Werken aan de brug over het Zeekanaal in Willebroek

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
Elgar

Werken aan de brug over het Zeekanaal in Willebroek

Bericht door Elgar »

Alle weekends van oktober wordt er gewerkt aan de brug in Willebroek.
Hierdoor worden de treinen van de IR-verbinding Sint-Niklaas - Mechelen tussen Willebroek en Mechelen vervangen door bussen.

De NMBS gaat hier weer volledig de mist in op het vlak van communicatie.
Als je dienstregeling opzoekt, vind je er niets van terug (zelfs geen uitroepteken als je doorklikt naar "details van selectie")!

In de richting naar Mechelen is dat zo geen groot probleem, dan wordt je geïnformeerd op de trein zelf. De bus doet er wel langer over dan de trein, maar in Mechelen heb je zobiezo altijd een kwartier voor de eerste aansluiting te halen, dus dat lukt dan nog wel.

In de richting van Sint-Niklaas vertrekt de bus echter al om 5 minuten na het uur i.p.v. de trein om xx:14.

Bij de rubriek "Werfinfo" op de NMBS-site wordt het wel vermeld, maar geen kat die dat zal lezen voor bijvoorbeeld eens een ritje van Mechelen naar Puurs te maken. Het heeft donderdag wel in de Metro gestaan (werfinfo), in het station van Mechelen hangen er affiches omhoog en wordt het tijdens de week vermeld op de schermen. Maar volgens mij is het publiek dat ze in de week inlichten toch verschillend van diegene die in het weekend de trein nemen.

Ik weet wel dat deze verbinding van veel minder belang is dan bijvoorbeeld Brugge - Gent, waarover de werken wel redelijk gecommuniceerd wordt. Ik verwacht dan ook geen heuse folder, maar ten minste toch een vermelding bij de dienstregeling (en liefst zonder door te klikken naar de details).
groentje

Bericht door groentje »

Triest. Ik deel je kritiek volledig, vooral niet, omdat het al niet de eerste keer is dat ze de boot ingaan wat betreft communicatie rond werken.
Plaats reactie