MIVB verkoopt weinig abonnementen via internet

Smalspoor, tram en light-rail in België
Plaats reactie
Asterix

MIVB verkoopt weinig abonnementen via internet

Bericht door Asterix »

Brussel - Een schoolabonnement via de website van de MIVB kopen, is niet makkelijk. De procedure is omslachtig, en de site laat het regelmatig afweten. Met lange wachtrijen in de MIVB-Bootiks en veel frustratie tot gevolg.

Aan de verkooppunten van de MIVB staan vanaf eind augustus lange files voor het schoolabonnement. Nochtans kan men het schoolabonnement ook via de post of via de site bestellen. Maar van de 36.000 verkochte schoolabonnementen zijn er nog maar 1.600 via het internet aangekocht.

"De eerste keer is het niet evident," geeft Annemie Genbrugge van de MIVB. "Want men moet een klantennummer hebben voor men de bestelling kan plaatsen. Maar nadat die eerste contacten zijn gelegd met onze commerciële dienst, moet het logisch verlopen."

Maar wie de website consulteert, doet een pijnlijke vaststelling. De site blokkeert, zich registreren gaat gewoon niet. En volgens de studenten is de site ook helemaal niet duidelijk over welke documenten je moet meebrengen naar de Bootik.

De MIVB erkent de informaticaproblemen en zegt er alles aan te doen om de site te herstellen en de wachtrijen in te dijken.

© tvbrussel
Papanero

Bericht door Papanero »

Ik begrijp die van de MIVB echt niet: ik heb een paar maanden geleden geprobeerd een abonnement voor mijn dochter te kopen via hun website. Dat is op zich al vrij omslachtig, maar wanneer je dan bijna aan de finish bent, blijkt dat je ook nog eens extra kosten moeten betalen (2,50 € verzendingskosten als ik me niet vergis).
Nochtans kan je de meeste abonnementen en tienrittenkaarten ook in een aantal winkels kopen, aan de normale prijs, en daar staat de MIVB wel een winstmarge af aan de handelaar.
Enfin, ik heb de hele zaak dan maar geannuleerd en ben braafjes met de fiets naar hun "bootik" gereden. Niks wachtfiles, niks extra kosten en zo help ik nog om de job van de loketbediende te redden....
Patrick

Bericht door Patrick »

Papanero schreef:Ik begrijp die van de MIVB echt niet: ik heb een paar maanden geleden geprobeerd een abonnement voor mijn dochter te kopen via hun website. Dat is op zich al vrij omslachtig, maar wanneer je dan bijna aan de finish bent, blijkt dat je ook nog eens extra kosten moeten betalen (2,50 € verzendingskosten als ik me niet vergis).[knip]
Op de MIVB-website kan je de verkoopsvoorwaarden van Bootik Online nalezen en daarin staat uitdrukkelijk vermeld dat er administratiekosten te betalen zijn (inclusief prior-zending). Ook op de eerste pagina van Bootik Online is hier sprake van.
De klant die online wil bestellen, is dus wel degelijk op de hoogte van extra-kosten me dunkt maar het is juist dat er geen bedrag bij staat.
(Een link naar de pagina's leggen doe ik niet, want het mag niet :wink: )
Plaats reactie