http://fred-de-vos.skynetblogs.be/post/ ... pecialleke

Klopt dit is er ene ...K V B schreef:In Zwitserland en Duitsland heeft men zelfs echte brandweer treinen.
Dit voertuig is multifunctioneel. Kan gebruikt worden voor spoorwegongevallen, maar is ook uitgerust voor bv. vliegtuigongevallen. Daarom ook dat het in Zaventem staat, al is het voertuig 24u/24 paraat om uit te rukken naar andere zones bij grote rampen.RIDCO schreef:De brandweer van Zaventem beschikt over een speciaal interventievoertuig (vrachtwagen Scania) speciaal uitgerust voor spoorwegongevallen (ontzetting). Meer info op de www van de brandweer Zaventem.
Beide. De trein wordt bestuurd door een machinist afkomstig van de spoorwegmaatschappij, en de bemanning is afkomstig van plaatselijke brandweerkorpsen en de eigen spoorwegbrandweer. Voor de nieuwe Lötschberg tunnel heeft de BLS een nieuwe brandweertrein gekocht, en die wordt tesamen met de brandweer van Frutigeningezet.RIDCO schreef:Bestaat de bemanning van de brandweertreinen in Zwiterland en Duitsland uit medewerkers van de spoorwegen of zijn het stedelijke brandweermannen (vrouwen) ?
Dit is een zware materiaalwagen, hoofdzakelijk bedoeld voor bevrijdingen en manipulaties van zware wrakken, zoals autobussen en vrachtwagens. Daarnaast bezit het enkele plateaus op wielen die met de kraan op de sporen kunnen worden getild. Om nu te zeggen dat deze wagen "speciaal" werd uitgerust voor spoorwegongevallen is overdreven....RIDCO schreef:De brandweer van Zaventem beschikt over een speciaal interventievoertuig (vrachtwagen Scania) speciaal uitgerust voor spoorwegongevallen (ontzetting). Meer info op de www van de brandweer Zaventem.
Sorry hoor maar dat is onzin. Welk materiaal zie jij in die wagen "uitgerust voor vliegtuigongevallen"? Haast alle korpsen hebben een materiaalwagen, alhoewel deze van Zaventem bijzonder goed is uitgebouwd. Op zich heeft Zaventem geen speciaal materiaal voor vliegtuigongevallen, brandweer BIAC daarentegen wel. Wagens worden niet geplaatst omdat er een luchthaven in de buurt is, de gemeente kiest zelf wat men koopt. Dit zou je evengoed bij brandweer Mechelen kunnen tegenkomen..Bartjedj schreef:Dit voertuig is multifunctioneel. Kan gebruikt worden voor spoorwegongevallen, maar is ook uitgerust voor bv. vliegtuigongevallen. Daarom ook dat het in Zaventem staat, al is het voertuig 24u/24 paraat om uit te rukken naar andere zones bij grote rampen.
BDJ
het voertuig in gekocht door de nmbs en word bemand door personeel van bwzaventem , het voertuig is aangekocht geweest voor treinongevallen in de tunnel van de luchthaven , maar het voertuig kan over heel belgie ingezet worden.Jeroen schreef:Hier wordt weer heel onzin uitgekraamd....
Dit is een zware materiaalwagen, hoofdzakelijk bedoeld voor bevrijdingen en manipulaties van zware wrakken, zoals autobussen en vrachtwagens. Daarnaast bezit het enkele plateaus op wielen die met de kraan op de sporen kunnen worden getild. Om nu te zeggen dat deze wagen "speciaal" werd uitgerust voor spoorwegongevallen is overdreven....RIDCO schreef:De brandweer van Zaventem beschikt over een speciaal interventievoertuig (vrachtwagen Scania) speciaal uitgerust voor spoorwegongevallen (ontzetting). Meer info op de www van de brandweer Zaventem.
Sorry hoor maar dat is onzin. Welk materiaal zie jij in die wagen "uitgerust voor vliegtuigongevallen"? Haast alle korpsen hebben een materiaalwagen, alhoewel deze van Zaventem bijzonder goed is uitgebouwd. Op zich heeft Zaventem geen speciaal materiaal voor vliegtuigongevallen, brandweer BIAC daarentegen wel. Wagens worden niet geplaatst omdat er een luchthaven in de buurt is, de gemeente kiest zelf wat men koopt. Dit zou je evengoed bij brandweer Mechelen kunnen tegenkomen..Bartjedj schreef:Dit voertuig is multifunctioneel. Kan gebruikt worden voor spoorwegongevallen, maar is ook uitgerust voor bv. vliegtuigongevallen. Daarom ook dat het in Zaventem staat, al is het voertuig 24u/24 paraat om uit te rukken naar andere zones bij grote rampen.
BDJ