Het is niet de schuld van de NMBS

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Stijn014

Het is niet de schuld van de NMBS

Bericht door Stijn014 »

VAnavond in Brussel Noord gehoord: "De IC trein met bestemming Brussel Zuid heeft een vertraging van 10 minuten opgelopen op het Buitenlandse net" . Een beetje later hetzelfde voor de trein komende uit Bazel.
Steven

Bericht door Steven »

dergelijke boodschappen hoor je wel meer in brussel hoor, zowel de ic uit luxemburg, nederland of EC's uit zwitserland
rvdborgt

Re: Het is niet de schuld van de NMBS

Bericht door rvdborgt »

Stijn014 schreef:VAnavond in Brussel Noord gehoord: "De IC trein met bestemming Brussel Zuid heeft een vertraging van 10 minuten opgelopen op het Buitenlandse net" . Een beetje later hetzelfde voor de trein komende uit Bazel.
Spoorwegen houden van zwartepieten.

Groetjes,
Rian
Steven

Bericht door Steven »

tja maar als ze zeggen vertraging opgelopen op buitenlands net is dat niet meer of minder dan een weergave van de realiteit. op dat moment gaan ze zelden de volledige uitleg gaan doen zoals door een storing aan de wissels in strasbourg, heeft trein xx het station geblokkeerd waardoor trein yy ...
kortweg best samenvatten als vertraging opgelopen op buitelands net :-)
Adler

Re: Het is niet de schuld van de NMBS

Bericht door Adler »

In Mechelen hoor je dat ook steevast voor de Beneluxtreinen komende uit Nederland. Dat het dan waarschijnljk te wijten is aan een defekt aan een Belgische locomotief die door de NMBS wordt onderhouden wordt er dan natuurlijk niet bijgezegd. Vaak is het ook te wijten aan een voorgaande vertraging van de trein uit Brussel. Aan wie ligt het dan?
rvdborgt schreef:Spoorwegen houden van zwartepieten.
Inderdaad, elke keer ik dat hoor, moet ik denken aan een bende kleine kinderen, ik heb het niet gedaan hoor, zij waren het...
En de NMBS moet ook eens ophouden hun stiptheid te vergelijken met die van de NS. In Nederland past men de 3 minuten regel toe en hier de 5 minuten regel, en in Nederland rijden de helft meer treinen dan hier die veel meer reizigers vervoeren. Men moet geen dingen vergelijken met mekaar die niet te vergelijken zijn.
Bibke

Bericht door Bibke »

Maar bij de NS is het ook verre van perfect. Ik dacht ook dat daar veel en stipte treinen reden.

Bron: Mijn schoonbroer die zowat overal al in Nederland gewoond heeft.
Adler

Bericht door Adler »

Bibke schreef:Maar bij de NS is het ook verre van perfect. Ik dacht ook dat daar veel en stipte treinen reden.

Bron: Mijn schoonbroer die zowat overal al in Nederland gewoond heeft.
Ik beweer ook niet dat de NS perfect is maar men moet bij de NMBS eens ophouden met steeds maar appelen en peren te vergelijken.
Ik zou eens willen zien wat het stiptheidscijfer van de NMBS zou zijn als men hier ook de 3-minuten regel toepast, er zou niet veel meer van overschieten.
Steven

Bericht door Steven »

euh adler effe ter info niet elke vertraging van een benelux is te wijten aan de loc hoor, meermaals al meegemaakt dat het aan de signalisatie ligt in nederland. het nieuwe systeem waarmee in NL al enige tijd de rijpaden worden geregeld heeft zo zijn nadelen. het is dus meestal de computer die beslist welke trein voorrang heeft vanaf het moment een trein 1 minuut vertraging maakt. hierdoor kan een vertraging van 1 minuut op slag 10 minuten worden. dit door het voorrang geven aan andere treinen. de laatste twee keer dat dit zo was wist de bestuurder van antwerpen die ik afloste me telkens te zeggen dat hij een goederentrein heeft moeten voorlaten. zodoende kwam hij aan een vertraging van 15-20 minuten. dit om maar effe een andere klok te laten luiden dan het steeds opgeblazen verhaal van defecte locs. die zijn er wel degelijk, maar gelijk iedereen hier steeds op die locs zit te kappen is het alsof dat dit nog de enige reden is. terwijl de lijst der oorzaken van vertraging zo lang kan zijn.
Bibke

