GARE DE CHAMPAGNE-ARDENNE TGV
6 sporen: 2 voor TER's, 2 voor doorstromende en 2 voor stoppende TGV's/ICE's
VIADUCT BIJ TRAMERY
een kort en dan langer stuk viaduct
op de achtergrond loopt de lijn parallel met de A4
VIADUCT DU CANAL DE L'EST
een lengte van 309 meter en een daling van 1,38% van Parijs naar Straatsburg
aanschouw het nietig tgv-tje in het uigestrekte landschap
VIADUCT DE JAULNY
viaduct met lengte van 480 meter en op een hoogte van 50 meter, gewoon machtig om te zien, het prijskaartje ook: 20 700 000 euro
jammer dat ik hier geen hoogtewerker had, dan kon er wat meer van de TGV op

op de lijn onder het viaduct zeer veel goederentransport!
VIADUC DE LA MOSELLE
langste viaduct op de lijn: 1,5 km (ondersteund door 27 pijlers) en op een hoogte van 10 à 22 meter
op het einde van het viaduct een aansluiting op de gewone spoorlijn,
doordat bij Vandières een groot complex ligt van de RFF met materiaal voor de lgv, onderkomen voor arbeiders, ...
GARE LORRAINE TGV
ontgoocheling en dan toch weer niet:
dit station trekt zeer veel op dat van Champagne-Ardenne (gebrek aan inspiratie mss?), maar dan langs de andere kant een prachtige zonsondergang
hier maar 4 sporen (2 voor doorgaande en 2 voor te stoppen)
en dan 2 mooie afsluiters voor deze reportage: