Boom op spoor tussen Lokeren en Sint-Niklaas

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Adler

Boom op spoor tussen Lokeren en Sint-Niklaas

Bericht door Adler »

Door een hevig onweer vanmorgen is er een boom op het spoor gevallen tussen Lokeren en Sint-Niklaas. Het spoorverkeer is onderbroken.
Ook in Denderleeuw dreigde een boom op het spoor te vallen.
steved

Bericht door steved »

En die is er wellicht ook gevallen, want toen ik de 12.19 naar de Luchthaven en Landen wou nemen werd in Gent St.P aangekondigd dat ie via Aalst zou rijden met maar 10 minuten vertraging in Brussel (wat in NMBS jargon 20 minuten betekent :twisted:).

Hierdoor 2 aansluitingen richting Vilvoorde gemist en dus laat op m'n werk (en alsof dat nog niet genoeg was moest men persé op de 13.21 naar A'pen nog iemand van de trein sleuren met als gevolg nog es 6 min vertraging)... de week is goed begonnen :lol:

Nu over dit: is het nu ZO moeilijk om dergelijke serieuze vertragingen & omleidingen via radio of teletekst om te roepen/weer te geven. Ook de site van de nmbs blonk weer uit in "doofheid" (Op de site van de NS vind je immers een pagina "Storingen", waarom kan dit bij ons niet?).

Het is trouwens niet de eerste keer dat ik dergelijke gevallen meemaak (ik herinner me nog altijd de 2u30 (!!) die we vorig jaar gedaan hebben tussen de Noord en Gent-St-Pieters via Jette). Er werd toen ook NIETS omgeroepen! En dat in een tijdperk van "communicatie". Bah!

gr, Steve
Wover

Bericht door Wover »

Gisteren stootte ik nog op deze fantastische applicatie van de Italiaanse spoorwegen: http://www.viaggiatreno.it/viaggiatreno/vt.html
Duikbril AM86

Bericht door Duikbril AM86 »

Tja de NMBS en communiceren zijn 2 zaken die niet te samen gaan, alhoewel de communicatie met de reizigers één van de belangrijkste taken is van de NMBS willen zij aan dit pijnpunt maar niet werken om dit in de praktijk te verbeteren, misschien wel op papier maar in de praktijk loopt de communicatie nog altijd zeer slecht! :(

Ook laten op sommige treinen de geluidsinstallaties vaak te wensen over
,heb ik al verschillende keren meegemaakt tussen Gent en Denderleeuw.
Je hoort dan alleen dat geluid "boem" van dat ze iets gaan afroepen, maar de rest is geruis, heb eens voorgehad op een goeie maand 2x, ik heb het dan tegen de treinbegleider gezegd en die heeft toen zo een formulier ingevuld voor de geluidsinstallatie te laten herstellen, was blijkbaar een slecht werkende microfoon in de ruimte waar de treinbegleider zat. De andere microfonen in het M4 rijtuig werkten wel goed... een paar weken nadien terug van hetzelfde.. in hetzelfde rijtuig, kunnen ze daar dan gene sticker ofzo op kleven dat diene microfoon niet meer werkt! :(
MaiKeg

Bericht door MaiKeg »

Ik stond gisterenochtend tussen 9u15 en 9u45 in het station van Sint-Niklaas. De IC G naar Oostende van 8u05 en de treinen erna richting Dendermonde/Gent die niet konden vertrekken, stonden gewoon allemaal op het scherm met zelfs een vermelding van het perron, echter zonder enige vertraging... Verder werden ook zo goed als alle perrons verkeerd aangegeven. Zo moest er om 9u27 een IC C naar Moeskroen komen op perron 2, terwijl op dat eigenste moment de IC G van 8u05 nog in de weg stond. Via de luidsprekers werd er ook zelden iets omgeroepen... Ook de externe displays van de M6'en lieten het afweten! Zo stapten veel mensen die naar Antwerpen-CS wouden (zoals gewoonlijk spoor 4) op de trein naar Oostende die op dat spoor stond...

