Hallo
Ik heb afgelopen woensdag de rit gemaakt vanaf Brussel Zuid naar Luik. Ik zag dat de trein over de HSl gaat tussen Leuven en Luik. Hierbij een paar vraagjes;
De lok serie 1300 kan dus ook 25 Kv aan. Klopt dit en zo ja kan deze lok ook in andere landen rijden?
Ik zag geen seinen maar wel bakens langs het spoor. Is het juist dat er ERMTS level2 is geinstaleerd op de spoorlijn?.
Zijn er meer Belgiesche loks behalve de 1300 die ook op ERMTs trajecten kan rijden?
Heeft iemand een foto van de cabineseinen die in de lok te zien zijn?
Bedankt voor uw antwoorden.
Groeten uit Nederland,
Fred Meijer
(Vraag) HSl Leuven-Ans
reeks 1300 rijdt in België, Luxemburg, Frankrijk en Nederland. Hij kan 25kv, 3kv en 1500v aan
de bakens zijn van TBL 2, een belgisch signalisatiesysteem dat veel overeenkomsten heeft met ETCS level 2. Op termijn zal de TBL 2 daar ook door vervangen worden (de bakens zijn trouwens compatibel).
de reeks 13 is momenteel nog geen ermts-locomotief, nog geen enkele belgische locreeks is trouwens al uitgerust met ermts (de thalyssen zullen de eersten zijn). Daarom ook dat men voor de L4 naar nederland speciaal locomotieven moet huren die wel met ermts overweg kunnen

de bakens zijn van TBL 2, een belgisch signalisatiesysteem dat veel overeenkomsten heeft met ETCS level 2. Op termijn zal de TBL 2 daar ook door vervangen worden (de bakens zijn trouwens compatibel).
de reeks 13 is momenteel nog geen ermts-locomotief, nog geen enkele belgische locreeks is trouwens al uitgerust met ermts (de thalyssen zullen de eersten zijn). Daarom ook dat men voor de L4 naar nederland speciaal locomotieven moet huren die wel met ermts overweg kunnen

Je kan beter zeggen : overweg zouden moeten kunnen.Shrek schreef: Daarom ook dat men voor de L4 naar nederland speciaal locomotieven moet huren die wel met ermts overweg kunnen
Nu de verbinding naar Noorderkempen, die in september had moeten starten, voor de zoveelste keer is uitgesteld, ditmaal voor onbepaalde duur, weet ik het ook niet meer of dit ooit nog goed komt.
In veel Europese landen wordt reeds geruime tijd gebruik gemaakt van ETCS, alleen hier schijnt dat een volstrekt onmogelijke zaak te zijn op een afstand van een paar tientallen kilometer (Antwerpen-Noorderkempen). Ik spreek dan nog niet over het eindeloos geknoei naar Amsterdam waar men blijkbaar nog jaren voor nodig heeft om de grens over te geraken, nog geheel afgezien van het feit dat AnsaldoBreda toch geen treinen kan leveren (waarom zouden ze zich ook haasten, ze kunnen toch de grens niet over).
ERMTS loks
Hallo
Bedankt vor de uitleg.
Ik heb begrepen dat medio september de Benelux loks deels worden vervangen door de loks die gehuurd zijn voor de L4. Zal wel een leuk gezicht worden al die verschilende kleuren in de Benelux treinen.
Heeft iemand toevallig een foto van de gehuurde loks?
Alvast bedankt,
Groeten,
Fred
Bedankt vor de uitleg.
Ik heb begrepen dat medio september de Benelux loks deels worden vervangen door de loks die gehuurd zijn voor de L4. Zal wel een leuk gezicht worden al die verschilende kleuren in de Benelux treinen.
Heeft iemand toevallig een foto van de gehuurde loks?
Alvast bedankt,
Groeten,
Fred