bestuurder rangeringen
bestuurder rangeringen
Hallo ,
Ik ben zaterdag naar infosessie geweest voor de job van Bestuurder Rangeringen te Antwerpen . Toen ik op zoek was naar informatie ivm de proeven kwam ik toevallig op deze site ....
Ik hoop hier iemand te vinden die me beetje meer informatie kan bezorgen , weet echt niet wat ik moet verwachten en of ik me er kan op voorbereiden ...
Alvast bedankt ,
mvg ,
Frédéric
Ik ben zaterdag naar infosessie geweest voor de job van Bestuurder Rangeringen te Antwerpen . Toen ik op zoek was naar informatie ivm de proeven kwam ik toevallig op deze site ....
Ik hoop hier iemand te vinden die me beetje meer informatie kan bezorgen , weet echt niet wat ik moet verwachten en of ik me er kan op voorbereiden ...
Alvast bedankt ,
mvg ,
Frédéric
De ingangsproef bestaat uit verschillende onderdelen op pc.
Zo krijg je bv. reeksen letters te zien en jij moet zeggen of er een verschil in zit. Je zal ook rekenoefeningen krijgen, vraagstukken, 3D-aanzichten herkennen (je krijgt dan een figuur in 3D-weergave met een pijl die naar een bepaald vlak wijst, jij moet dan de overeenkomende figuur eruit halen), en afbeeldingen herkennen.
Op http://www.treinbestuurder.be vind je een vergelijkbare test.
Veel succes en goed oefenen zou ik zeggen, de test is niet makkelijk, ikzelf ben vorige maand geweest en slechts 1/6 was geslaagd.
Zo krijg je bv. reeksen letters te zien en jij moet zeggen of er een verschil in zit. Je zal ook rekenoefeningen krijgen, vraagstukken, 3D-aanzichten herkennen (je krijgt dan een figuur in 3D-weergave met een pijl die naar een bepaald vlak wijst, jij moet dan de overeenkomende figuur eruit halen), en afbeeldingen herkennen.
Op http://www.treinbestuurder.be vind je een vergelijkbare test.
Veel succes en goed oefenen zou ik zeggen, de test is niet makkelijk, ikzelf ben vorige maand geweest en slechts 1/6 was geslaagd.
-
Hoi, ik ga naar de infosessie op 25/08 in Antwerpen Bestuurder Rangering.
Ik ben nu al helemaal zenuwen aant krijgen en ik ga nog maar naar de "infosessie"
. Waar naar mijn weten niets van testen ofzo gedaan worden maar het enkel gaat over een informatieve zitting.
Nu is mijn vraag hoe ik me het best kan voorbereiden op de proeven. Ben al wel op de site; http://www.treinbestuurder.be geweest. Maar denk niet dat dat voldoende is als voorbereiding. Kan iemand vertellen waar ik me juist aan moet verwachten? Kan ik me mondeling mss ook voorbereiden?
Alvast bedankt!
Peeuwke
Ik ben nu al helemaal zenuwen aant krijgen en ik ga nog maar naar de "infosessie"

Nu is mijn vraag hoe ik me het best kan voorbereiden op de proeven. Ben al wel op de site; http://www.treinbestuurder.be geweest. Maar denk niet dat dat voldoende is als voorbereiding. Kan iemand vertellen waar ik me juist aan moet verwachten? Kan ik me mondeling mss ook voorbereiden?
Alvast bedankt!
Peeuwke
ik ga het nogmaals zeggen en ik blijf bij mijn punt, in het jaar 98 deed ik mijn proeven met NIHIL voorbereiding, ik wist nauwelijks wat de proeven gingen zijn en ben er door geraakt. Heden ten dage heeft iedereen internet en wil iedereen weten wat de proeven zijn en maken ze zich schijnbaar meer zenuwen om iets dat gewoon maar oefeningen zijn op algemene kennis, dingen die je toch vlot zou moeten kennen. de enige factoren die rol spelen zijn juist uw eigen zenuwen en onzekerheid over het antwoord dat je op een vraag gaf.
"Listen very carefully, I shall say this only once!"Steven schreef:ik ga het nogmaals zeggen [knip]

tja sorry peeuwke, maar vele kloppen hun eigen stress hier wel degelijk op en het enige wat ik hier zie gebeuren is het verder opkloppen er van. daardoor verklein je uw eigen kansen een beetje he? als je eerlijk bent met uzelf moet je toch toegeven dat stress voor een infosessie toch overkomt als lachwekkend?Peeuwke schreef:Ow Yeah, wat een toffe en vriendelijke mensen daar bij de NMBS...
Steven, ik volg je standpunt hierin 200%!!! Iedereen begint hier van die stomme vragen te stellen ivm toegangsexamens enzo. Ze registreren hun speciaal om een domme vraag te stellen over de leerstof maar blijkbaar twijfelen ze enorm over hun capaciteiten. Die onnozelaarkes zouden beter eerst een cursus "zelfzekerheid" volgen.Steven schreef:ik ga het nogmaals zeggen en ik blijf bij mijn punt, in het jaar 98 deed ik mijn proeven met NIHIL voorbereiding, ik wist nauwelijks wat de proeven gingen zijn en ben er door geraakt. Heden ten dage heeft iedereen internet en wil iedereen weten wat de proeven zijn en maken ze zich schijnbaar meer zenuwen om iets dat gewoon maar oefeningen zijn op algemene kennis, dingen die je toch vlot zou moeten kennen. de enige factoren die rol spelen zijn juist uw eigen zenuwen en onzekerheid over het antwoord dat je op een vraag gaf.
Ben ook (dikke 5j geleden) zonder enige voorbereiding aan opleiding begonnen en da ging dus ook...Steven schreef:ik ga het nogmaals zeggen en ik blijf bij mijn punt, in het jaar 98 deed ik mijn proeven met NIHIL voorbereiding, ik wist nauwelijks wat de proeven gingen zijn en ben er door geraakt. Heden ten dage heeft iedereen internet en wil iedereen weten wat de proeven zijn en maken ze zich schijnbaar meer zenuwen om iets dat gewoon maar oefeningen zijn op algemene kennis, dingen die je toch vlot zou moeten kennen. de enige factoren die rol spelen zijn juist uw eigen zenuwen en onzekerheid over het antwoord dat je op een vraag gaf.
Gewoon nie te veel stressen, op een kalme manier duidelijk maken dat je de job echt ziet zitten volstaat altijd.
Bedoel met 'nie te veel stressen' dat je bij die mannen niet 'te' gemotiveerd mag overkomen. Raar maar waar...TBbart schreef:Ik heb nochtans niet gestrest hoor,
denk dat ik op bepaald onderdeel wat te traag geweest ben,
maar ga nu elektro proberen worden en dan intern nog eens meedoen over enkele jaren. Tegen dan ben ik mss wat kalmer geworden