal van meer dan 40 jaar oud.
Dat zal dan wel netto zijn die 23 K €
Dietrich

Bericht door Dietrich »

't Was 23.500 EUR per jaar bruto, voor een beginnende industrieel ingenieur informatica. Dat is bijna 2000 EUR bruto per maand, ongeveer hetgeen wat de meeste afgestudeerde informatici (graduaat en industrieel ingenieur informatica, geen idee over universitair) verdienen, alhoewel sommige andere bedrijven wel hoger durven gaan (maar je hebt dan ook niet zoveel extra voordelen).

Is maar om aan te tonen dat er qua verloning geen noemenswaardig verschil is tussen overheid (NMBS in dit geval) en een gewone onderneming.
Plaats reactie