Meettrein

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Plaats reactie
Steven

Meettrein

Bericht door Steven »

vandaag was de meettrein aan het werk, zijn traject was als volgt
schaarbeek-dendermonde (L60)
denndermonde mechelen (L53)
mechelen haacht aarschot hasselt (L53+35)
hasselt montzen (L34+24)
en zijn terugreis was de omgekeerde volgorde.

hierbij nam ik de gelegenheid om voor het eerst een hle 13 (1341 om precies te zijn) op L60 vast te leggen dit in de buurt van het station van Mollem, kijkende richting Merchtem

doordat de meettrein een beetje vertraging had opgelopen heeft hij te Dendermonde de IC 2337 moeten voorlaten, van beide een foto genomen ten velde.

let op de bijzonderheid waarbij men deze keer opteerde om de meettrein trek en duw te maken, daar waar hij in andere gevallen meestal ingesloten is tussen twee locs.
let op de hoogbouw van merchtem in de achtergrond (brouwerij ginder ale)
Bijlagen
meettrein (bis).JPG
IC 2337.JPG
Shrek

Bericht door Shrek »

gaat de 13 ook weer mee naar couvin en aken-west? :D
Patrick

Re: Meettrein

Bericht door Patrick »

Steven schreef:...
let op de hoogbouw van merchtem in de achtergrond (brouwerij ginder ale)
Bier!!! Afbeelding
Steven

Bericht door Steven »

heden is het echter geen brouwerij meer (ze maken ginder ale nog in kleine oplage te leuven bij Inbev) de gebouwen zijn nu lofts, paintball.
Wover

Bericht door Wover »

Shrek schreef:gaat de 13 ook weer mee naar couvin en aken-west? :D
Ze gaan volgens mij heel het spoornet af om de bovenleiding aan testen te onderwerpen (waarschijnlijk een jaarlijks gebeuren). Dus volgens mij gaan ze overal rijden de komende weken.

Als iemand dienstregelingen voor L15/16/29 weet mogen ze me die altijd pm'en, of hier zetten ;).
Steven

Bericht door Steven »

deze meettrein dient niet voor de bovenleiding, eerder voor de spoorstroomkringen te controleren. aangezien (tot zover ik weet en zelf kon zien) dit i11 meetrijtuig niet voorzien is van een camera op het dak.

spoorstroomkringen = terugstroom HLE, stroom voor de seinen, overwegsignalisatie., zwerfstromen, ....
Shrek

Bericht door Shrek »

er staat wel een camera op het dak dacht ik in mechelen gezien te hebben. Er staat wel zeker een spot op de panto van de 13 gericht, dus waarschijnlijk zullen ze dat ook wel filmen :P
(ik heb het treintje in mechelen op spoor 1 eens kunnen bekijken)
Steven

Bericht door Steven »

het meetrijtuig staat bovenaan vol met antennes hoor, men test vooral wat ik al omschreef alsook signalen voor grond treinverbinding en ook gsmr vermoed ik (een dozijn antennes op het dak van dat rijtuig)
Wover

Bericht door Wover »

Ik haalde dat van die bovenleiding van wallorail:
Durant le mois de novembre, la voiture de mesures ES800 effectue des parcours de contrôle de la caténaire. Pour ce faire, une rame de mesure composée de la 1341, de la voiture ES800, d'une I11 A et d'une I11 Bdx circule sur les lignes principales.
Gedurende de maand november voert meettrein ES800 bovenleidingscontrole uit. Hierdoor zal de meettrein, bestaande uit de 1341, het meetrijtuig ES800, een I11 A en een I11 Bdx te zien zijn om de hoofdlijnen.

http://wallorail.be/actu/1107/19.htm
Steven

Bericht door Steven »

tja wallorail is net zo heilig als HGBTF, hiermee bedoel ik dan vooral dan al die sites gemaakt en onderhouden worden door spoorwegliefhebbers maar nooit als officiele bron kan beschouwd worden. vergeet niet dat bepaalde opdrachten ten laatste moment nog steeds van inhoud kunnen veranderen of aangevuld worden.
treinbruno

Bericht door treinbruno »

daarnet zag ik die trein in dezelfde samenstelling in schaarbeek staan.

het meetrijtuig reed ook al eens mee met een P trein naar oostende achter 11 I10"en. (waarschijnlijk voor een overplaatsing)
Afbeelding
Steven

Bericht door Steven »

neen, soms steekt ze dat rijtuig in reguliere treinen om alsdoende extra ritten uit te sparen. hangt gewoon af wat er juist gecontroleerd moet worden die periode.
Plaats reactie