Pagina 1 van 2

LGV Est Européenne

Geplaatst: 16 aug 2007, 17:45
door tgv
een 2-daagse uitstap naar Frankrijk, die zelfs veel te kort was om daar alles te fotograferen!

GARE DE CHAMPAGNE-ARDENNE TGV
6 sporen: 2 voor TER's, 2 voor doorstromende en 2 voor stoppende TGV's/ICE's

VIADUCT BIJ TRAMERY
een kort en dan langer stuk viaduct
op de achtergrond loopt de lijn parallel met de A4

VIADUCT DU CANAL DE L'EST
een lengte van 309 meter en een daling van 1,38% van Parijs naar Straatsburg
aanschouw het nietig tgv-tje in het uigestrekte landschap

VIADUCT DE JAULNY
viaduct met lengte van 480 meter en op een hoogte van 50 meter, gewoon machtig om te zien, het prijskaartje ook: 20 700 000 euro
jammer dat ik hier geen hoogtewerker had, dan kon er wat meer van de TGV op :wink:
op de lijn onder het viaduct zeer veel goederentransport!

VIADUC DE LA MOSELLE
langste viaduct op de lijn: 1,5 km (ondersteund door 27 pijlers) en op een hoogte van 10 à 22 meter
op het einde van het viaduct een aansluiting op de gewone spoorlijn,
doordat bij Vandières een groot complex ligt van de RFF met materiaal voor de lgv, onderkomen voor arbeiders, ...

GARE LORRAINE TGV
ontgoocheling en dan toch weer niet:
dit station trekt zeer veel op dat van Champagne-Ardenne (gebrek aan inspiratie mss?), maar dan langs de andere kant een prachtige zonsondergang
hier maar 4 sporen (2 voor doorgaande en 2 voor te stoppen)
en dan 2 mooie afsluiters voor deze reportage:

Geplaatst: 16 aug 2007, 17:48
door MaiKeg
Indrukwekkende reportage! Met mooie foto's natuurlijk 8)

Geplaatst: 16 aug 2007, 17:58
door Steven
schoon gemaakt :-)

Geplaatst: 16 aug 2007, 18:24
door Shrek
indrukwekkend, maar de LGV mediterannee lijkt mij toch iets afgewerkter :P

Geplaatst: 16 aug 2007, 18:29
door Accelerat
Ahh erg mooi! Vooral die een-na-laatste foto vind ik echt geweldig! :D

Geplaatst: 16 aug 2007, 18:34
door timv
Hoi @ TGV

Zeer prachtige foto's :!: . Hopelijk komt u website zo snel mogelijk online, dan kunnen we nog meer genieten van uw prachtige foto's :wink:

Re: LGV Est Européenne

Geplaatst: 16 aug 2007, 20:45
door tgv
bedankt voor al die positieve commentaar :lol:

Geplaatst: 16 aug 2007, 20:46
door 5307
mooie reportage, al ben ik niet te vinden voor die HST's

Geplaatst: 28 aug 2007, 16:13
door jumper
Schitterend! zitten enkele mooie plakken tussen. nog van dat

Geplaatst: 28 aug 2007, 16:30
door tom007
mooie foto's

Geplaatst: 28 aug 2007, 21:26
door Tommyken
Super .... dat is inderdaad nog wel eens leuk om te doen.

Rijd er vrij veel verkeer of is dat zo +-2 treinen per uur ?

Geplaatst: 30 aug 2007, 13:48
door tgv
Tommyken schreef:Super .... dat is inderdaad nog wel eens leuk om te doen.

Rijd er vrij veel verkeer of is dat zo +-2 treinen per uur ?
yep, het is inderdaad meer 2 treinen per uur en dan heb je ook af en toe eens de ICE 3 die passeert :D

Geplaatst: 13 sep 2007, 17:29
door enrico
prachtige foto's!!!!!

Geplaatst: 13 sep 2007, 22:12
door Bartjedj
Prachtige foto's.
Heb in juli gebruik gemaakt van de franse binnenlandse TGV-verbinding tussen Lyon en Avignon. En ik moet zeggen: chapeau. (en nog in het frans ook :lol: )
Vooral de duplexen zijn knappe bakken.

BDJ

Geplaatst: 13 sep 2007, 23:56
door msts.be
Bartjedj schreef: Heb in juli gebruik gemaakt van de franse binnenlandse TGV-verbinding tussen Lyon en Avignon. En ik moet zeggen: chapeau. (en nog in het frans ook :lol: )
Vooral de duplexen zijn knappe bakken.
Was het comfortabel genoeg :?: De TGV Nice-Brussel die ook over dat stuk komt is een paar ander mouwen.. natuurlijk heeft wordt die gereden met een TGV-R stel (iets ouder dan Duplex) maar dan nog..

Of ligt de LGV Med er nu écht zo slecht bij !? Tegen 320 is het alvast geen pretje: wiebelen en trillen alom.Dan was de 20 jaar oudere (!) LGV Sud-Est een wereld van verschil: bijna geen trillen en stukken comfortabeler, terwijl de hellingen er even sterk, soms sterker dan op de LGV Med zijn (40 ‰).. :shock: