Pagina 1 van 2

iets nieuws?

Geplaatst: 17 nov 2007, 15:07
door Steven
een klein vraagje en wie het antwoord weet op wat ik en trainspotterke gezien hebben wens ik ne dikke proficiat.

waar is deze foto genomen en wat is er speciaal aan.

Geplaatst: 17 nov 2007, 15:24
door treinbruno
ottignies?
namen - luxembourg: ICE (+20)

:o

EDIT:
ik heb net gezien op hafas:

het is inderdaad ottignies (dienstregelingen kloppen allemaal)
behalve dat er om 18:11 helemaal geen trein naar namen luxemburg is

dus het moet een extra trein geweest zijn

alle vertrekken uit ottignies - vrijdag 16/11
http://hari.b-holding.be/hafas/bin/stbo ... &dirInput=&

Geplaatst: 17 nov 2007, 15:31
door treinbruno
in nederland komt het vaker voor dat zo een bordje verkeerd staat.
omdat ze daar het systeem nie hebben met dat ge op het perron aan een kastje moet draaien. zo zag ik in schiphol 2 maand geleden dit bordje staan.


(was de trein naar luxemburg echt een ICE?)

Geplaatst: 17 nov 2007, 15:33
door Steven
het juiste verhaal vertel ik later wel, laat eerst iedereen nog maar eens nadenken en zien wat er echt verkeerd is.

Geplaatst: 17 nov 2007, 15:59
door Wover
Was het misschien de Orient Express (ipv ICE dan)?

Voor de rest zie ik niet direct vreemde dingen :P.

Edit: er staat "Leuven" ipv "Louvain"

Geplaatst: 17 nov 2007, 16:05
door Steven
Wover schreef:Was het misschien de Orient Express (ipv ICE dan)?

Voor de rest zie ik niet direct vreemde dingen :P.

Edit: er staat "Leuven" ipv "Louvain"
ja dit doet men daar om de nu al lastige verwarring die sommige mensen hebben met louvain la neuve

Geplaatst: 17 nov 2007, 16:06
door Steven
er staat idd ICE, de aankondinging was maar half verkeerd, op het aanduide uur was er gisteren uitzonderlijk een trein naar luxemburg (andere dagen niet zie spoorboekje).

Geplaatst: 17 nov 2007, 16:30
door treinbruno
dus dan heb ik het goed geraden :p

(zie mijn eerste bericht)

Geplaatst: 17 nov 2007, 18:08
door Joris
Hallo,
L Charleroi-TAMINES
Dat is een industrieaansluiting!
Dat was dus de TSP rit van eind oktober!
Groeten,
Joris De Mol

Geplaatst: 17 nov 2007, 18:10
door Joris
Hallo,
Joris schreef: Dat was dus de TSP rit van eind oktober!
Die was niet zo laat op da dag veronderstel ik. Ik hou het dus maar op een fout.
Groeten,
Joris De Mol

Geplaatst: 17 nov 2007, 18:31
door Joris
Hallo,
Ivm die ICE: die IC+treinen Brussel-Luxemburg, hoe duidt men die aan?
Btw: Heeft Otignies 11 sporen? De andere treinen gaan meer tot spoor 5...
Groeten,
Joris De Mol

Geplaatst: 17 nov 2007, 18:50
door Bert
Joris schreef:Hallo,
L Charleroi-TAMINES
Dat is een industrieaansluiting!
Dat was dus de TSP rit van eind oktober!
Groeten,
Joris De Mol
Tamines is een doodgewoon station op lijn 130 waar nog altijd reizigerstreinen stoppen. :wink:

Geplaatst: 17 nov 2007, 19:57
door kimba
Joris schreef:Hallo,
Ivm die ICE: die IC+treinen Brussel-Luxemburg, hoe duidt men die aan?
Groeten,
Joris De Mol
In Brussel is dat de IC Namur-Arlon-Luxembourg meende ik

In Hasselt ,Vilvoorde,... gebruikt men nog de oude schermen en geeft men meteen de de voledige naam van de IC/IR.
De IC E Knokke/Blankenberge wordt meteen de ICE ... :D

Geplaatst: 17 nov 2007, 20:45
door Elgar
Ik gok op de EC Jean-Monnet (dus moest EC zijn i.p.v. ICE) die een uitzonderlijke stop maakte in Ottignies en wegens de stakingen in Frankrijk beperkt was tot Luxemburg :?:

Geplaatst: 18 nov 2007, 13:45
door Steven
het ware verhaal zit een beetje raar in elkaar en gaat als volgt.

door technische probs met hle 13 voor trein 2116 (IC J) kan deze niet rijden en gaat ze het materieel van 2117 gebruiken. hierdoor had deze natuurlijk geen materieel meer ter beschikking waardoor de EC 295 (jean monet) de stilstanden heeft overgenomen van de IC j 2117. het uur dat op het scherm staat is de normale tijd van doorrit te ottignies die ze eigenlijk vermelden.
daar de ec 295 maar uit 8 enkeldeks bestaat en de IC J 2117 normaal 10 M6 rijtuigen telt moet ik u de reden van vertraging niet melden, door het grote aantal passagiers dat op en af moet stappen bij beperkte capaciteit zoals vrijdag kan het niet anders dan vertraging geven aan de trein.