Zelfs De Lijn doet het op dit vlak nog beter !
Patrick

Bericht door Patrick »

Er bestaat zelfs een filmke van het incident met de boom. (Wordt geopend in Vensters Media Player.)
steved

Bericht door steved »

Wover schreef:Gisteren stootte ik nog op deze fantastische applicatie van de Italiaanse spoorwegen: http://www.viaggiatreno.it/viaggiatreno/vt.html
Man man fantastisch. Wanneer zoiets in België (als het in Italië wel kan)

gr, Steve
Adler

Bericht door Adler »

steved schreef: Man man fantastisch. Wanneer zoiets in België (als het in Italië wel kan)

gr, Steve
Infrabel kan dit perfect vandaag al doen als ze willen, maar ze zullen dit nooit of te nimmer doen.
De vertragingen zijn zowat het best bewaarde staatsgeheim in Belgie denk ik.
Zolang de tarieven van de trein en de superlonen van de bazen daarvan afhangen zullen die cijfers nooit in detail bekend gemaakt worden.
Enkel een globaal cijfer wordt vrijgegeven dat op geen enkele manier kan gecontroleerd worden en waar bijvoorbeeld geen afgeschafte treinen inzitten.
Steven

Bericht door Steven »

steved schreef:
Wover schreef:Gisteren stootte ik nog op deze fantastische applicatie van de Italiaanse spoorwegen: http://www.viaggiatreno.it/viaggiatreno/vt.html

gr, Steve
wat er al staat is zeker goed, maar stel vast dat niet het volledige net er op staat en enkel de de snelle treinen vermeld worden.
Adler

Bericht door Adler »

Steven schreef: wat er al staat is zeker goed, maar stel vast dat niet het volledige net er op staat en enkel de de snelle treinen vermeld worden.
Beter iets dan niets he, zoals bij ons :)
Op de site van de DB kan je trouwens de actuele vertrek- en aankomsttijden zien van ELKE trein in Duitsland.
Wover

Bericht door Wover »

Steven schreef:
steved schreef:

gr, Steve
wat er al staat is zeker goed, maar stel vast dat niet het volledige net er op staat en enkel de de snelle treinen vermeld worden.
Toch wel, daarvoor moet je rechtsboven de tab "Traffico Regionale" aanklikken ;).
Nekvin

Bericht door Nekvin »

kritiek leveren is gemakkelijk voor iedereen he. Als iedereen eens snel zou opstappen, zonder treuzelen, en alle reizigers zouden zich kalm houden, waren 80 % van de vertragingen overbodig
Wover

Bericht door Wover »

Nekvin schreef:kritiek leveren is gemakkelijk voor iedereen he. Als iedereen eens snel zou opstappen, zonder treuzelen, en alle reizigers zouden zich kalm houden, waren 80 % van de vertragingen overbodig
Misschien kunnen we dan bejaarden, fietsers en ouders met kinderen verbieden met de trein te rijden ;).
Dietrich

Bericht door Dietrich »

Mja, het is voor een deel wel waar. Groepen jongeren/kinderen met begeleiders zijn nog het ergst, als ze al op het juiste perron geraken blijven ze meestal op 1 plaats samengetroept staan. Vervolgens zie je de trein aankomen met zeer duidelijk de plaatsen die voor hen gereserveerd zijn. Ik heb al vaak gezien dat terwijl die plaatsen vooraan zijn ze onbeweeglijk op het perron blijven staan tot wanneer de eerste mensen al instappen, om dan door te hebben dat ze enkele rijtuigen verder moeten zijn. Een beetje meer oplettendheid zou voor sommige groepen dus op zijn plaats zijn.
260689

Bericht door 260689 »

Dietrich schreef:Mja, het is voor een deel wel waar. Groepen jongeren/kinderen met begeleiders zijn nog het ergst, als ze al op het juiste perron geraken blijven ze meestal op 1 plaats samengetroept staan. Vervolgens zie je de trein aankomen met zeer duidelijk de plaatsen die voor hen gereserveerd zijn. Ik heb al vaak gezien dat terwijl die plaatsen vooraan zijn ze onbeweeglijk op het perron blijven staan tot wanneer de eerste mensen al instappen, om dan door te hebben dat ze enkele rijtuigen verder moeten zijn. Een beetje meer oplettendheid zou voor sommige groepen dus op zijn plaats zijn.
dat is nog ni het ergste van al om maar voorbeeld te nemen in Brugge.

ICG trein 1816 met vertrek in brugge toen om 3 na 17u groep met kleine mannekes staan op het perron trein teld 3 AM96 dus 9 rijtuigen.
aan de gehele trein zijn er 18 deuren waarvan die groep met ongeveer 50 personen langst 1 deur opstappen bestuurder is dan gaan zeggen dat ze 2 deuren moesten gebruiken voor de vertraging in te perken (trein had al 10min retaar) die begeleiders lachte hem gewoon uit in zijn gezicht en ze zagen dan dat ze meer vertraging hadden en dan nog geen zitplaats hadden dit vond ik weer het mooiste voorbeeld hoe de klant reageerd
Plaats reactie