Pagina 1 van 1

Al bovenleiding tussen Aachen en Montzen

Geplaatst: 12 aug 2007, 15:33
door zuyderduyn
Hoi!

Ik wil toch zeer binnekort eens naar die dieselroute Aachen-Montzen, nu het (misschien) nog kan. Mijn doel is dan het bruggetje bij Gemmenich, is het daar nog geheel bovenleidingloos?

Bij voorbaat dank en groeten Hans!

Geplaatst: 12 aug 2007, 20:04
door trainfreak
Het zal in ieder geval nog niet voor direct zijn hoor :wink:

Ik zag wel dat ze al enkele bruggen vernieuwd hebben.

Geplaatst: 12 aug 2007, 23:01
door Shrek
en zelfs moest er al iets van bovenleiding te zien zijn kan je nog steeds de werktreinen met 52/53/54/62/63'ers bewonderen :wink:

Geplaatst: 13 aug 2007, 13:57
door AzzurroNL
Ik ben er vorige week geweest, en het is nog 100% zonder bovenleiding, behalve dan de portalen die op het viaduct van moresnet staan.

Voor de rest dr inderdaad wat bruggetjes die gerenoveerd worden.

Enne, het is toch pas in december 2008 dat ze elektrisch gaan rijden, adcht ik zo, dus dan heb je nog wel even

Geplaatst: 15 aug 2007, 14:16
door dentheo
AzzurroNL schreef:Ik ben er vorige week geweest, en het is nog 100% zonder bovenleiding, behalve dan de portalen die op het viaduct van moresnet staan.

Voor de rest dr inderdaad wat bruggetjes die gerenoveerd worden.

Enne, het is toch pas in december 2008 dat ze elektrisch gaan rijden, adcht ik zo, dus dan heb je nog wel even
Zou het ? Wie heeft er al loks die dat kunnen ??

Geplaatst: 15 aug 2007, 14:59
door Shrek
railion 8)

Geplaatst: 16 aug 2007, 14:09
door AzzurroNL
t gaat dr niet om dat ze elektrisch rijden, t gaat erom dat een aantal mooie locaties ontsierd gaan worden door die palen... :S

Geplaatst: 16 aug 2007, 14:40
door Shrek
het gaat om de prachtige locomotieven die er dan gaan komen :wink: 189'tjes, taurusjes, en wie weet wat nog meer :D

Geplaatst: 16 aug 2007, 15:02
door Accelerat
Shrek schreef:het gaat om de prachtige locomotieven die er dan gaan komen :wink: 189'tjes, taurusjes, en wie weet wat nog meer :D
Om nog maar te zwijgen van de locomotieven die er dan niet meer komen. :roll:

Geplaatst: 16 aug 2007, 21:19
door pietje
tja, elke vooruitgang heeft zo zijn voor- en nadelen, maar in dit geval wordt de concurrentiepositie van de spoorwegen verbeterd ten opzichte van jet wegtransport en dat is het belangrijkste voor het voortbestaan van deze lijn.