filmkes over klappers

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
Wimpie

filmkes over klappers

Bericht door Wimpie »

beste,
op een bepaalde website vind men filmkes terug van een 77 of 78 die klappers doet ontploffen terwijl er verschilende staan op te kijken... Zijn dit een soort testen?
Wover

Bericht door Wover »

Neen, ze doen dat vaak bij bv de laatste rit van een treinbestuurder (voordat hij op pensioen gaat).
Wimpie

Bericht door Wimpie »

lijken mij wel serieuze ontploffingen hoor... Amaai zeg
Adler

Bericht door Adler »

Bij de ingebruikname van de nieuwe HST-lijn van Duitsland naar Parijs lieten ze op tv zien dat de Franse spoorwegen van die klappers gebruiken als waarschuwingssysteem bij nood.
Het gebruik ervan was één van de zaken die de Duitse bestuurders die op die lijn rijden moesten aanleren.
Steven

Bericht door Steven »

wij gebruiken die ook voor nood hoor, je legt die op het spoor, 3 na elkaar wel te verstaan op afstand zoals voorzien in het reglement. maar bij pensioneringen van tb's in bepaalde depots gebruikt men dit ook als afscheid :-) (moet ni altijd vuurwerk zijn in de lucht he)
Patrick

Bericht door Patrick »

Ken uw forum :P Zie fototopicje hierover.
Steven

Bericht door Steven »

Patrick schreef:Ken uw forum :P Zie fototopicje hierover.
merci voor de link, ik had geen zin om het te zoeken :twisted:
Concurrent

Bericht door Concurrent »

http://www.treinbestuurder.be bedoelt hij denk ik, daar staan een 2 tal filmpjes op van 77 en MW41 die klappers afrijden , maar aangezien de webmaster in opleiding is , neem ik aan dat deze instructie activiteiten zijn :)
Wover

Bericht door Wover »

In welke noodsituatie worden die dingen dan gebruikt?

Seingever die een wissel verkeerd heeft omgelegd en nog snel zijn huisje uitrent om klappers op het spoor te leggen omdat hij op geen enkele andere manier de TB kan waarschuwen ofzoiets?

Maar dat kan allemaal bijna niet voorkomen, en tegenwoordig heeft iedereen een GSM enz...
Dietrich

Bericht door Dietrich »

Bij werken aan het spoor gebruikt men die dacht ik...
enrico

Bericht door enrico »

is dat niet voor wanneer u trein in nood staat?
steamfreak

Bericht door steamfreak »

Wat ik heb te horen gekregen op stage bij Antwerpen-Noord is dat in geval van panne of nood de bestuurder die een kleine km verder moet leggen aan weerszijden omdat de TB die zo'n knallen dan hoort dan zo snel mogelijk zou moeten stoppen.
Steven

Bericht door Steven »

dit word gebruikt in volgende gevallen

begrenzing van baanvak buiten dienst, bij werken dus, aangevuld met een rode vlag
een trein die in nood staat na een ongeval (met personen of voertuigen) zal men ook zo beveiligen, dit kan op korte afstand of lange afstand (al naargelang men overeenkomt met traffic controle, zoals de reglementering het dus voorziet)
Wimpie

Bericht door Wimpie »

en op historische spoorlijnen worden deze bij een ongeval gelegd en word er afgedekt op kleine afstand dit geschied als volgt: mobiele handsein plaatsen(rode vlag bij dag of rode lamp/toorts met rode vlam bij donker of zeer slechte zichtbaarheid) en klappers. Het mobiele handsein moet 10m opwaarts van de hinder worden geplaatst. De 3 klappers worden geplaatst op 200, 210 en 220 m geplaatst. Deze spoorlijnen worden zo afgedekt omdat ze een lage referentiesnelheid hebben. Hopelijk brengt dit wat verduidelijking.
Plaats reactie