De Gotthardbahn, 125 jaar bestaan

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
2012
Contacteer:

De Gotthardbahn, 125 jaar bestaan

Bericht door 2012 »

Met een groepje van 6 spoor liefhebbers een trip gemaakt naar Zwitserland ... 125 Jahre Gotthardbahn gaan bezoeken. Ziehier een kleine selectie van mijn foto's ... Er staat er meer dan 200 op mijn site van deze reis. Er is dan ook veel te zien geweest, de depots van Erstfeld en Biasca waren de hoogtepunten van de trip, maar de 4 volgende dagen waren zeker ook de moeite. :lol:

We zijn dus naar Erstfeld geweest 8) Afbeelding Wie zijn "we" ... Afbeelding Bert, Lien, Tommy, Steven, Glenn, Kurt Afbeelding Afbeelding open deurdag in Erstfeld
Voor de gelegenheid werd één en ander ingepakt ... zoals deze krokodil Afbeelding Zonder het papiertje erond ziet deze er zo uit Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Leuk aan deze sneeuwruimer is dat je nooit van front moet veranderen ... je draait gewoon de lok om zijn middelpunt :lol: Afbeelding Afbeelding Afbeelding Brandweer trein Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Ook een daguitstapje gedaan naar Andermatt waar de MGB treinen rijden
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Dan nog enkele foto's van langs de Gothard lijn...
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding 3 treinen op één foto 8)
Afbeelding Afbeelding Daar er nog een rol inpak papier over was hebben ze de kerk van Wassen ook maar ingepakt :lol: Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Meer van dat op mijn site dus :lol:
Joris
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
Zeer mooie foto's!
Die 3 treinen op 1 foto, is dat geen truckage? Ik heb zoiets nogal gezien...
En zo druk is het daar nu ook weer niet... Of ik had deze zomer vreselijke pech...
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Bert

Bericht door Bert »

Die foto's komen mij bekend voor :lol:

Zeer leuke foto's! :P
Steven

Bericht door Steven »

Bert schreef:Die foto's komen mij bekend voor :lol:

Zeer leuke foto's! :P
denk ni da ge de enige zijt met da gevoel :-)
Accelerat

Bericht door Accelerat »

Ah tof! Mooie foto's! ;-)
Even een vraagje over dat TEE stel... rijden die daar nog gewoon? :shock:
Bert

Bericht door Bert »

sncf-sncb schreef:Ah tof! Mooie foto's! ;-)
Even een vraagje over dat TEE stel... rijden die daar nog gewoon? :shock:
Dat was een speciale rit in het weekend van de opendeurdagen.
De zaterdag reed het stel naar Biasca en de zondagavond/middag keerde het terug richting Erstfeld en verder richting noorden van Zwitserland.:)
Wat de eindbestemming van dit stel was weet ik niet meer. Steven, Kurt, Tommy, kunnen jullie verder helpen?
Bert

Bericht door Bert »

Ondertussen ben ik ook eens begonnen met sorteren van de foto's. :) Hier vind je een kleine selectie:
Veel kijkplezier! :P Afbeelding De toch wel tot de verbeelding sprekende 'Rode Pijl' doorkruist Erstfeld en rijdt richting Biasca.
Afbeelding Na de festiviteiten moet het materieel natuurlijk naar hun standplaats terugkeren. Dit gebeurt niet zoals bij ons (door een NMBS loc met het historische materieel op sleep) maar op eigen kracht! Alle locomotieven ( op eentje na ) zijn in dienst! 8) :P . Deze foto is genomen in Wassen.
Afbeelding Een Re 4/4 in de TEE schildering. Een ware streling voor het oog! 8) Deze foto is eveneens genomen in het stationnetje van Wassen.
Afbeelding Een flirtstel verzekert de S2 van Luzern en is opweg naar Erstfeld. Let ook op de geluidsmuur die in een razend tempo uit de grond opstijgd!
Afbeelding Een trein die ook tot mijn verbeelding spreekt. :P
Afbeelding Nog een afsluiter van deze reportage. Op de bewuste dag van de koppelingsbreuk. :wink:

Hopelijk hebben jullie er van genoten?
Joris
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
Die schildering is niet de TEE schildering, maar de Swiss-Express schildering. Dit is bij mijn weten de laatste Re 4/4" van de SBB (de BLS heeft/had er ook), die onlangs wel in deze kleur herschilderd is.
Die geluidsmuur stond ook hinderlijk in de weg in Göschenen... Jammer...
Tot zolang ze maar niet té ver oprukt...
Mooie foto's trouwens!
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Steven

Bericht door Steven »

joris er reden twee van die loks rond bij de sbb eentje met licht en eentje met een donker dak :-) ik dacht ook eerst da het TEE was maar blijkbaar heb ik me vergist
2012
Contacteer:

Bericht door 2012 »

Joris schreef:Hallo,
Zeer mooie foto's!
Die 3 treinen op 1 foto, is dat geen truckage? Ik heb zoiets nogal gezien...
En zo druk is het daar nu ook weer niet... Of ik had deze zomer vreselijke pech...
Groeten,
Joris De Mol
Dat zijn 3 foto's die op elkaar geplakt zijn inderdaad ... t'is 3x dezelfde trein die eerst boven op foto werd gezet, dan op tussen brug en dan naast ons :lol:
Bibke

Bericht door Bibke »

Die geluidsmuur stond ook hinderlijk in de weg in Göschenen... Jammer...
Dat is rond de 1000 km/hr. :lol:

Sorry Joris, ik kon het niet laten :)
Hagelander

Bericht door Hagelander »

Prachtige foto's. Het geeft zo zin om naar Zwitserland te trekken!
Bert

Bericht door Bert »

Die schildering is niet de TEE schildering, maar de Swiss-Express schildering. Dit is bij mijn weten de laatste Re 4/4" van de SBB (de BLS heeft/had er ook), die onlangs wel in deze kleur herschilderd is.
Er rijden er nog twee rond. Beide locs hebben maar één panto (ruitpanto)
Joris schreef:Die geluidsmuur stond ook hinderlijk in de weg in Göschenen... Jammer...
Tot zolang ze maar niet té ver oprukt...
Die geluidsmuur staat niet in Göschenen, maar in Steinen. Voor zover ik gezien heb, staat er nog geen geluidsmuur in Göschenen.:wink:
Joris schreef:Mooie foto's trouwens!

Bedankt!
enrico

Bericht door enrico »

mooie reportage :)
Bert

Bericht door Bert »

Dit is de andere Re 4/4 die we zagen rijden in de Swiss-Express schildering. Eén van de mooiste schilderingen die op deze machines is toegepast 8) Afbeelding
Plaats reactie