Bericht door Bibke »

Adler,

Mijn post was niet bedoeld als kritiek op uw post maar als toevoeging (versterking) aan uw betoog :D .
Ik begreep uw standpunt totaal en uw antwoord naderhand uiteraard ook.
Adler

Bericht door Adler »

Steven, ik beweer ook niet dat elke vertraging van de Benelux is te wijten aan de loks.
Maar ik erger me er wel aan dat men er steeds als de kippen bij is om te melden dat een vertraging is opgelopen op het buitenlandse net, terwijl men dikwijls bij even grote of grotere vertragingen bij binnenlandse treinen gewoon geen reden geeft.
Steven

Bericht door Steven »

tja da laatste punt da je er aanhaalt is deels te wijten zeker da ni elke klant evenveel geld in bakje brengt? een internationaal ticketje tov een .....
FlyingDutchman

Bericht door FlyingDutchman »

Toen ik laatst in Roosendaal op een Benelux stond te wachten, werd er alleen gezecht dat hij 10 minuten later kwam. De vertraging is dus in België opgelopen, (Stond te wachten voor de Benelux richting Amsterdam) maar dat werd er niet bijgezecht. Wel zo beleeft van de NS om de NMBS niet zwart te maken. (In dat geval althans)
Steven

Bericht door Steven »

door te zeggen dat een vertraging opgelopen is in het buiteland ga je toch ni specifiek aan zwartmakerij van de NS bezig zijn? aub wat is me dat toch ver gezocht.
dentheo

Bericht door dentheo »

Steven schreef:euh adler effe ter info niet elke vertraging van een benelux is te wijten aan de loc hoor, meermaals al meegemaakt dat het aan de signalisatie ligt in nederland. het nieuwe systeem waarmee in NL al enige tijd de rijpaden worden geregeld heeft zo zijn nadelen. het is dus meestal de computer die beslist welke trein voorrang heeft vanaf het moment een trein 1 minuut vertraging maakt. hierdoor kan een vertraging van 1 minuut op slag 10 minuten worden. dit door het voorrang geven aan andere treinen. de laatste twee keer dat dit zo was wist de bestuurder van antwerpen die ik afloste me telkens te zeggen dat hij een goederentrein heeft moeten voorlaten. zodoende kwam hij aan een vertraging van 15-20 minuten. dit om maar effe een andere klok te laten luiden dan het steeds opgeblazen verhaal van defecte locs. die zijn er wel degelijk, maar gelijk iedereen hier steeds op die locs zit te kappen is het alsof dat dit nog de enige reden is. terwijl de lijst der oorzaken van vertraging zo lang kan zijn.
Ach ik woon hier langs lijn 12...hoeveel van de Beneluxxen gaan er per dag op tijd naar Roosendaal ?? Twee 's morgens en twee 's avonds ?
Dat is vier op veertien......
Steven

Bericht door Steven »

ja lap had beter geen voorbeeld van benelux gegeven, weeral da gezaag, mijn verhaal had enkel tot doel dat het oplopen van vertraging in het buiteland ni als doel heeft de desbetreffende firma's aldaar een blaam te bezorgen maar wel om de omroeping ni te langdurig te maken. mensen luisteren nu al amper naar wat er gezegd word. als je dus gewoon verteld dat een vertraging van een INT/IC/EC is opgelopen op het buitenlandse net, dan hou je de mededeling beknopt.
Plaats reactie