Pagina 1 van 1
filmkes over klappers
Geplaatst: 22 jul 2007, 23:24
door Wimpie
beste,
op een bepaalde website vind men filmkes terug van een 77 of 78 die klappers doet ontploffen terwijl er verschilende staan op te kijken... Zijn dit een soort testen?
Geplaatst: 22 jul 2007, 23:29
door Wover
Neen, ze doen dat vaak bij bv de laatste rit van een treinbestuurder (voordat hij op pensioen gaat).
Geplaatst: 23 jul 2007, 01:46
door Wimpie
lijken mij wel serieuze ontploffingen hoor... Amaai zeg
Geplaatst: 23 jul 2007, 09:38
door Adler
Bij de ingebruikname van de nieuwe HST-lijn van Duitsland naar Parijs lieten ze op tv zien dat de Franse spoorwegen van die klappers gebruiken als waarschuwingssysteem bij nood.
Het gebruik ervan was één van de zaken die de Duitse bestuurders die op die lijn rijden moesten aanleren.
Geplaatst: 23 jul 2007, 14:26
door Steven
wij gebruiken die ook voor nood hoor, je legt die op het spoor, 3 na elkaar wel te verstaan op afstand zoals voorzien in het reglement. maar bij pensioneringen van tb's in bepaalde depots gebruikt men dit ook als afscheid

(moet ni altijd vuurwerk zijn in de lucht he)
Geplaatst: 23 jul 2007, 15:11
door Patrick
Ken uw forum

Zie
fototopicje hierover.
Geplaatst: 23 jul 2007, 15:15
door Steven
merci voor de link, ik had geen zin om het te zoeken

Geplaatst: 23 jul 2007, 17:24
door Concurrent
http://www.treinbestuurder.be bedoelt hij denk ik, daar staan een 2 tal filmpjes op van 77 en MW41 die klappers afrijden , maar aangezien de webmaster in opleiding is , neem ik aan dat deze instructie activiteiten zijn

Geplaatst: 23 jul 2007, 21:41
door Wover
In welke noodsituatie worden die dingen dan gebruikt?
Seingever die een wissel verkeerd heeft omgelegd en nog snel zijn huisje uitrent om klappers op het spoor te leggen omdat hij op geen enkele andere manier de TB kan waarschuwen ofzoiets?
Maar dat kan allemaal bijna niet voorkomen, en tegenwoordig heeft iedereen een GSM enz...
Geplaatst: 23 jul 2007, 21:46
door Dietrich
Bij werken aan het spoor gebruikt men die dacht ik...
Geplaatst: 23 jul 2007, 21:51
door enrico
is dat niet voor wanneer u trein in nood staat?
Geplaatst: 26 jul 2007, 11:06
door steamfreak
Wat ik heb te horen gekregen op stage bij Antwerpen-Noord is dat in geval van panne of nood de bestuurder die een kleine km verder moet leggen aan weerszijden omdat de TB die zo'n knallen dan hoort dan zo snel mogelijk zou moeten stoppen.
Geplaatst: 26 jul 2007, 12:29
door Steven
dit word gebruikt in volgende gevallen
begrenzing van baanvak buiten dienst, bij werken dus, aangevuld met een rode vlag
een trein die in nood staat na een ongeval (met personen of voertuigen) zal men ook zo beveiligen, dit kan op korte afstand of lange afstand (al naargelang men overeenkomt met traffic controle, zoals de reglementering het dus voorziet)
Geplaatst: 26 jul 2007, 12:38
door Wimpie
en op historische spoorlijnen worden deze bij een ongeval gelegd en word er afgedekt op kleine afstand dit geschied als volgt: mobiele handsein plaatsen(rode vlag bij dag of rode lamp/toorts met rode vlam bij donker of zeer slechte zichtbaarheid) en klappers. Het mobiele handsein moet 10m opwaarts van de hinder worden geplaatst. De 3 klappers worden geplaatst op 200, 210 en 220 m geplaatst. Deze spoorlijnen worden zo afgedekt omdat ze een lage referentiesnelheid hebben. Hopelijk brengt dit wat verduidelijking.