....

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
enrico

Bericht door enrico »

HUH nog meer personeelsterkort :?
Miljaarde

Bericht door Miljaarde »

ze hebben nog welgeteld 61 dagen om er iets aan te verhelpen. Benieuwd hoe dit afloopt. Alvast 1 soort mensen kan in zijn handjes wrijven: de advocaten die weer kunnen procederen.

Hier is niemand een winnaar, ook DLC niet. Hopelijk beseffen ze dat daar ook.
Fles

Bericht door Fles »

Maar de machinisten die nu rijden, die mogen toch wel blijven rijden? Of is het gewoon zo dat het hele treinverkeer dan koudweg omvalt? :?:
Stijn014

Bericht door Stijn014 »

En ik dacht dat ik raar was om eerst een diploma rechtspraktijk te behalen voor ik Tb zou worden. Zo zie je maar, je kan dat goed combineren ;)
Miljaarde

Bericht door Miljaarde »

Fles schreef:Maar de machinisten die nu rijden, die mogen toch wel blijven rijden? Of is het gewoon zo dat het hele treinverkeer dan koudweg omvalt? :?:
het gaat over nieuwe bestruuders, men kan na die datum geen nieuwe bestuurders meer aanwerven. degen die al aangeworven zijn, blijven in dienst. Ze zullen er hopelijk wel snel een mouw aanpassen. Je kunt er over discussieren hoelang de opleiding moet duren, maar ik denk persoonlijk dat alle bestuurders dezelfde opleiding zouden moeten krijgen, ze doen tenslotte hetzelfde werk.
Tim

Bericht door Tim »

De inschrijvingen voor treinbestuurder en bestuurder rangeringen zijn inderdaad afgesloten op de site.

Mijn idee is dat er een onafhankelijk opleidingsorgaan zou moeten komen. De kandidaat tb's van alle firma's volgen samen theorielessen en praktijklessen gebeuren bij de eigen werkgever.

Examens worden uiteraard ook afgenomen door de onafhankelijke school.
Op die manier heeft iedereen een evenwaardige opleiding gehad en kunnen dergelijke situaties niet meer voorkomen.
Adler

Bericht door Adler »

Tim schreef:De inschrijvingen voor treinbestuurder en bestuurder rangeringen zijn inderdaad afgesloten op de site.
Oh leuk, nog wat koren op de molen voor de stakers.
En als we moeten wachten op een regering om dat te veranderen zijn we nog niet aan het einde van de (spoorweg)tunnel.
Miljaarde

Bericht door Miljaarde »

Adler schreef:
Tim schreef:De inschrijvingen voor treinbestuurder en bestuurder rangeringen zijn inderdaad afgesloten op de site.
Oh leuk, nog wat koren op de molen voor de stakers.
En als we moeten wachten op een regering om dat te veranderen zijn we nog niet aan het einde van de (spoorweg)tunnel.
Opwaarderen van het beroep is een mogelijke piste, maar dat zullen de spoordirecties zeker niet uit zichzelf doen... Dat heeft het verleden al genoeg bewezen... Ik heb er geen goed oog in.
Asterix

Bericht door Asterix »

Stijn014 schreef:En ik dacht dat ik raar was om eerst een diploma rechtspraktijk te behalen voor ik Tb zou worden.
Das ne goeie :wink:
Asterix

Bericht door Asterix »

Miljaarde

Bericht door Miljaarde »

de datum van 23 januari is wel nieuw, er is nu blijkbaar wel een deadline
Fles

Bericht door Fles »

Miljaarde schreef:
Fles schreef:Maar de machinisten die nu rijden, die mogen toch wel blijven rijden? Of is het gewoon zo dat het hele treinverkeer dan koudweg omvalt? :?:
het gaat over nieuwe bestruuders, men kan na die datum geen nieuwe bestuurders meer aanwerven. degen die al aangeworven zijn, blijven in dienst.
Oh okee. Dan klopt de topictitel dus niet ;)
K V B

Bericht door K V B »

Tim schreef: Mijn idee is dat er een onafhankelijk opleidingsorgaan zou moeten komen. De kandidaat tb's van alle firma's volgen samen theorielessen en praktijklessen gebeuren bij de eigen werkgever.

Examens worden uiteraard ook afgenomen door de onafhankelijke school.
Op die manier heeft iedereen een evenwaardige opleiding gehad en kunnen dergelijke situaties niet meer voorkomen.
In Zwitserland gebeurt het inderdaad op die manier. Zie http://www.login.org/
Dit is "Login", een soort "openbaar vervoer hogeschool" waar niet alleen machinisten opgeleid worden, maar ook conducteurs, bus chaufeurs etc...
Het interessante aan deze school is dat je er ook voor machinist kan leren zonder een contract met een spoorbedrijf te hebben. Je kan dan later als "freelance" machinist aan het werk. Op dit moment is het echter zo dat zowel SBB als BLS veel machinisten nodig hebben en dat iedereen die zich bij de machinistenschool van Login aanmeld al direct een contract aangeboden krijgt.
Miljaarde

Bericht door Miljaarde »

bij de nmbs zit je echter met statuten, hoe ga je daar een akkoord over sluiten waar iedereen mee instemt?
Steven

Bericht door Steven »

er kunnen eveneens geen nieuwe brevetten afgeleverd worden??? staat er in het eerste artikel, wat met de mensen die rond die periode hun driejaarlijkse ondervraging moeten doen? want de goedkeuring van die brevetten (de te vernieuwen dus ook??) moet dan ook langs daar?
Plaats reactie