iets nieuws?
iets nieuws?
een klein vraagje en wie het antwoord weet op wat ik en trainspotterke gezien hebben wens ik ne dikke proficiat.
waar is deze foto genomen en wat is er speciaal aan.
waar is deze foto genomen en wat is er speciaal aan.
-
ottignies?
namen - luxembourg: ICE (+20)

EDIT:
ik heb net gezien op hafas:
het is inderdaad ottignies (dienstregelingen kloppen allemaal)
behalve dat er om 18:11 helemaal geen trein naar namen luxemburg is
dus het moet een extra trein geweest zijn
alle vertrekken uit ottignies - vrijdag 16/11
http://hari.b-holding.be/hafas/bin/stbo ... &dirInput=&
namen - luxembourg: ICE (+20)

EDIT:
ik heb net gezien op hafas:
het is inderdaad ottignies (dienstregelingen kloppen allemaal)
behalve dat er om 18:11 helemaal geen trein naar namen luxemburg is
dus het moet een extra trein geweest zijn
alle vertrekken uit ottignies - vrijdag 16/11
http://hari.b-holding.be/hafas/bin/stbo ... &dirInput=&
Laatst gewijzigd door treinbruno op 17 nov 2007, 15:45, 5 keer totaal gewijzigd.

-
in nederland komt het vaker voor dat zo een bordje verkeerd staat.
omdat ze daar het systeem nie hebben met dat ge op het perron aan een kastje moet draaien. zo zag ik in schiphol 2 maand geleden dit bordje staan.
(was de trein naar luxemburg echt een ICE?)
omdat ze daar het systeem nie hebben met dat ge op het perron aan een kastje moet draaien. zo zag ik in schiphol 2 maand geleden dit bordje staan.
(was de trein naar luxemburg echt een ICE?)
- Bijlagen
-
- hier was hij blijven hangen denk ik
- cta.jpg (47.8 KiB) 4234 keer bekeken
Laatst gewijzigd door treinbruno op 17 nov 2007, 15:34, 1 keer totaal gewijzigd.
-
In Brussel is dat de IC Namur-Arlon-Luxembourg meende ikJoris schreef:Hallo,
Ivm die ICE: die IC+treinen Brussel-Luxemburg, hoe duidt men die aan?
Groeten,
Joris De Mol
In Hasselt ,Vilvoorde,... gebruikt men nog de oude schermen en geeft men meteen de de voledige naam van de IC/IR.
De IC E Knokke/Blankenberge wordt meteen de ICE ...

het ware verhaal zit een beetje raar in elkaar en gaat als volgt.
door technische probs met hle 13 voor trein 2116 (IC J) kan deze niet rijden en gaat ze het materieel van 2117 gebruiken. hierdoor had deze natuurlijk geen materieel meer ter beschikking waardoor de EC 295 (jean monet) de stilstanden heeft overgenomen van de IC j 2117. het uur dat op het scherm staat is de normale tijd van doorrit te ottignies die ze eigenlijk vermelden.
daar de ec 295 maar uit 8 enkeldeks bestaat en de IC J 2117 normaal 10 M6 rijtuigen telt moet ik u de reden van vertraging niet melden, door het grote aantal passagiers dat op en af moet stappen bij beperkte capaciteit zoals vrijdag kan het niet anders dan vertraging geven aan de trein.
door technische probs met hle 13 voor trein 2116 (IC J) kan deze niet rijden en gaat ze het materieel van 2117 gebruiken. hierdoor had deze natuurlijk geen materieel meer ter beschikking waardoor de EC 295 (jean monet) de stilstanden heeft overgenomen van de IC j 2117. het uur dat op het scherm staat is de normale tijd van doorrit te ottignies die ze eigenlijk vermelden.
daar de ec 295 maar uit 8 enkeldeks bestaat en de IC J 2117 normaal 10 M6 rijtuigen telt moet ik u de reden van vertraging niet melden, door het grote aantal passagiers dat op en af moet stappen bij beperkte capaciteit zoals vrijdag kan het niet anders dan vertraging geven aan de trein.